Řídicí jednotka ABS 8E0614517 - MK25 Bosch pro Audi A4 B6/B7, A6 C5

Kód: 92511
1 815 Kč 1 500 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

ABS Audi A4 8E0 614 517 BH 8E0614517BH

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Jednotka 8E0614517 je řídicí jednotka ABS/ESP systému MK25 od firmy Bosch používaná ve vozidlech Audi na platformě B6/B7 od roku 2000. Tato pokročilá jednotka řídí protiblokovací systém ABS, elektronickou stabilizaci ESP, elektronické rozdělení brzdné síly EBV, protiprokluzový systém ASR a další bezpečnostní systémy v prémiových vozech Audi.

Klíčové údaje:

 🏭 Výrobce: Bosch (Robert Bosch GmbH)
 ⚙️ Typ jednotky: ABS/ESP MK25 (5.7)
 📅 Období výroby: 2000-2008
 💡 Platforma: B6 (8E), B7 (8E), C5 (4B)
 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
 📍 Umístění: Motorový prostor (hydraulická jednotka)
 🔧 Generace: Bosch 5.7 / MK25
 🚗 Modely: A4 B6/B7, A6 C5 FL, S4, RS4, Seat Exeo


 HLAVNÍ FUNKCE

Jednotka 8E0614517 řídí:  ABS - 4-kanálový protiblokovací systém
 ESP - elektronický stabilizační program
 ASR - protiprokluzová regulace
 EBV - elektronické rozdělení brzdné síly
 EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
 MSR - regulace brzdného momentu motoru
 HBA - hydraulický brzdový asistent
 Brake Assist Plus - rozšířený brzdový asistent


🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Elektrické parametry:

 Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
 Klidový odběr: < 100 mA
 Provozní odběr: 3-45A
 Max. proudový odběr: 70A (plná aktivace)
 Pracovní teplota: -40°C až +120°C
 Hydraulický tlak: až 200 bar
 Krytí: IP54

Hardware specifikace:

 Procesor: 32-bit Motorola MPC555
 Frekvence: 40 MHz
 RAM: 64 KB
 Flash paměť: 512 KB
 EEPROM: 16 KB
 Senzory: 4x rychlost + G-senzor + gyroskop
 Ventily: 12 elektromagnetických
 Čerpadlo: Vysokotlaké 6-pístové

Komunikační rozhraní:

 CAN-Bus: High-Speed 500 kbit/s
 Diagnostika: KWP 2000 / UDS
 Gateway: Přes J533
 K-Line: Záložní komunikace
 Adresa: 03 (ABS Brakes)

Hydraulická jednotka:

 Typ: Bosch MK25 (5.7)
 Počet kanálů: 4 (individuální)
 Ventily: 3 na kolo (vstup/výstup/přepouštěcí)
 Čerpadlo: 6-pístové radiální
 Motor čerpadla: DC 12V, 300W
 Hmotnost: cca 7.2 kg
 Brzdová kapalina: DOT 4
 Objem: cca 80 ml


🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití:

Audi A4 B6 (8E) 2000-2005:  1.6 - 102 HP (ALZ)
 1.8 T - 150/163/190 HP (AVJ, BFB, BEX)
 2.0 - 130 HP (ALT)
 2.0 FSI - 150 HP (AWA)
 2.4 V6 - 170 HP (AMM, BDV)
 3.0 V6 - 220 HP (ASN, BBJ)
 S4 4.2 V8 - 344 HP (BBK)
 1.9 TDI - 100/115/130 HP (AVB, AWX, AVF)
 2.5 TDI V6 - 155/163/180 HP (AKE, BAU, BDG)

Audi A4 B7 (8E) 2004-2008:  1.6 - 102 HP (ALZ)
 1.8 T - 163 HP (BFB)
 2.0 TFSI - 170/200/220 HP (BGB, BPG, BUL, BWE)
 3.2 FSI V6 - 255 HP (AUK, BKH)
 RS4 4.2 V8 - 420 HP (BNS)
 1.9 TDI - 115 HP (BKE, BRB)
 2.0 TDI - 140/170 HP (BLB, BPW, BRD)
 2.5 TDI - 163 HP (BDG)
 2.7 TDI - 180 HP (BSG)
 3.0 TDI - 204/233 HP (BKN, ASB)

Audi A6 C5 FL (4B) 2001-2004:  1.8 T - 150 HP (BFB)
 2.0 - 130 HP (ALT)
 2.4 V6 - 170 HP (BDV)
 3.0 V6 - 220 HP (ASN)
 4.2 V8 - 300 HP (BAS)
 1.9 TDI - 130 HP (AVF)
 2.5 TDI V6 - 155/180 HP (AKE, BAU)

Seat Exeo (3R) 2008-2013: • Používá stejnou jednotku
• Převzato z Audi A4 B7

Verze jednotky (suffix):

Suffix Období Použití Funkce
8E0614517 2000-2001 Early B6 Základní ESP
8E0614517A 2001-2002 Standard ESP+ASR+EDS
8E0614517B 2002-2003 Update Vylepšené ESP
8E0614517C 2003-2004 Revised Revize HW
8E0614517D 2004-2005 B6 late Pozdní B6
8E0614517E 2004-2005 B7 early Raná B7
8E0614517F 2005-2006 B7 standard Běžná B7
8E0614517G 2006-2007 B7 update Update
8E0614517H 2007-2008 B7 final Finální

Související jednotky:

Číslo dílu Použití Poznámka
8E0614517AA-AE Quattro Pro 4x4 verze
8E0614517AF-AK S4/RS4 Výkonné verze
8E0614517AL-AP Cabrio Pro kabriolet
8E0614517AQ-AT Avant Pro kombi
8E0614517BA-BF Speciální Různé varianty
8E0614111 Bez ESP Pouze ABS

 FUNKCE SYSTÉMU

1. ABS - Protiblokovací systém:

 4-kanálový systém - plná individuální kontrola
 Frekvence modulace - 10-15 Hz
 Reakční doba - < 100 ms
 Minimální rychlost - 3 km/h
 Maximální tlak - 200 bar
 Adaptivní regulace - učící se algoritmus
 Cornering ABS - optimalizace v zatáčkách
 Off-road detection - detekce terénu

2. ESP - Elektronická stabilizace:

 Yaw control - kontrola stáčení vozidla
 Lateral dynamics - sledování boční dynamiky
 Understeer control - kontrola nedotáčivosti
 Oversteer control - kontrola přetáčivosti
 Torque reduction - redukce výkonu motoru
 Individual wheel braking - individuální brzdění
 Sport mode - možnost částečného vypnutí
 Quattro integration - plná integrace s 4x4

3. ASR - Protiprokluzová regulace:

 Full speed range - aktivní při všech rychlostech
 Brake intervention - brzdění protáčejícího kola
 Engine intervention - omezení výkonu motoru
 Launch control - kontrola rozjezdu
 Winter mode - automatická detekce zimy
 ASR OFF - možnost vypnutí tlačítkem
 Progressive control - progresivní regulace

4. EDS - Elektronická uzávěrka diferenciálu:

 Do 80 km/h - rozšířený rozsah působení
 Cross-axle lock - mezinápravová uzávěrka
 Torque transfer - přenos momentu
 Thermal protection - tepelná ochrana brzd
 Progressive engagement - plynulé zapojení
 Quattro mode - speciální kalibrace pro 4x4

5. Brake Assist Plus:

 Emergency detection - detekce nouzového brzdění
 Full pressure - okamžitý maximální tlak
 Pedal speed monitoring - sledování rychlosti
 ABS coordination - koordinace s ABS
 Automatic release - automatické uvolnění
 Pre-filling - předplnění brzd při uvolnění plynu

6. Dodatečné funkce:

 CBC - Corner Brake Control
 FBS - Fading Brake Support
 ROP - Roll Over Protection
 TSM - Trailer Stability Module (výbava)
 RBS - Rain Brake Support
 Hill Hold - asistent rozjezdu (některé)
 EDL - Electronic Differential Lock (quattro)


🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ

VCDS/VAG-COM přístup:

 
Kopírovat
VCDS IDENTIFIKACE:

Address 03: ABS Brakes    Labels: 8E0-614-517.lbl
Part No: 8E0 614 517 G
Component: ESP 5.7 BOSCH    0004  
Coding: 0004355
Shop #: WSC 06314 000 00000
VCID: 2468B2D8F9EA7C5E

No fault codes found.

Kódování (7 číslic):

 
Kopírovat
KÓDOVÁNÍ 8E0614517:

Pozice 1: Region
0 = Evropa/ROW
1 = NAR (USA/Kanada)
2 = Japonsko

Pozice 2-3: Model
00 = A4 Limousine FWD
01 = A4 Avant FWD
02 = A4 Limousine Quattro
03 = A4 Avant Quattro
04 = A4 Cabrio FWD
05 = A4 Cabrio Quattro
06 = S4/RS4

Pozice 4: Motor
0 = Univerzální
1 = 4-válec benzín
2 = 4-válec diesel
3 = V6 benzín
4 = V6 diesel
5 = V8 benzín

Pozice 5: Převodovka
3 = Manuální
4 = Automatic/Tiptronic
5 = Multitronic (CVT)
6 = S-Tronic (DSG)

Pozice 6-7: Výbava
55 = Standard ESP

Příklad: 0004355
= EU, A4 Quattro, V6 benzín, manuál, ESP

Login kódy:

Funkce Login Použití
Základní nastavení 40168 Pro Bosch MK25
Kódování 11463 Pro změny
Adaptace 16262 Speciální funkce

Základní nastavení (Basic Settings):

 
Kopírovat
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ 8E0614517:

1. Login:
   [11 - Login]
   Code: 40168

2. Steering Angle Sensor G85:
   [04 - Basic Settings]
   Group 060
   - Kola musí být rovně
   - Motor běží
   - [Go!]
   - Otočit volant L/P doraz
   - Vrátit na střed
   - Status: OK

3. Lateral Acceleration G200:
   Group 001
   - Vozidlo v klidu na rovině
   - Motor běží
   - [Go!]
   - Status: OK

4. Yaw Rate Sensor G202:
   Group 002
   - Vozidlo v klidu
   - [Go!]
   - Status: OK

5. Brake Pressure Sensor G201:
   Group 003
   - Motor běží
   - Nesešlapovat brzdu!
   - [Go!]
   - Status: OK

6. Longitudinal Acceleration G251:
   Group 004
   - Vozidlo v klidu
   - [Go!]
   - Status: OK

7. Pump Test:
   Group 005
   - Automatický test čerpadla
   - Trvá 30 sekund

8. Bleeding Function:
   Group 006
   - Pro odvzdušnění
   - Postupovat podle VCDS

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY

Typické problémy:

Závada Příznaky Příčina Řešení Cena opravy
ESP kontrolka Svítí trvale G85/G200/G202 Kalibrace/výměna 2.000-8.000 Kč
ABS senzor Kód 00283-00290 Senzor/kroužek Výměna 1.500-3.500 Kč
Čerpadlo hlučné Bzučení trvale Opotřebení Výměna jednotky 10.000-25.000 Kč
Tlakový senzor Chyba 01435 G201 vadný Výměna jednotky 10.000-25.000 Kč
Komunikace U0121/U0126 CAN-Bus Diagnostika 1.500-5.000 Kč
Ventily Drhnutí brzd Zaseknuté ventily Výměna jednotky 10.000-25.000 Kč
Modul vadný Různé chyby ECU porucha Oprava/výměna 5.000-25.000 Kč

Diagnostické kódy (DTC):

 
Kopírovat
ČASTÉ KÓDY 8E0614517:

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
        008 - Implausible SignalLevý přední senzor rychlosti

00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)
        012 - Electrical FaultPravý přední senzor

00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)Pravý zadní senzor

00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)Levý zadní senzor

00493 - ESP Hydraulic Pump (V156)
        011 - Open CircuitHydraulické čerpadlo ESP

00526 - Brake Light Switch (F)
        004 - No Signal/CommunicationSpínač brzdových světel

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
        005 - No or Incorrect Basic SettingSenzor úhlu řízení - nutná kalibrace!

00810 - Sensor 1/2 for Brake PressureTlakové senzory

01044 - Control Module Incorrectly Coded
        → Špatné kódování

01130 - ABS Operation
        009 - Limit Not ReachedOperační limit ABS

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
        004 - No Signal/CommunicationHydraulické čerpadlo

01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
        005 - No Basic SettingSenzor podélného zrychlení

01314 - Engine Control Module
        004 - No Signal/CommunicationKomunikace s motorem

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
        005 - No Basic SettingBoční G-senzor

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
        008 - Implausible SignalTlakový senzor - častá závada!

01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
        57-10 - Electric Circuit FailureSenzor stáčení

16352 - Control Module DefectiveVadná řídicí jednotka

18265 - Load Signal
        P1857 - Error Message from ECUChyba od řídící jednotky motoru

U0121 - Lost Communication With ABSZtráta komunikace

💡 POSTUPY

Výměna ABS jednotky:

 
Kopírovat
VÝMĚNA 8E0614517:

PŘÍPRAVA:
1. Backup dat:
   - Auto-Scan kompletní
   - Kódování (7 číslic)
   - Měřicí bloky
   - Adaptace

2. Nářadí:
   - VCDS/VAG-COM
   - Klíče 10,11,13mm
   - Torx T25, T30
   - DOT 4 (1.5L)
   - Tlakové odvzdušnění

DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 10 minut
3. Demontovat:
   - Kryt motoru
   - Vzduchový filtr (částečně)
   - Baterie + držák (V6/V8)
4. Označit hadice:
   - FL, FR, RL, RR
   - MC1, MC2
5. Odpojit:
   - Hlavní konektor
   - 6x brzdová hadice
6. Demontovat držák
7. Vyjmout jednotku

MONTÁŽ:
1. Nová jednotka:
   - Správné Part Number
   - Kompatibilní HW
2. Instalace:
   - Držák 8 Nm
   - Hadice 15 Nm
3. Konektor zajistit

ODVZDUŠNĚNÍ:
1. Tlakové 2 bar
2. Pořadí: RR→RL→FR→FL
3. Každé kolo min. 250ml

PROGRAMOVÁNÍ:
1. [03 - ABS]
2. [11 - Login]
   40168
3. [07 - Coding]
   Původní kód
4. [04 - Basic Settings]
   - Group 060 (řízení)
   - Group 001-004 (senzory)
5. Test jízda 30 km
6. Clear DTCs

Kalibrace senzorů:

 
Kopírovat
KALIBRACE G-SENZORŮ:

Příprava:
- Vozidlo na rovině
- Motor nastartovaný
- Kola rovně

Postup:
1. [03 - ABS]
2. [11 - Login]
   40168
3. [04 - Basic Settings]

G85 (úhel řízení):
- Group 060
- [Go!]
- Otočit volant L/P doraz
- Vrátit střed
- Čekat na OK

G200 (boční):
- Group 001
- [Go!]
- Čekat 10 sekund

G202 (stáčení):
- Group 002
- [Go!]
- Čekat 10 sekund

G251 (podélné):
- Group 004
- [Go!]
- Čekat 10 sekund

Test:
- Group 125
- Zobrazí všechny hodnoty
- Musí být 0.0 ±0.5

📊 MĚŘICÍ BLOKY VCDS

Důležité MVB pro 8E0614517:

 
Kopírovat
MVB 001: Rychlosti kol
1: FL (km/h)
2: FR (km/h)
3: RL (km/h)
4: RR (km/h)
Norma: 0 v klidu, stejné při jízdě

MVB 002: Rychlosti start
1-4: Stejné jako MVB 001
Pro test ze stoje

MVB 003: Spínače
1: Brzdový pedál (Yes/No)
2: Brzdová světla (On/Off)
3: ESP tlačítko (On/Off)
4: ---

MVB 004: Úhel řízení
1: Aktuální úhel (°)
2: Rychlost otáčení (°/s)
3: Status kalibrace
4: ---
Norma: 0° ±2° rovně

MVB 005: Boční dynamika
1: Yaw rate (°/s)
2: Lateral acceleration (m/s²)
3: Status
4: ---
Norma: 0 ±0.5 v klidu

MVB 006: Podélná dynamika
1: Longitudinal acceleration (m/s²)
2: Brake pressure (bar)
3: ---
4: ---

MVB 020: Napětí
1: Terminal 30 (V)
2: Terminal 15 (V)
3: ECU temperature (°C)
4: ---
Norma: 11.5-14.5V, <85°C

MVB 060: Kalibrace řízení
1: Úhel (°)
2: Status (OK/Not OK)
3: ---
4: ---

MVB 094: ESP status
1: ESP mode (Active/Off)
2: ASR status
3: EDS status
4: System status

MVB 125: Všechny senzory
1: G85 steering (°)
2: G200 lateral (m/s²)
3: G202 yaw (°/s)
4: G251 longitudinal (m/s²)

MVB 126: Počítadla
1: ABS aktivace
2: ESP zásahy
3: ASR zásahy
4: EDS aktivace

📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)

Ceny jednotky:

Stav Cena Záruka Dostupnost
Použitá originál 4.000-7.000 Kč Bez záruky Běžné
Použitá testovaná 6.000-10.000 Kč 3 měsíce Běžné
Repasovaná 10.000-15.000 Kč 12 měsíců Dostupné
Nová aftermarket 12.000-18.000 Kč 12 měsíců Na objednávku
Nová originál Bosch 20.000-30.000 Kč 24 měsíců Na objednávku

Ceny podle verze:

Verze Použitá Repas Nová
FWD 4.000-6.000 Kč 10.000-13.000 Kč 18.000-25.000 Kč
Quattro 5.000-8.000 Kč 12.000-15.000 Kč 22.000-30.000 Kč
S4/RS4 7.000-10.000 Kč 15.000-18.000 Kč 25.000-35.000 Kč

Servisní náklady:

Služba Cena Čas
Diagnostika ESP 600-1.000 Kč 30 min
Výměna senzoru ABS 1.200-2.000 Kč 45 min
Výměna jednotky 3.500-5.500 Kč 3-4 hodiny
Kalibrace ESP 1.200-1.800 Kč 60 min
Kódování 800-1.200 Kč 30 min
Odvzdušnění ABS 1.200-1.800 Kč 60 min
Oprava jednotky 5.000-8.000 Kč 3-5 dní

Náhradní díly:

Díl OEM Aftermarket
Senzor ABS přední 2.000-3.000 Kč 700-1.500 Kč
Senzor ABS zadní 1.800-2.800 Kč 600-1.300 Kč
Senzorový kroužek 1.000-1.500 Kč 400-800 Kč
Kabeláž ABS 2.500-4.000 Kč 1.000-2.000 Kč

🔍 IDENTIFIKACE

Jak poznat 8E0614517:

Fyzická identifikace:  Štítek: 8E0614517 + suffix
 Výrobce: BOSCH
 Označení: ESP 5.7 nebo MK25
 Umístění: Motorový prostor vlevo
 Barva: Stříbrná (hliník)
 Velikost: 220x170x170mm
 Hmotnost: 7.2 kg
 Konektor: 47-pin

Software identifikace: • Address: 03 - ABS Brakes
• Component: "ESP 5.7 BOSCH"
• Platform: B6/B7
• Coding: 7 číslic

Rozdíly verzí:  FWD - standardní jednotka
 Quattro - přidaná EDL funkce
 S4/RS4 - sportovní kalibrace


🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY

Výhody:

• ✅ Spolehlivost - kvalitní Bosch
• ✅ Funkce - kompletní ESP
• ✅ Dostupnost - běžné díly
• ✅ Opravitelnost - možná oprava
• ✅ Kompatibilita - široké použití

Nevýhody:

• ❌ Stáří - starší technologie
• ❌ Hmotnost - těžká jednotka
• ❌ Cena originál - drahé nové
• ❌ G201 senzor - častá závada
• ❌ Čerpadlo - hlučnost s věkem


🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Celkový verdikt:

ABS jednotka 8E0614517 Bosch MK25 je spolehlivý a osvědčený systém pro Audi A4 B6/B7. Nabízí kompletní ESP funkce s dobrou dostupností dílů. Vyžaduje pravidelnou údržbu a správnou kalibraci.

Doporučení:

 ✅ Pro: A4 B6/B7, A6 C5 FL, Exeo
 ✅ Funkce: Kompletní ESP + EDS
 ✅ Spolehlivost: Dobrá při údržbě
 🔧 Servis: Středně náročný
 💰 Hodnota: Dobrá pro použité

Hodnocení:

⭐⭐⭐⭐ 7.5/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena: 7/10
• Dostupnost: 8/10
• Složitost: 7/10


📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY

Před nákupem:

• Ověřit správné Part Number
• Kontrola HW verze
• Test čerpadla (hluk)
• Stav konektoru (koroze)
• Kompatibilita FWD/Quattro

Časté problémy B6/B7:

 G85 senzor - ztráta kalibrace
 G201 tlakový senzor - interní závada
 Čerpadlo - hlučnost po 150.000 km
 Ventily - zasekávání s věkem
 Software - občas nutný update

Tipy pro údržbu:

• DOT 4 každé 2 roky
• Kalibrace po geometrii
• Čištění senzorů ABS
• Kontrola kabeláže
• Preventivní diagnostika

Oprava jednotky:

• Možná u specializovaných firem
• Cena 5.000-8.000 Kč
• Záruka 6-12 měsíců
• Výměna čerpadla/ventilů/ECU

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola