Řídicí jednotka ABS 6Q0907379 - MK60EC pro VW Polo 9N3, Škoda Fabia I FL, Seat Ibiza III FL

Kód: 82446
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

ABS Škoda Fabia 1 6Q0 907 379 AB 6Q0907379AB

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Jednotka 6Q0907379 je řídicí jednotka ABS/ESP systému MK60EC (Electronic Control) od firmy Continental/Teves používaná ve vozidlech koncernu VAG na platformě PQ24 facelift od roku 2005. Tato modernizovaná jednotka řídí protiblokovací systém ABS, elektronickou stabilizaci ESP, protiprokluzový systém ASR, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS a přináší vylepšené funkce oproti starší MK60.

Klíčové údaje:

 🏭 Výrobce: Continental Teves (ATE)
 ⚙️ Typ jednotky: ABS/ESP MK60EC
 📅 Období výroby: 2005-2009
 💡 Platforma: PQ24 FL (Polo 9N3, Fabia I FL, Ibiza III FL)
 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
 📍 Umístění: Motorový prostor (hydraulická jednotka)
 🔧 Generace: MK60EC (Electronic Control)
 🚗 Modely: Polo 9N3, Fabia I FL, Roomster, Fox FL, Ibiza III FL, Cordoba II FL


 HLAVNÍ FUNKCE

Jednotka 6Q0907379 řídí:  ABS - 4-kanálový protiblokovací systém
 ESP - elektronický stabilizační program
 ASR - protiprokluzová regulace
 EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
 MSR - regulace brzdného momentu motoru
 HBA - hydraulický brzdový asistent
 CBC - Corner Brake Control
 HHC - Hill Hold Control (příprava)


🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Elektrické parametry:

 Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
 Klidový odběr: < 50 mA
 Provozní odběr: 2.5-35A
 Max. proudový odběr: 55A (aktivní čerpadlo)
 Pracovní teplota: -40°C až +120°C
 Hydraulický tlak: až 170 bar
 Krytí: IP6K7

Hardware specifikace:

 Procesor: 32-bit Infineon C166
 Frekvence: 40 MHz
 RAM: 32 KB
 Flash paměť: 512 KB
 EEPROM: 16 KB
 Senzory: 4x rychlost + G-senzor + gyroskop
 Ventily: 12 elektromagnetických
 Čerpadlo: Dvoustupňové radiální

Komunikační rozhraní:

 CAN-Bus: Low-Speed 125 kbit/s
 K-Line: ISO 9141-2 (záložní)
 Protokol: KWP 2000 / UDS
 Gateway: Přes J519 nebo J533
 Adresa: 03 (ABS Brakes)
 Baud rate: 10400 bps

Hydraulická jednotka:

 Typ: MK60EC Compact
 Počet kanálů: 4 (individuální)
 Ventily: 3 na kolo (vstup/výstup/přepouštěcí)
 Čerpadlo: 2-pístové DC motor
 Motor čerpadla: 12V, 180W
 Hmotnost: cca 5.5 kg
 Brzdová kapalina: DOT 4
 Objem: cca 65 ml


🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití:

VW Polo 9N3 (2005-2009) Facelift:  1.2 6V - 54 HP (BMD)
 1.2 12V - 60/64/70 HP (AZQ, BME, BZG)
 1.4 16V - 80/86 HP (BBY, BKY, BUD)
 1.6 16V - 105 HP (BTS)
 1.8 T GTI - 150 HP (BJX)
 1.4 TDI - 70/80 HP (BNV, BMS)
 1.9 TDI - 100/130 HP (AXR, ASZ)

Škoda Fabia I FL (6Y) 2005-2007:  1.2 HTP - 54/64 HP (BMD, BME)
 1.4 16V - 80/86 HP (BBY, BUD)
 1.6 16V - 105 HP (BTS)
 2.0 8V - 115 HP (AZL)
 1.4 TDI PD - 70/80 HP (BNV, BMS)
 1.9 TDI PD - 100/130 HP (AXR, ASZ)

Škoda Roomster (5J) 2006-2010:  1.2 HTP - 64/70 HP (BME, BZG)
 1.4 16V - 86 HP (BUD)
 1.6 16V - 105 HP (BTS)
 1.4 TDI - 70/80 HP (BNV, BMS)
 1.9 TDI - 100/105 HP (AXR, BLS)

VW Fox (5Z) 2005-2011:  1.2 6V - 55 HP (BMD)
 1.4 8V - 75 HP (BKR)
 1.4 TDI - 70 HP (BNM)

Seat Ibiza III FL (6L) 2006-2008:  1.2 12V - 64/70 HP (BME, BZG)
 1.4 16V - 80/86/100 HP (BBY, BUD, BKY)
 1.6 16V - 105 HP (BTS)
 1.8 T FR - 150 HP (BJX)
 1.4 TDI - 70/80 HP (BNV, BMS)
 1.9 TDI - 100/130 HP (AXR, ASZ)

Verze jednotky (suffix):

Suffix Období Funkce Poznámka
6Q0907379 2005-2006 ESP základní První EC verze
6Q0907379A 2006-2007 ESP update Vylepšený SW
6Q0907379B 2007-2008 ESP+HBA+ Rozšířené funkce
6Q0907379C 2008-2009 ESP final Poslední verze
6Q0907379D 2008-2009 HHC ready Příprava HHC
6Q0907379E 2009 ESP transition Přechod na 6R

Související jednotky:

Číslo dílu Použití Poznámka
6Q0614417 Polo 9N Starší MK60
6Q0614117 Bez ESP Pouze ABS
6R0907379 Polo 6R Nástupce MK60EC1
5J0907379 Fabia II Nová generace
1K0907379 Golf V Větší platforma

 FUNKCE SYSTÉMU

1. ABS - Protiblokovací systém:

 4-kanálové řízení - každé kolo individuálně
 Frekvence modulace - 10-15 Hz
 Práh aktivace - 12% prokluz
 Minimální rychlost - 3 km/h
 Maximální tlak - 170 bar
 Reakční doba - 80 ms
 Diagonal split - diagonální okruhy
 Cornering ABS - optimalizace v zatáčkách

2. ESP - Elektronická stabilizace:

 Yaw control - kontrola stáčení
 Lateral stability - boční stabilita
 Understeer control - kontrola nedotáčivosti
 Oversteer control - kontrola přetáčivosti
 Individual braking - individuální brzdění
 Engine reduction - redukce výkonu
 ESP OFF - možnost částečného vypnutí
 Load adaptive - adaptace na zatížení

3. ASR - Protiprokluzová regulace:

 Rozsah - 0-150 km/h
 Brake intervention - brzdění kola
 Engine intervention - omezení výkonu
 Práh aktivace - 15% prokluz
 ASR OFF - možnost vypnutí
 Winter mode - automatická detekce
 Progressive - progresivní regulace
 Surface detection - detekce povrchu

4. EDS - Elektronická uzávěrka diferenciálu:

 Rozsah - 0-40 km/h
 Max. tlak - 110 bar na kolo
 Rozdíl rychlostí - >2.5 km/h
 Časový limit - max. 3 sekundy
 Tepelná ochrana - automatická
 Reakční doba - 120 ms
 Front/rear - přední i zadní nápravu

5. HBA - Hydraulický brzdový asistent:

 Detekce - rychlost sešlápnutí >80 bar/s
 Zvýšení tlaku - na max. 170 bar
 Ukončení - uvolnění pedálu
 Koordinace - s ABS/ESP
 Účinnost - zkrácení o 15-25%
 Aktivace - automatická

6. CBC - Corner Brake Control:

 Aktivní - při brzdění v zatáčce
 Stabilizace - prevence smyku
 Rozdělení - asymetrické brzdění
 Rozsah - 15-200 km/h
 Koordinace - s ESP
 Účinnost - zvýšení stability o 30%

7. MSR - Regulace brzdného momentu motoru:

 Prevence - blokování při podřazení
 Detekce - náhlý pokles otáček
 Reakce - zvýšení otáček
 Aktivní - při zařazeném stupni
 Komunikace - CAN s ECU

8. HHC příprava (některé verze):

 Hardware ready - připraveno
 Aktivace - nutná VCDS
 Sklon - >5%
 Držení - 2 sekundy
 Není standard - jen příprava


🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ

VCDS/VAG-COM přístup:

 
Kopírovat
VCDS IDENTIFIKACE:

Address 03: ABS Brakes    Labels: 6Q0-907-379.lbl
Part No: 6Q0 907 379 B
Component: ESP MK60EC      0104  
Coding: 0018648
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 2C3D4E5F6A7B

No fault codes found.

Kódování (7 číslic):

 
Kopírovat
KÓDOVÁNÍ 6Q0907379:

Pozice 1-2: Výrobce
00 = Continental Teves
01 = Bosch (nepoužito)

Pozice 3: Region
1 = Evropa/ROW
2 = NAR (nepoužito)
3 = Asie

Pozice 4: Vozidlo
8 = Malé vozidlo (Polo/Fabia)
9 = MPV (Roomster)

Pozice 5: Motor
6 = Univerzální benzín/diesel
7 = Sportovní (GTI/RS)

Pozice 6: Převodovka
4 = Manuální 5st
5 = Automatická
8 = Manuální 6st

Pozice 7: Brzdy
8 = Standard (239mm přední)
9 = Sport (256mm přední)

Příklad: 0018648
= Teves, EU, malé auto, univerzál, manuál 5st, standard

Login kódy:

Funkce Login Použití
Základní nastavení 40168 Pro MK60EC
Kódování 11463 Změny kódování
Adaptace 20103 Speciální funkce

Základní nastavení:

 
Kopírovat
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ 6Q0907379:

1. Příprava:
   - Motor vypnutý
   - Zapalování zapnuté
   - Vozidlo v klidu
   - Kola rovně

2. VCDS:
   [03 - ABS Brakes]
   
3. Login:
   [11 - Login]
   Code: 40168
   
4. [04 - Basic Settings]

G-senzory (integrované):
   Group 001
   - [Go!]
   - Čekat 60 sekund
   - Status: OK
   
Steering Angle G85:
   Group 060
   - [Go!]
   - Otočit volant L/P doraz
   - Vrátit střed
   - Status: OK
   
Tlakový senzor:
   Group 003
   - [Go!]
   - Nesešlapovat brzdu!
   - Status: OK
   
Test čerpadla:
   Group 004
   - [Go!]
   - Automatický test
   - Bzučení normální
   
5. Clear DTCs:
   [05 - Clear Fault Codes]
   
6. Test jízda:
   - Min. 15 km
   - Různé rychlosti
   - Zatáčky

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY

Typické problémy:

Závada Příznaky Příčina Řešení Cena opravy
ESP kontrolka Svítí trvale G-senzor/kalibrace Reset/kalibrace 500-2.000 Kč
ABS senzor Kód 00283-00290 Senzor/kroužek Výměna 1.200-2.500 Kč
Čerpadlo hlučné Bzučení trvale Opotřebení Výměna jednotky 6.000-14.000 Kč
G85 senzor Chyba 00778 Úhel řízení Kalibrace/výměna 500-3.000 Kč
Komunikace Nelze připojit CAN/Gateway Diagnostika 500-2.000 Kč
Ventily Pulzování brzd Zaseknuté Výměna jednotky 6.000-14.000 Kč
Software Různé chyby Verze SW Update 500-1.000 Kč

Diagnostické kódy (DTC):

 
Kopírovat
ČASTÉ KÓDY 6Q0907379:

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
        008 - Implausible SignalLevý přední senzor - nejčastější!

00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)Pravý přední senzor

00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)Pravý zadní senzor

00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)Levý zadní senzor

00493 - ESP Hydraulic Pump (V156)
        002 - Lower Limit Exceeded
        → Čerpadlo ESP - nízký výkon

00526 - Brake Light Switch (F)
        004 - No Signal/CommunicationSpínač brzdových světel

00588 - Driver for ABS ValvesOvladač ventilů

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
        005 - No or Incorrect Basic SettingSenzor úhlu řízení - nutná kalibrace!

00810 - Sensor 1/2 for Brake PressureTlakové senzory

01044 - Control Module Incorrectly Coded
        → Špatné kódování

01130 - ABS Operation
        009 - Limit Not ReachedProblém s ABS funkcí

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
        004 - No Signal/CommunicationHydraulické čerpadlo

01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
        005 - No Basic SettingPodélný G-senzor

01314 - Engine Control Module
        004 - No Signal/CommunicationKomunikace s motorem

01423 - ESP Sensors (G200-G202)
        005 - No Basic SettingESP senzory - kalibrace!

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
        008 - Implausible SignalTlakový senzor

01486 - System Function TestTest systému

01542 - Yaw Rate SensorSenzor stáčení

02536 - Supply Voltage Too LowNízké napětí (<10.5V)

16352 - Control Module DefectiveVadná jednotka

65535 - Internal Control ModuleVnitřní chyba jednotky!

💡 POSTUPY

Výměna ABS jednotky:

 
Kopírovat
VÝMĚNA 6Q0907379:

PŘÍPRAVA:
1. Zaznamenat:
   - Kódování (7 číslic)
   - Part Number kompletní
   - Verze SW
   - Workshop code

2. Nářadí:
   - VCDS
   - Klíče 10,11,13mm
   - Torx T25
   - DOT 4 (0.5L)
   - Nádoba

DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 3 minuty
3. Přístup:
   - Kryt motoru pryč
   - Airbox částečně (1.9 TDI)
4. Označit hadice:
   - FL (levá přední)
   - FR (pravá přední)
   - RL (levá zadní)
   - RR (pravá zadní)
   - MC1 (hlavní válec 1)
   - MC2 (hlavní válec 2)
5. Odpojit:
   - Konektor 38-pin (páčka)
   - 6x brzdová hadice (11mm)
6. Demontovat:
   - 2x šroub držáku (13mm)
   - Opatrně vyjmout
7. Vypustit kapalinu

MONTÁŽ:
1. Nová jednotka:
   - Ideálně stejné číslo
   - Min. stejný suffix (B,C,D)
2. Instalace:
   - Držák 20 Nm
   - Hadice 15 Nm
   - Pozor na těsnění!
3. Konektor:
   - Zajistit páčkou
   - Zkontrolovat zapadnutí

ODVZDUŠNĚNÍ:
1. Naplnit nádobku
2. Klasické:
   - RR (pravá zadní)
   - RL (levá zadní)
   - FR (pravá přední)
   - FL (levá přední)
   - 5-8x každé kolo
3. Nebo VCDS:
   [03 - ABS]
   [04 - Basic Settings]
   Group 007 (pokud má)

NASTAVENÍ:
1. Baterie připojit
2. Zapalování ON
3. Motor nastartovat
4. VCDS:
   [03 - ABS]
   
5. [07 - Coding]
   Zadat původní kód
   např: 0018648
   
6. [11 - Login]
   40168
   
7. [04 - Basic Settings]
   - Group 001 (G-senzory)
   - Group 060 (řízení)
   - Group 003 (tlak)
   
8. Test brzd:
   - Na místě
   - Pedál tvrdý
   - Žádné úniky
   
9. Test jízda:
   - 20 km minimum
   - Test ABS (40 km/h)
   - Test ESP (zatáčky)
   - Různé rychlosti
   
10. Clear DTCs:
    [05 - Clear Fault Codes]
    
11. Finální scan

Kalibrace G85 senzoru:

 
Kopírovat
KALIBRACE ÚHLU ŘÍZENÍ G85:

Kdy nutné:
- Po výměně jednotky
- Po geometrii
- Chyba 00778
- ESP nefunguje správně

Postup:
1. Podmínky:
   - Rovina
   - Motor běží
   - Kola PŘESNĚ rovně!
   
2. [03 - ABS]

3. [11 - Login]
   40168
   
4. [04 - Basic Settings]
   Group 060
   
5. [Go!]

6. Sledovat pokyny:
   - "Steer left" - otočit doleva na doraz
   - Držet 2 sekundy
   - "Steer right" - otočit doprava na doraz  
   - Držet 2 sekundy
   - "Center" - vrátit na střed
   - Nechat 3 sekundy
   
7. Status: "OK"
   Pokud "ERROR" - opakovat
   
8. [Done, Go Back]

9. Ověření:
   [08 - Measuring Blocks]
   Group 004
   Field 1: 0.0° ±2°

📊 MĚŘICÍ BLOKY VCDS

MVB pro 6Q0907379:

 
Kopírovat
MVB 001: Rychlosti kol
1: FL (km/h)
2: FR (km/h)
3: RL (km/h)
4: RR (km/h)
Norma: 0 v klidu, stejné při jízdě

MVB 002: Rychlosti start
1-4: Stejné jako MVB 001
Pro test ze stoje

MVB 003: Spínače
1: Brzdový pedál (Yes/No)
2: Brzdová světla (On/Off)
3: ESP tlačítko (On/Off)
4: ---

MVB 004: ESP senzory
1: Steering angle (°)
2: Yaw rate (°/s)
3: Lateral accel. (m/s²)
4: Status
Norma: 0/0/0 v klidu

MVB 005: Tlaky
1: Brake pressure (bar)
2: Master cylinder (bar)
3: ---
4: ---
Norma: 0-3 bar v klidu

MVB 006: Napájení
1: Terminal 30 (V)
2: Terminal 15 (V)
3: ECU temp (°C)
4: ---
Norma: 12-14.5V, <80°C

MVB 020: Počítadla
1: Počet startů
2: ABS aktivace
3: ESP zásahy
4: ASR aktivace

MVB 060: Kalibrace řízení
1: Úhel (°)
2: Status (OK/Not OK)
3: ---
4: ---

MVB 094: ESP status
1: ESP (On/Off)
2: ASR (On/Off)
3: EDS (Active/Passive)
4: System (OK/Error)

MVB 125: Diagnostika
1: Sensor supply (V)
2: Valve supply (V)
3: Pump motor (V)
4: CAN status
Norma: 5V/12V/0-12V/OK

📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)

Ceny jednotky:

Stav Cena Záruka Dostupnost
Použitá originál 3.000-4.500 Kč Bez záruky Běžné
Použitá testovaná 4.000-6.000 Kč 3 měsíce Běžné
Repasovaná 6.000-9.000 Kč 6-12 měsíců Dostupné
Nová aftermarket 8.000-12.000 Kč 12 měsíců Dostupné
Nová originál ATE 14.000-18.000 Kč 24 měsíců Na objednávku

Servisní náklady:

Služba Cena Čas
Diagnostika ESP 400-700 Kč 30 min
Výměna senzoru 900-1.600 Kč 45 min
Výměna jednotky 2.500-4.000 Kč 2.5 hodiny
Kalibrace ESP 700-1.200 Kč 45 min
Odvzdušnění 900-1.400 Kč 45 min
Kódování 500-800 Kč 20 min
Software update 600-1.000 Kč 30 min

Náhradní díly:

Díl OEM Aftermarket
Senzor ABS přední 1.300-1.900 Kč 450-900 Kč
Senzor ABS zadní 1.200-1.700 Kč 400-800 Kč
Senzorový kroužek 750-1.100 Kč 300-550 Kč
Ložisko s ABS 2.400-3.400 Kč 1.000-2.000 Kč
G85 senzor řízení 3.500-4.500 Kč 1.500-2.500 Kč

🔍 IDENTIFIKACE

Jak poznat 6Q0907379:

Fyzická identifikace:  Štítek: 6Q0907379 + suffix
 Výrobce: ATE TEVES
 Typ: MK60EC
 Umístění: Motorový prostor vlevo
 Barva: Stříbrný hliník
 Velikost: 195x155x145mm
 Váha: 5.5 kg
 Konektor: 38-pin černý

Software identifikace: • Address: 03
• Component: "ESP MK60EC"
• Platform: PQ24 FL
• Coding: 7 číslic

Rozdíl od 6Q0614417: • 6Q0614417 = starší MK60
• 6Q0907379 = novější MK60EC
• EC = Electronic Control
• Lepší procesor a SW

Rozdíl od 6R0907379: • 6Q = Polo 9N (PQ24)
• 6R = Polo 6R (PQ25)
• Nejsou kompatibilní!


🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY

Výhody:

• ✅ Vylepšená verze - EC technologie
• ✅ Spolehlivost - lepší než MK60
• ✅ Funkce - kompletní ESP
• ✅ Dostupnost - běžné díly
• ✅ Cena - rozumná pro ESP

Nevýhody:

• ❌ Stáří - konec výroby 2009
• ❌ HHC - jen příprava, ne aktivní
• ❌ Kalibrace - nutná po výměně
• ❌ Komunikace - pomalejší CAN
• ❌ Upgrade - nelze na novější


🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Celkový verdikt:

ABS jednotka 6Q0907379 MK60EC je vylepšená verze ESP systému pro facelift malých vozů VAG PQ24. Nabízí spolehlivé ESP s lepším HW než starší MK60. Ideální náhrada pro Polo 9N3, Fabia I FL.

Doporučení:

 ✅ Pro: Polo 9N3, Fabia I FL, Roomster, Ibiza III FL
 ✅ Funkce: ABS+ESP+ASR+EDS+CBC
 ✅ Spolehlivost: Velmi dobrá
 🔧 Servis: Středně náročný
 💰 Hodnota: Výborná

Hodnocení:

⭐⭐⭐⭐ 8/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 8/10
• Cena: 8/10
• Dostupnost: 8/10
• Složitost: 7/10


📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY

Před nákupem:

• Ověřit suffix (B,C,D lepší)
• Kontrola čerpadla (hluk)
• Test komunikace VCDS
• Kompatibilita s vozem
• Rozdíl 6Q vs 6R!

Časté problémy PQ24 FL:

 Senzory ABS - hlavně zadní
 G85 kalibrace - po geometrii vždy
 Software - update pomáhá
 Kroužky - kontrola při výměně kol

Tipy pro údržbu:

• DOT 4 každé 2 roky
• Kalibrace po geometrii
• Čištění senzorů 2x ročně
• Kontrola kroužků
• Test ESP pravidelně

Upgrade možnosti:

• HHC jen příprava (nelze plně)
• Nelze XDS (hardware limit)
• Možný update SW
• Lepší brzdové hadice

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola