Řídicí jednotka motoru 03G906016 - VW/Audi/Škoda/Seat 1.9/2.0 TDI PD (Pumpe-Düse)
Kód: 25350



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 03G906016 je řídicí jednotka motoru (ECU) Bosch EDC16U31/U34 pro dieselové motory 1.9 a 2.0 TDI s technologií Pumpe-Düse (PD/Unit Injector) používané ve vozidlech koncernu VW Group v letech 2003-2013. Tato ECU řídí vysokotlaké vstřikování PD až 2050 bar, turbodmychadlo s variabilní geometrií, EGR systém, DPF filtr a další komponenty. Používá se v modelech Golf V, Passat B6, Touran, Audi A3 8P, Škoda Octavia II, Superb II, Seat Leon II a dalších na platformách PQ35/PQ46.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
• ⚙️ Typ jednotky: EDC16U31/U34
• 📅 Období výroby: 2003-2013
• 💡 Technologie: Pumpe-Düse (PD)
• 🔐 Označení: J248 - Řídicí jednotka motoru
• 📍 Umístění: Motorový prostor (box ECU)
• 🔧 Komunikace: CAN-Bus 500 kbit/s
• 🚗 Platforma: PQ35/PQ46/A5
✅ VARIANTY A MOTORY
Přehled hlavních verzí 03G906016:
| Suffix | Motor | Výkon | Kroutící moment | Použití | Roky | 
|---|---|---|---|---|---|
| 03G906016 | BKC | 105 HP | 250 Nm | 1.9 TDI | 2003-2005 | 
| 03G906016A | BKC/BXE | 105 HP | 250 Nm | 1.9 TDI | 2003-2006 | 
| 03G906016AB | BKC/BXE | 105 HP | 250 Nm | 1.9 TDI | 2005-2008 | 
| 03G906016AG | BXE/BKC | 105 HP | 250 Nm | 1.9 TDI | 2006-2010 | 
| 03G906016AK | BLS | 105 HP | 250 Nm | 1.9 TDI DPF | 2005-2010 | 
| 03G906016AM | BXF/BRU | 90 HP | 210 Nm | 1.9 TDI | 2005-2010 | 
| 03G906016AP | AZV | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI | 2003-2006 | 
| 03G906016B | BMM | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI | 2005-2008 | 
| 03G906016BF | BMM | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI DPF | 2006-2010 | 
| 03G906016C | BKD | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI | 2003-2008 | 
| 03G906016CB | BKD | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI | 2006-2010 | 
| 03G906016CE | BMN | 170 HP | 350 Nm | 2.0 TDI | 2005-2010 | 
| 03G906016CK | BMN | 170 HP | 350 Nm | 2.0 TDI DPF | 2006-2013 | 
| 03G906016CP | BUZ | 163 HP | 350 Nm | 2.0 TDI | 2006-2010 | 
| 03G906016DQ | CBDB | 140 HP | 320 Nm | 2.0 TDI | 2008-2013 | 
Detailní specifikace motorů:
1.9 TDI PD:
BKC (105 HP/77 kW): • Objem: 1896 ccm
• Vrtání x zdvih: 79.5 x 95.5 mm
• Kompresní poměr: 19.0:1
• Výkon: 105 HP @ 4000 RPM
• Točivý moment: 250 Nm @ 1900 RPM
• Vstřikovače: Bosch Unit Injector
• Vstřikovací tlak: až 2050 bar
• Turbo: Garrett GT1749V
• EGR: Chlazené
• DPF: Ne
• Emisní norma: EURO 3/4
BXE/BLS (105 HP/77 kW): • Výkon: 105 HP @ 4000 RPM
• Točivý moment: 250 Nm @ 1900 RPM
• Vstřikovače: Siemens/Continental
• DPF: BLS ano, BXE ne
• EGR: Elektrické chlazené
• Emisní norma: EURO 4
BXF/BRU (90 HP/66 kW): • Výkon: 90 HP @ 4000 RPM
• Točivý moment: 210 Nm @ 1900 RPM
• Turbo: GT1749V (menší)
• DPF: Volitelně
• Emisní norma: EURO 4
2.0 TDI PD:
BKD/AZV (140 HP/103 kW): • Objem: 1968 ccm
• Vrtání x zdvih: 81.0 x 95.5 mm
• Kompresní poměr: 18.5:1
• Výkon: 140 HP @ 4000 RPM
• Točivý moment: 320 Nm @ 1750-2500 RPM
• Vstřikovače: Siemens/Continental
• Vstřikovací tlak: až 2050 bar
• Turbo: Garrett GT1749V/GT1756V
• Tandemové čerpadlo: Ano
• DPF: Volitelně
• Emisní norma: EURO 3/4
BMM (140 HP/103 kW): • Výkon: 140 HP @ 4200 RPM
• Točivý moment: 320 Nm @ 1750-2500 RPM
• DPF: Často standard
• EGR: Elektrické chlazené
• Klapky sání: Plastové
• Emisní norma: EURO 4
BMN (170 HP/125 kW): • Výkon: 170 HP @ 4200 RPM
• Točivý moment: 350 Nm @ 1800-2500 RPM
• Vstřikovače: Piezo (PPD)
• Vstřikovací tlak: až 2050 bar
• Turbo: Garrett GT1756V/BorgWarner BV40
• DPF: Standard
• Dvojhmotový setrvačník: Ano
• Emisní norma: EURO 4
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 5 mA
• Provozní odběr: 5-15A
• Max. proudový odběr: 25A
• Pracovní teplota: -40°C až +85°C
• Krytí: IP69K
• EMC: Třída 3
• Komunikace: CAN 2.0B HS
Hardware specifikace:
• Procesor: Infineon TriCore TC1766 (32-bit)
• Frekvence: 80 MHz
• RAM: 144 KB
• Flash paměť: 1.5 MB
• EEPROM: 32 KB
• A/D převodníky: 32x 10-bit
• PWM výstupy: 16 kanálů
• Digitální I/O: 48 kanálů
• CAN rozhraní: 2x HS-CAN
Software:
• Protokol: KWP 2000 / UDS
• Bootloader: Bosch
• Tuning protect: TP20/TP21
• Imobilizér: WFS-4
• Component Security: Ano
Konektory:
• Počet: 2x (A + B)
• Piny celkem: 94
• Konektor A: 60 pinů
• Konektor B: 34 pinů
• Typ: Bosch Kompakt
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA
Volkswagen:
Golf V (1K) 2003-2008: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Golf V Plus 2005-2009: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD)
Jetta V (1K) 2005-2010: • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Passat B6 (3C) 2005-2010: • 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Touran I (1T) 2003-2010: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (AZV, BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Caddy III (2K) 2004-2010: • 1.9 TDI - 75 HP (BSU), 105 HP (BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM)
Audi:
A3 8P (2003-2012): • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV), 170 HP (BMN)
A3 Sportback 8PA (2004-2013): • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Škoda:
Octavia II (1Z) 2004-2013: • 1.9 TDI - 105 HP (BJB, BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV)
• 2.0 TDI RS - 170 HP (BMN)
Superb II (3T) 2008-2015: • 1.9 TDI - 105 HP (BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BMP, CBDB), 170 HP (BMN, CBBB)
Yeti (5L) 2009-2017: • 2.0 TDI - 110 HP (CFHA), 140 HP (CBDB), 170 HP (CBBB)
Seat:
Leon II (1P) 2005-2012: • 1.9 TDI - 90 HP (BXF), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV), 170 HP (BMN)
Altea/Altea XL (5P) 2004-2015: • 1.9 TDI - 90 HP (BXF), 105 HP (BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
Toledo III (5P) 2004-2009: • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. Řízení vstřikování Pumpe-Düse:
• Vysokotlaké vstřikování - až 2050 bar
• Elektromagnetické/piezo vstřikovače
• Přesné časování - na 0.1° klikového hřídele
• Množství paliva - 1-80 mg/zdvih
• Vícenásobné vstřiky:
- Pilotní vstřik - 1-2x (snížení hluku)
- Hlavní vstřik - 1x
- Dovstřik - 1-2x (regenerace DPF) • IMA kódy - individuální kompenzace vstřikovačů
2. Řízení turbodmychadla:
• VNT/VGT - variabilní geometrie lopatek
• N75 ventil - elektropneumatické řízení
• Regulace plnicího tlaku - closed-loop
• Overboost funkce - krátkodobé zvýšení
• Ochrana turba - teplotní a otáčková
• Adaptace - učení pozice lopatek
3. EGR systém (Exhaust Gas Recirculation):
• Chlazené EGR - vodní chlazení
• Elektrický EGR ventil - přesné řízení
• MAF senzor - měření průtoku vzduchu
• Zpětná vazba - potenciometr polohy
• Strategie - závislá na teplotě/zatížení
• Adaptace - kompenzace zanesení
4. DPF systém (Diesel Particulate Filter):
• Diferenční tlakový senzor - měření zanesení
• Teplotní senzory - 2x (před/za DPF)
• Pasivní regenerace - při jízdě >350°C
• Aktivní regenerace - dovstřik paliva >600°C
• Servisní regenerace - VCDS/manuální
• Počítadlo - soot mass/ash loading
• Aditivum - některé modely (PSA motory)
5. Žhavicí systém:
• Rychložhavicí svíčky - 4.4V/11V
• Řízení J179 - modul žhavení
• Předžhavení - před startem
• Dožhavení - po startu (až 180s)
• Diagnostika - jednotlivé svíčky
6. Imobilizér a zabezpečení:
• Immobilizer 4 - šifrovaná komunikace
• WFS-4 - Wegfahrsperre
• Component Protection - ochrana ECU
• TP20/TP21 - tuning protection
• Challenge-Response - autentizace
🛠️ DIAGNOSTIKA A PROGRAMOVÁNÍ
VCDS/VAG-COM přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 01: Engine (J248)
Part No SW: 03G 906 016 CE    HW: 03G 906 016 CE
Component: R4 2.0 TDI BMN     3976  
Revision: --H01---    Serial number: VWZ7Z0D1234567
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00066  123 00123
VCID: 2D5F6A7B8C9D0E1F2031
No fault codes found.
Readiness: 0010 0101
Kódování jednotky (Long Coding):
KÓDOVÁNÍ EDC16U31/U34:
Standardní kódování: 0000072
Byte 00 - Základní konfigurace:
Bit 0-2: Počet válců (100 = 4 válce)
Bit 3-5: Typ motoru
Bit 6-7: Rezerva
Byte 01 - Výbava vozidla:
Bit 0: Převodovka (0=Manuál, 1=Automat/DSG)
Bit 1: Klimatizace (0=Ne/Manuální, 1=Climatronic)
Bit 2: Tempomat (0=Ne, 1=Ano)
Bit 3: DPF (0=Ne, 1=Ano)
Bit 4: Předehřev motoru (0=Ne, 1=Ano)
Bit 5: Pomocné topení (0=Ne, 1=Ano)
Bit 6: 4x4 (0=2WD, 1=4WD)
Bit 7: Rezerva
Byte 02 - Region/Země:
00: EU/RoW
01: NAR (Severní Amerika)
02: Japan
03: Čína
Byte 03 - Imobilizér:
Bit 0-3: Typ imobilizéru
Bit 4-7: Verze
Byte 04 - Speciální funkce:
Bit 0: Start/Stop
Bit 1: Rekuperace
Bit 2: BlueMotion
Bit 3-7: Rezerva
Změna kódování:
[01 - Engine]
[07 - Coding]
[Long Coding Helper]
Změnit požadované bity
[Do It!]
Adaptační kanály:
DŮLEŽITÉ ADAPTACE EDC16:
Channel 000: Reset všech adaptací
- Provést po výměně ECU
Channel 001: Korekce vstřikovacího množství
- Hodnota: -3.0 až +3.0 mg/zdvih
- Ideál: -1.5 až +1.5
Channel 002: Korekce volnoběhu
- Hodnota: -5.0 až +5.0 mg/zdvih
Channel 003: EGR adaptace
- Status: Test ON/Test OFF/OK/ERROR
Channel 010: Adaptace množství paliva
- Provést po výměně vstřikovačů
Channel 011: Přizpůsobení imobilizéru
- Login nutný (viz Component Security)
Channel 050: Nastavení volnoběžných otáček
- Hodnota: 830-870 RPM (manuál)
- Hodnota: 850-890 RPM (automat)
Channel 074: Start DPF regenerace
- Spustit manuální regeneraci
Channel 075: Vynulování DPF
- Po výměně DPF
Channel 078: Reset servisního intervalu
- Po výměně oleje
Channel 081-084: IMA kódy vstřikovačů
- 081: Vstřikovač válec 1
- 082: Vstřikovač válec 2  
- 083: Vstřikovač válec 3
- 084: Vstřikovač válec 4
Zadání IMA kódů vstřikovačů:
POSTUP ZADÁNÍ IMA KÓDŮ:
IMA kódy najdete:
- Vytištěné na vstřikovači (6-7 znaků)
- V servisní knížce
- Ve staré ECU (přečíst VCDS)
Formát IMA kódu:
- Příklad: 1234ABC nebo 123456
VCDS postup:
1. [01 - Engine]
2. [11 - Login]
3. Zadat: 12233 (standardní login)
4. [Do It!]
5. [10 - Adaptation]
6. Channel 081: IMA kód válec 1
   - Read: zobrazí aktuální
   - New value: zadat nový
   - Test: ověření
   - Save: uložit
7. Channel 082: IMA kód válec 2
8. Channel 083: IMA kód válec 3
9. Channel 084: IMA kód válec 4
10. [Done, Go Back]
Kontrola:
[08 - Measuring Blocks]
Group 013: Korekce vstřikovačů
- Hodnoty by měly být ±2.0 mg/zdvih
Component Security (ochrana komponent):
COMPONENT PROTECTION:
Nutné při:
- Výměně ECU
- Výměně přístrojovky
- Některých adaptacích
Postup:
1. Online přístup nutný!
2. [Applications]
3. [SFD (Security Access)]
4. Vybrat vozidlo (VIN)
5. Request code
6. Získat SFD kód z portálu
7. Enter response
8. [01 - Engine]
9. [Security Access]
10. Component Protection active
Alternativa (offline):
- Speciální software
- Challenge/Response kalkulátor
Měřicí bloky (Measuring Value Blocks):
KLÍČOVÉ MĚŘICÍ BLOKY:
Group 001: Základní hodnoty motoru
Field 1: Otáčky motoru (750-4500 RPM)
Field 2: Vstřikovací množství (3-50 mg/zdvih)
Field 3: Doba vstřiku (0-30°KH)
Field 4: Teplota chladicí kapaliny (-40 až +125°C)
Group 002: Volnoběh
Field 1: Otáčky (830-870 RPM)
Field 2: Požadované otáčky
Field 3: Poloha pedálu plynu (0-100%)
Field 4: Provozní stav
Group 003: EGR systém
Field 1: MAF skutečná (100-850 kg/h)
Field 2: MAF požadovaná
Field 3: EGR duty cycle (0-95%)
Field 4: EGR status
Group 004: Předvstřik
Field 1: Start předvstřiku válec 1 (°KH)
Field 2: Start předvstřiku válec 2
Field 3: Start předvstřiku válec 3
Field 4: Start předvstřiku válec 4
Group 008: Teploty
Field 1: Teplota motoru (°C)
Field 2: Teplota nasávaného vzduchu (°C)
Field 3: Teplota paliva (°C)
Field 4: Teplota oleje (°C)
Group 011: Turbo - plnicí tlak
Field 1: Skutečný tlak (800-2500 mbar)
Field 2: Požadovaný tlak
Field 3: N75 duty cycle (0-95%)
Field 4: Atmosférický tlak (900-1100 mbar)
Group 012: DPF (pokud je osazen)
Field 1: Teplota před DPF (-40 až +900°C)
Field 2: Teplota za DPF (-40 až +900°C)
Field 3: Diferenční tlak (0-500 mbar)
Field 4: Stav regenerace
Group 013: Korekce vstřikovačů
Field 1: Válec 1 (-5 až +5 mg/zdvih)
Field 2: Válec 2
Field 3: Válec 3
Field 4: Válec 4
Group 015: Spotřeba paliva
Field 1: Aktuální spotřeba (l/h)
Field 2: Průměrná spotřeba (l/100km)
Field 3: Ujetá vzdálenost (km)
Field 4: Množství paliva v nádrži (l)
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy a jejich řešení:
| Závada | Kód | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy | 
|---|---|---|---|---|---|
| MAF senzor | P0101 | Ztráta výkonu, kouření | Znečištění/poškození | Čištění/výměna | 2.000-5.000 Kč | 
| Turbo podtlak | P0299 | Slabý výkon, pískání | Netěsnost, N75, turbo | Kontrola/výměna | 3.000-25.000 Kč | 
| EGR průtok | P0401 | Škubání, kouření | EGR ucpaný | Čištění/výměna | 2.000-8.000 Kč | 
| Klapky sání | P2015 | Ztráta výkonu | Rozbité klapky | Výměna sání | 5.000-12.000 Kč | 
| Nízký tlak paliva | P0087 | Špatný start, výpadky | Tandemové čerpadlo | Výměna | 8.000-15.000 Kč | 
| Vstřikovače | P1248-P1251 | Klepání, vibrace | Opotřebení PD | Repase/výměna | 5.000-10.000 Kč/ks | 
| DPF zanesený | P2002 | Ztráta výkonu | Krátké trasy | Regenerace/výměna | 2.000-30.000 Kč | 
| Žhavicí svíčky | P0670-P0674 | Špatný start za studena | Vadné svíčky | Výměna | 800-1.500 Kč/ks | 
Detailní diagnostické kódy (DTC):
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:
Systém sání/MAF:
P0101 - Mass Air Flow Circuit Range/Performance
P0102 - Mass Air Flow Circuit Low Input
P0103 - Mass Air Flow Circuit High Input
→ MAF senzor - čištění CRC MAF cleaner nebo výměna
Turbo systém:
P0234 - Turbocharger Overboost Condition
P0299 - Turbocharger Underboost
P10A0 - Charge Air Pressure Too Low
→ Kontrola: hadice, N75 ventil, aktuátor turba, lopatky
EGR systém:
P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient
P0402 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
P0403 - Exhaust Gas Recirculation Circuit
→ Čištění EGR, kontrola vakuových hadic
Vstřikovače PD:
P1248 - Injection Start Control Deviation Cylinder 1
P1249 - Injection Start Control Deviation Cylinder 2
P1250 - Injection Start Control Deviation Cylinder 3
P1251 - Injection Start Control Deviation Cylinder 4
P0263, P0266, P0269, P0272 - Injector Circuit High
→ Kontrola IMA kódů, měření komprese, repase/výměna
DPF systém:
P2002 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 1
P2003 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 2
P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation
P2453 - DPF Pressure Sensor A Circuit Range/Performance
→ Regenerace, výměna DPF, kontrola senzorů
Klapky sání:
P2015 - Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Bank 1
P2008 - Intake Manifold Runner Control Circuit/Open Bank 1
→ Výměna sacího potrubí (plastové klapky se lámou)
Palivový systém:
P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too Low
P0088 - Fuel Rail/System Pressure - Too High
P0093 - Fuel System Leak Detected - Large Leak
→ Tandemové čerpadlo (2.0 TDI), těsnění, zpětný ventil
Žhavení:
P0670 - Glow Plug Module Control Circuit
P0671 - Glow Plug Circuit Cylinder 1
P0672 - Glow Plug Circuit Cylinder 2
P0673 - Glow Plug Circuit Cylinder 3
P0674 - Glow Plug Circuit Cylinder 4
→ Výměna svíček, kontrola modulu J179
Snímače:
P0236 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit
P0237 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low
P0238 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit High
→ MAP senzor, kontrola kabeláže
💡 POSTUPY OPRAV
Výměna ECU jednotky:
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
