Řídicí jednotka motoru 03G906016 - VW/Audi/Škoda/Seat 1.9/2.0 TDI PD (Pumpe-Düse)

Kód: 25350
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Jednotka 03G 906 016 JK 03G906016JK

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Jednotka 03G906016 je řídicí jednotka motoru (ECU) Bosch EDC16U31/U34 pro dieselové motory 1.9 a 2.0 TDI s technologií Pumpe-Düse (PD/Unit Injector) používané ve vozidlech koncernu VW Group v letech 2003-2013. Tato ECU řídí vysokotlaké vstřikování PD až 2050 bar, turbodmychadlo s variabilní geometrií, EGR systém, DPF filtr a další komponenty. Používá se v modelech Golf V, Passat B6, Touran, Audi A3 8P, Škoda Octavia II, Superb II, Seat Leon II a dalších na platformách PQ35/PQ46.

Klíčové údaje:

 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
 ⚙️ Typ jednotky: EDC16U31/U34
 📅 Období výroby: 2003-2013
 💡 Technologie: Pumpe-Düse (PD)
 🔐 Označení: J248 - Řídicí jednotka motoru
 📍 Umístění: Motorový prostor (box ECU)
 🔧 Komunikace: CAN-Bus 500 kbit/s
 🚗 Platforma: PQ35/PQ46/A5


 VARIANTY A MOTORY

Přehled hlavních verzí 03G906016:

Suffix Motor Výkon Kroutící moment Použití Roky
03G906016 BKC 105 HP 250 Nm 1.9 TDI 2003-2005
03G906016A BKC/BXE 105 HP 250 Nm 1.9 TDI 2003-2006
03G906016AB BKC/BXE 105 HP 250 Nm 1.9 TDI 2005-2008
03G906016AG BXE/BKC 105 HP 250 Nm 1.9 TDI 2006-2010
03G906016AK BLS 105 HP 250 Nm 1.9 TDI DPF 2005-2010
03G906016AM BXF/BRU 90 HP 210 Nm 1.9 TDI 2005-2010
03G906016AP AZV 140 HP 320 Nm 2.0 TDI 2003-2006
03G906016B BMM 140 HP 320 Nm 2.0 TDI 2005-2008
03G906016BF BMM 140 HP 320 Nm 2.0 TDI DPF 2006-2010
03G906016C BKD 140 HP 320 Nm 2.0 TDI 2003-2008
03G906016CB BKD 140 HP 320 Nm 2.0 TDI 2006-2010
03G906016CE BMN 170 HP 350 Nm 2.0 TDI 2005-2010
03G906016CK BMN 170 HP 350 Nm 2.0 TDI DPF 2006-2013
03G906016CP BUZ 163 HP 350 Nm 2.0 TDI 2006-2010
03G906016DQ CBDB 140 HP 320 Nm 2.0 TDI 2008-2013

Detailní specifikace motorů:

1.9 TDI PD:

BKC (105 HP/77 kW):  Objem: 1896 ccm
 Vrtání x zdvih: 79.5 x 95.5 mm
 Kompresní poměr: 19.0:1
 Výkon: 105 HP @ 4000 RPM
 Točivý moment: 250 Nm @ 1900 RPM
 Vstřikovače: Bosch Unit Injector
 Vstřikovací tlak: až 2050 bar
 Turbo: Garrett GT1749V
 EGR: Chlazené
 DPF: Ne
 Emisní norma: EURO 3/4

BXE/BLS (105 HP/77 kW):  Výkon: 105 HP @ 4000 RPM
 Točivý moment: 250 Nm @ 1900 RPM
 Vstřikovače: Siemens/Continental
 DPF: BLS ano, BXE ne
 EGR: Elektrické chlazené
 Emisní norma: EURO 4

BXF/BRU (90 HP/66 kW):  Výkon: 90 HP @ 4000 RPM
 Točivý moment: 210 Nm @ 1900 RPM
 Turbo: GT1749V (menší)
 DPF: Volitelně
 Emisní norma: EURO 4


2.0 TDI PD:

BKD/AZV (140 HP/103 kW):  Objem: 1968 ccm
 Vrtání x zdvih: 81.0 x 95.5 mm
 Kompresní poměr: 18.5:1
 Výkon: 140 HP @ 4000 RPM
 Točivý moment: 320 Nm @ 1750-2500 RPM
 Vstřikovače: Siemens/Continental
 Vstřikovací tlak: až 2050 bar
 Turbo: Garrett GT1749V/GT1756V
 Tandemové čerpadlo: Ano
 DPF: Volitelně
 Emisní norma: EURO 3/4

BMM (140 HP/103 kW):  Výkon: 140 HP @ 4200 RPM
 Točivý moment: 320 Nm @ 1750-2500 RPM
 DPF: Často standard
 EGR: Elektrické chlazené
 Klapky sání: Plastové
 Emisní norma: EURO 4

BMN (170 HP/125 kW):  Výkon: 170 HP @ 4200 RPM
 Točivý moment: 350 Nm @ 1800-2500 RPM
 Vstřikovače: Piezo (PPD)
 Vstřikovací tlak: až 2050 bar
 Turbo: Garrett GT1756V/BorgWarner BV40
 DPF: Standard
 Dvojhmotový setrvačník: Ano
 Emisní norma: EURO 4


🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Elektrické parametry:

 Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
 Klidový odběr: < 5 mA
 Provozní odběr: 5-15A
 Max. proudový odběr: 25A
 Pracovní teplota: -40°C až +85°C
 Krytí: IP69K
 EMC: Třída 3
 Komunikace: CAN 2.0B HS

Hardware specifikace:

 Procesor: Infineon TriCore TC1766 (32-bit)
 Frekvence: 80 MHz
 RAM: 144 KB
 Flash paměť: 1.5 MB
 EEPROM: 32 KB
 A/D převodníky: 32x 10-bit
 PWM výstupy: 16 kanálů
 Digitální I/O: 48 kanálů
 CAN rozhraní: 2x HS-CAN

Software:

 Protokol: KWP 2000 / UDS
 Bootloader: Bosch
 Tuning protect: TP20/TP21
 Imobilizér: WFS-4
 Component Security: Ano

Konektory:

 Počet: 2x (A + B)
 Piny celkem: 94
 Konektor A: 60 pinů
 Konektor B: 34 pinů
 Typ: Bosch Kompakt


🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Volkswagen:

Golf V (1K) 2003-2008:  1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)

Golf V Plus 2005-2009:  1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD)

Jetta V (1K) 2005-2010:  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)

Passat B6 (3C) 2005-2010:  1.9 TDI - 105 HP (BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)

Touran I (1T) 2003-2010:  1.9 TDI - 90 HP (BRU), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (AZV, BKD, BMM), 170 HP (BMN)

Caddy III (2K) 2004-2010:  1.9 TDI - 75 HP (BSU), 105 HP (BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM)


Audi:

A3 8P (2003-2012):  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV), 170 HP (BMN)

A3 Sportback 8PA (2004-2013):  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)


Škoda:

Octavia II (1Z) 2004-2013:  1.9 TDI - 105 HP (BJB, BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV)
 2.0 TDI RS - 170 HP (BMN)

Superb II (3T) 2008-2015:  1.9 TDI - 105 HP (BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BMP, CBDB), 170 HP (BMN, CBBB)

Yeti (5L) 2009-2017:  2.0 TDI - 110 HP (CFHA), 140 HP (CBDB), 170 HP (CBBB)


Seat:

Leon II (1P) 2005-2012:  1.9 TDI - 90 HP (BXF), 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM, AZV), 170 HP (BMN)

Altea/Altea XL (5P) 2004-2015:  1.9 TDI - 90 HP (BXF), 105 HP (BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)

Toledo III (5P) 2004-2009:  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BXE, BLS)
 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM), 170 HP (BMN)


 FUNKCE SYSTÉMU

1. Řízení vstřikování Pumpe-Düse:

 Vysokotlaké vstřikování - až 2050 bar
 Elektromagnetické/piezo vstřikovače
 Přesné časování - na 0.1° klikového hřídele
 Množství paliva - 1-80 mg/zdvih
 Vícenásobné vstřiky:

  • Pilotní vstřik - 1-2x (snížení hluku)
  • Hlavní vstřik - 1x
  • Dovstřik - 1-2x (regenerace DPF) • IMA kódy - individuální kompenzace vstřikovačů

2. Řízení turbodmychadla:

 VNT/VGT - variabilní geometrie lopatek
 N75 ventil - elektropneumatické řízení
 Regulace plnicího tlaku - closed-loop
 Overboost funkce - krátkodobé zvýšení
 Ochrana turba - teplotní a otáčková
 Adaptace - učení pozice lopatek

3. EGR systém (Exhaust Gas Recirculation):

 Chlazené EGR - vodní chlazení
 Elektrický EGR ventil - přesné řízení
 MAF senzor - měření průtoku vzduchu
 Zpětná vazba - potenciometr polohy
 Strategie - závislá na teplotě/zatížení
 Adaptace - kompenzace zanesení

4. DPF systém (Diesel Particulate Filter):

 Diferenční tlakový senzor - měření zanesení
 Teplotní senzory - 2x (před/za DPF)
 Pasivní regenerace - při jízdě >350°C
 Aktivní regenerace - dovstřik paliva >600°C
 Servisní regenerace - VCDS/manuální
 Počítadlo - soot mass/ash loading
 Aditivum - některé modely (PSA motory)

5. Žhavicí systém:

 Rychložhavicí svíčky - 4.4V/11V
 Řízení J179 - modul žhavení
 Předžhavení - před startem
 Dožhavení - po startu (až 180s)
 Diagnostika - jednotlivé svíčky

6. Imobilizér a zabezpečení:

 Immobilizer 4 - šifrovaná komunikace
 WFS-4 - Wegfahrsperre
 Component Protection - ochrana ECU
 TP20/TP21 - tuning protection
 Challenge-Response - autentizace


🛠️ DIAGNOSTIKA A PROGRAMOVÁNÍ

VCDS/VAG-COM přístup:

 
Kopírovat
VCDS IDENTIFIKACE:

Address 01: Engine (J248)
Part No SW: 03G 906 016 CE    HW: 03G 906 016 CE
Component: R4 2.0 TDI BMN     3976  
Revision: --H01---    Serial number: VWZ7Z0D1234567
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00066  123 00123
VCID: 2D5F6A7B8C9D0E1F2031

No fault codes found.
Readiness: 0010 0101

Kódování jednotky (Long Coding):

 
Kopírovat
KÓDOVÁNÍ EDC16U31/U34:

Standardní kódování: 0000072

Byte 00 - Základní konfigurace:
Bit 0-2: Počet válců (100 = 4 válce)
Bit 3-5: Typ motoru
Bit 6-7: Rezerva

Byte 01 - Výbava vozidla:
Bit 0: Převodovka (0=Manuál, 1=Automat/DSG)
Bit 1: Klimatizace (0=Ne/Manuální, 1=Climatronic)
Bit 2: Tempomat (0=Ne, 1=Ano)
Bit 3: DPF (0=Ne, 1=Ano)
Bit 4: Předehřev motoru (0=Ne, 1=Ano)
Bit 5: Pomocné topení (0=Ne, 1=Ano)
Bit 6: 4x4 (0=2WD, 1=4WD)
Bit 7: Rezerva

Byte 02 - Region/Země:
00: EU/RoW
01: NAR (Severní Amerika)
02: Japan
03: Čína

Byte 03 - Imobilizér:
Bit 0-3: Typ imobilizéru
Bit 4-7: Verze

Byte 04 - Speciální funkce:
Bit 0: Start/Stop
Bit 1: Rekuperace
Bit 2: BlueMotion
Bit 3-7: Rezerva

Změna kódování:
[01 - Engine]
[07 - Coding]
[Long Coding Helper]
Změnit požadované bity
[Do It!]

Adaptační kanály:

 
Kopírovat
DŮLEŽITÉ ADAPTACE EDC16:

Channel 000: Reset všech adaptací
- Provést po výměně ECU

Channel 001: Korekce vstřikovacího množství
- Hodnota: -3.0 až +3.0 mg/zdvih
- Ideál: -1.5 až +1.5

Channel 002: Korekce volnoběhu
- Hodnota: -5.0 až +5.0 mg/zdvih

Channel 003: EGR adaptace
- Status: Test ON/Test OFF/OK/ERROR

Channel 010: Adaptace množství paliva
- Provést po výměně vstřikovačů

Channel 011: Přizpůsobení imobilizéru
- Login nutný (viz Component Security)

Channel 050: Nastavení volnoběžných otáček
- Hodnota: 830-870 RPM (manuál)
- Hodnota: 850-890 RPM (automat)

Channel 074: Start DPF regenerace
- Spustit manuální regeneraci

Channel 075: Vynulování DPF
- Po výměně DPF

Channel 078: Reset servisního intervalu
- Po výměně oleje

Channel 081-084: IMA kódy vstřikovačů
- 081: Vstřikovač válec 1
- 082: Vstřikovač válec 2  
- 083: Vstřikovač válec 3
- 084: Vstřikovač válec 4

Zadání IMA kódů vstřikovačů:

 
Kopírovat
POSTUP ZADÁNÍ IMA KÓDŮ:

IMA kódy najdete:
- Vytištěné na vstřikovači (6-7 znaků)
- V servisní knížce
- Ve staré ECU (přečíst VCDS)

Formát IMA kódu:
- Příklad: 1234ABC nebo 123456

VCDS postup:
1. [01 - Engine]
2. [11 - Login]
3. Zadat: 12233 (standardní login)
4. [Do It!]
5. [10 - Adaptation]
6. Channel 081: IMA kód válec 1
   - Read: zobrazí aktuální
   - New value: zadat nový
   - Test: ověření
   - Save: uložit
7. Channel 082: IMA kód válec 2
8. Channel 083: IMA kód válec 3
9. Channel 084: IMA kód válec 4
10. [Done, Go Back]

Kontrola:
[08 - Measuring Blocks]
Group 013: Korekce vstřikovačů
- Hodnoty by měly být ±2.0 mg/zdvih

Component Security (ochrana komponent):

 
Kopírovat
COMPONENT PROTECTION:

Nutné při:
- Výměně ECU
- Výměně přístrojovky
- Některých adaptacích

Postup:
1. Online přístup nutný!
2. [Applications]
3. [SFD (Security Access)]
4. Vybrat vozidlo (VIN)
5. Request code
6. Získat SFD kód z portálu
7. Enter response
8. [01 - Engine]
9. [Security Access]
10. Component Protection active

Alternativa (offline):
- Speciální software
- Challenge/Response kalkulátor

Měřicí bloky (Measuring Value Blocks):

 
Kopírovat
KLÍČOVÉ MĚŘICÍ BLOKY:

Group 001: Základní hodnoty motoru
Field 1: Otáčky motoru (750-4500 RPM)
Field 2: Vstřikovací množství (3-50 mg/zdvih)
Field 3: Doba vstřiku (0-30°KH)
Field 4: Teplota chladicí kapaliny (-40 až +125°C)

Group 002: Volnoběh
Field 1: Otáčky (830-870 RPM)
Field 2: Požadované otáčky
Field 3: Poloha pedálu plynu (0-100%)
Field 4: Provozní stav

Group 003: EGR systém
Field 1: MAF skutečná (100-850 kg/h)
Field 2: MAF požadovaná
Field 3: EGR duty cycle (0-95%)
Field 4: EGR status

Group 004: Předvstřik
Field 1: Start předvstřiku válec 1 (°KH)
Field 2: Start předvstřiku válec 2
Field 3: Start předvstřiku válec 3
Field 4: Start předvstřiku válec 4

Group 008: Teploty
Field 1: Teplota motoru (°C)
Field 2: Teplota nasávaného vzduchu (°C)
Field 3: Teplota paliva (°C)
Field 4: Teplota oleje (°C)

Group 011: Turbo - plnicí tlak
Field 1: Skutečný tlak (800-2500 mbar)
Field 2: Požadovaný tlak
Field 3: N75 duty cycle (0-95%)
Field 4: Atmosférický tlak (900-1100 mbar)

Group 012: DPF (pokud je osazen)
Field 1: Teplota před DPF (-40 až +900°C)
Field 2: Teplota za DPF (-40 až +900°C)
Field 3: Diferenční tlak (0-500 mbar)
Field 4: Stav regenerace

Group 013: Korekce vstřikovačů
Field 1: Válec 1 (-5 až +5 mg/zdvih)
Field 2: Válec 2
Field 3: Válec 3
Field 4: Válec 4

Group 015: Spotřeba paliva
Field 1: Aktuální spotřeba (l/h)
Field 2: Průměrná spotřeba (l/100km)
Field 3: Ujetá vzdálenost (km)
Field 4: Množství paliva v nádrži (l)

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY

Typické problémy a jejich řešení:

Závada Kód Příznaky Příčina Řešení Cena opravy
MAF senzor P0101 Ztráta výkonu, kouření Znečištění/poškození Čištění/výměna 2.000-5.000 Kč
Turbo podtlak P0299 Slabý výkon, pískání Netěsnost, N75, turbo Kontrola/výměna 3.000-25.000 Kč
EGR průtok P0401 Škubání, kouření EGR ucpaný Čištění/výměna 2.000-8.000 Kč
Klapky sání P2015 Ztráta výkonu Rozbité klapky Výměna sání 5.000-12.000 Kč
Nízký tlak paliva P0087 Špatný start, výpadky Tandemové čerpadlo Výměna 8.000-15.000 Kč
Vstřikovače P1248-P1251 Klepání, vibrace Opotřebení PD Repase/výměna 5.000-10.000 Kč/ks
DPF zanesený P2002 Ztráta výkonu Krátké trasy Regenerace/výměna 2.000-30.000 Kč
Žhavicí svíčky P0670-P0674 Špatný start za studena Vadné svíčky Výměna 800-1.500 Kč/ks

Detailní diagnostické kódy (DTC):

 
Kopírovat
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:

Systém sání/MAF:
P0101 - Mass Air Flow Circuit Range/Performance
P0102 - Mass Air Flow Circuit Low Input
P0103 - Mass Air Flow Circuit High InputMAF senzor - čištění CRC MAF cleaner nebo výměna

Turbo systém:
P0234 - Turbocharger Overboost Condition
P0299 - Turbocharger Underboost
P10A0 - Charge Air Pressure Too LowKontrola: hadice, N75 ventil, aktuátor turba, lopatky

EGR systém:
P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient
P0402 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
P0403 - Exhaust Gas Recirculation Circuit
→ Čištění EGR, kontrola vakuových hadic

Vstřikovače PD:
P1248 - Injection Start Control Deviation Cylinder 1
P1249 - Injection Start Control Deviation Cylinder 2
P1250 - Injection Start Control Deviation Cylinder 3
P1251 - Injection Start Control Deviation Cylinder 4
P0263, P0266, P0269, P0272 - Injector Circuit HighKontrola IMA kódů, měření komprese, repase/výměna

DPF systém:
P2002 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 1
P2003 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 2
P242F - Diesel Particulate Filter Restriction - Ash Accumulation
P2453 - DPF Pressure Sensor A Circuit Range/PerformanceRegenerace, výměna DPF, kontrola senzorů

Klapky sání:
P2015 - Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Bank 1
P2008 - Intake Manifold Runner Control Circuit/Open Bank 1Výměna sacího potrubí (plastové klapky se lámou)

Palivový systém:
P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too Low
P0088 - Fuel Rail/System Pressure - Too High
P0093 - Fuel System Leak Detected - Large LeakTandemové čerpadlo (2.0 TDI), těsnění, zpětný ventil

Žhavení:
P0670 - Glow Plug Module Control Circuit
P0671 - Glow Plug Circuit Cylinder 1
P0672 - Glow Plug Circuit Cylinder 2
P0673 - Glow Plug Circuit Cylinder 3
P0674 - Glow Plug Circuit Cylinder 4Výměna svíček, kontrola modulu J179

Snímače:
P0236 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit
P0237 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low
P0238 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit HighMAP senzor, kontrola kabeláže

💡 POSTUPY OPRAV

Výměna ECU jednotky:

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola