Řídicí jednotka ABS 0265950370 - Bosch ESP 9.0 pro VW Group MQB platforma (2012-2020)
Kód: 15585



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 0265950370 je elektronická řídicí jednotka (ECU) systému ABS/ESP Bosch 8.0 používaná ve vozidlech koncernu VW Group v letech 2003-2010. Tato ECU je součástí kompletní ABS/ESP jednotky a řídí 4-kanálový ABS, elektronický stabilizační program (ESP), kontrolu trakce (ASR), elektronické rozdělení brzdné síly (EBV), brzdový asistent (HBA) a další bezpečnostní systémy. Používá se především v modelech Golf V, Passat B6, Touran, Audi A3 8P, Škoda Octavia II, Seat Leon II, Altea na platformách PQ35/PQ46.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
• ⚙️ Typ jednotky: ABS 8.0 ESP
• 📅 Období výroby: 2003-2010
• 💡 Generace: 8.0 (nástupce ABS 5.7)
• 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
• 📍 Umístění: Motorový prostor (u hydraulické jednotky)
• 🔧 Komunikace: CAN-Bus 500 kbit/s
• 🚗 Platforma: PQ35/PQ46/PL45
✅ VERZE A VARIANTY
Hlavní varianty ECU 0265950370:
| ECU Part Number | Hydraulika | Použití | Funkce | Vozidla | 
|---|---|---|---|---|
| 0265950370 | 0265235124 | Standard ESP | ABS+ESP+ASR+EBV+HBA | Golf V, Octavia II | 
| 0265950371 | 0265235125 | Performance | ESP Sport mode | GTI, RS verze | 
| 0265950372 | 0265235126 | 4Motion/4x4 | ESP + XDS | Golf R32, Passat 4M | 
| 0265950373 | 0265235127 | DSG | Upravené pro DSG | DSG modely | 
| 0265950374 | 0265235128 | Basic | ABS+ASR (bez ESP) | Základní výbavy | 
OEM čísla podle výrobce:
| Značka | OEM číslo | Model | Roky | Poznámka | 
|---|---|---|---|---|
| VW | 1K0907379K | Golf V | 2003-2008 | Standard | 
| VW | 1K0907379AC | Golf V GTI | 2004-2008 | Performance | 
| VW | 1K0907379AD | Golf V R32 | 2005-2008 | 4Motion | 
| VW | 1K0614517H | Touran | 2003-2010 | Standard | 
| VW | 3C0614109C | Passat B6 | 2005-2010 | Standard | 
| Audi | 1K0907379AE | A3 8P | 2003-2012 | Standard | 
| Audi | 8P0614517A | A3 8P S-line | 2003-2012 | Sport | 
| Škoda | 1K0907379P | Octavia II | 2004-2013 | Standard | 
| Škoda | 1K0907379Q | Octavia II RS | 2005-2013 | Performance | 
| Seat | 1K0907379R | Leon II | 2005-2012 | Standard | 
| Seat | 1K0907379S | Altea | 2004-2015 | Standard | 
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA
Volkswagen:
Golf V (1K) 2003-2008: • 1.4 16V - 80 HP (BCA, BUD)
• 1.4 TSI - 122/140/170 HP (BMY, BLG, CAVD, CAVE)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY, BVZ)
• 2.0 GTI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CAWB)
• 2.0 GTI Edition 30 - 230 HP (BYD, CDL)
• 3.2 R32 - 250 HP (BUB, CBRA)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BRU, BXF, BXE, BKC, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, BMN, CBAB, CBDB)
Jetta V (1K) 2005-2010: • Podobná motorizace jako Golf V
Golf Plus (5M) 2005-2009: • 1.4 16V - 80 HP (BCA, BUD)
• 1.4 TSI - 122/140 HP (BMY, CAXA)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BRU, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140 HP (BKD, BMM)
Passat B6 (3C) 2005-2010: • 1.4 TSI - 122 HP (BLG, CAXA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BLF)
• 1.8 TSI - 160 HP (BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLY, BVY)
• 2.0 TSI - 200 HP (AXX, BWA, CAWB, CCZA)
• 3.2 FSI 4Motion - 250 HP (AXZ, BKJ, CBRA)
• 3.6 FSI 4Motion - 280 HP (BWS, BHL, CDVA)
• 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, BMN, CBAB, CBBB)
Touran I (1T) 2003-2010: • 1.4 TSI - 140/170 HP (BMY, BLG, CAVB, CAVE)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY)
• 1.9 TDI - 90/100/105 HP (BRU, BXE, BXF, BXJ, BKC, BLS, AVQ)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (AZV, BKD, BMM, BMN, CFJA)
Audi:
A3 8P (2003-2012): • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 TFSI - 125 HP (CAXC, CMSA)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 1.8 TFSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY, BVZ)
• 2.0 TFSI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CAWB, CCZA)
• 2.0 TFSI quattro - 200 HP (BUL)
• 3.2 V6 quattro - 250 HP (BDB, BUB, BMJ)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BKC, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFGB)
TT 8J (2006-2014): • 1.8 TFSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 TFSI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CCZA)
• 2.0 TFSI quattro - 200 HP (BUL)
• 3.2 V6 quattro - 250 HP (BUB, BPF)
• 2.0 TDI quattro - 170 HP (CBBB, CFGB)
Škoda:
Octavia II (1Z) 2004-2013: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 80 HP (BCA, BUD, CGGA)
• 1.4 TSI - 122 HP (BXW, CAXA)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 RS - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CCZA)
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BJB, BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
• 2.0 TDI RS - 170 HP (BMN, CBBB)
Superb II (3T) 2008-2015: • 1.4 TSI - 125 HP (CAXC)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 TSI - 200 HP (CCZA)
• 3.6 V6 FSI 4x4 - 260 HP (BWS, CDVA)
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BMP, CBDB, CFFB, CBBB, CFGB)
Yeti (5L) 2009-2017: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 TSI - 122 HP (CAXA)
• 1.8 TSI 4x4 - 152/160 HP (CDAB, CDAA)
• 2.0 TDI - 110/140/170 HP (CFHA, CBDB, CFHC, CBBB)
Seat:
Leon II (1P) 2005-2012: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 86 HP (BCA, CGGB)
• 1.4 TSI - 125 HP (CAXC)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 TFSI - 200/240 HP (AXX, BWA, BWJ, BYD, CDLA, CDLC)
• 2.0 TFSI Cupra R - 265 HP (CDLF)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BXE, BKC, BLS, BXF)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
Altea/Altea XL (5P) 2004-2015: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 86 HP (BXW, CGGB)
• 1.4 TSI - 125 HP (BXW, CAXC)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 TFSI - 200 HP (BWA, CCZB)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BXE, BKC, BLS, BXF)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry ECU:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 30 mA
• Provozní odběr: 3-25A
• Max. proudový odběr: 40A (motor čerpadla)
• Pracovní teplota: -40°C až +85°C
• Skladovací teplota: -40°C až +125°C
• Krytí: IP69K
• EMC: ISO 11452, ISO 7637
Hardware specifikace:
• Procesor: Infineon TriCore TC1766 (32-bit)
• Frekvence: 150 MHz
• RAM: 256 KB
• Flash paměť: 2 MB
• EEPROM: 64 KB
• A/D převodníky: 16x 12-bit
• PWM výstupy: 24 kanálů
• CAN rozhraní: 2x High-Speed CAN
• Diagnostický protokol: UDS (ISO 14229)
Systémové parametry:
• Počet kanálů ABS: 4 (individuální)
• Počet ventilů: 12 (ESP verze)
• Frekvence regulace: až 20 Hz
• Reakční čas: < 10 ms
• Přesnost senzorů: ±1%
• Rozsah tlaku: 0-200 bar
• Komunikační rychlost: 500 kbit/s
Připojené senzory:
| Senzor | Označení | Typ | Rozsah | 
|---|---|---|---|
| Rychlost kol | G44-G47 | Aktivní (MR) | 0-300 km/h | 
| Úhel volantu | G85 | Optický | ±780° | 
| Příčné zrychlení | G200 | MEMS | ±1.8g | 
| Rychlost stáčení | G202 | Gyroskop | ±100°/s | 
| Tlak brzd | G201 | Piezo | 0-250 bar | 
| Podélné zrychlení | G251 | MEMS | ±1.5g | 
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. ABS (Anti-lock Braking System):
• 4-kanálová individuální regulace
• Adaptivní práh prokluzu - 8-30%
• Frekvence regulace - až 20 Hz
• Minimální rychlost - 3 km/h
• Cornering ABS - přizpůsobení v zatáčce
• Off-road režim - detekce terénu
2. ESP (Electronic Stability Program):
• Kontrola stability - všechny směry
• Understeer mitigation - potlačení nedotáčivosti
• Oversteer mitigation - potlačení přetáčivosti
• Torque vectoring - rozdělení momentu
• Trailer stabilization - stabilizace přívěsu
• Sport mode - snížená intervence (GTI/RS)
3. ASR/TCS (Traction Control System):
• Kontrola prokluzu - 0-250 km/h
• Brzdná intervence - individuální kola
• Engine torque reduction - CAN požadavek
• Launch control - optimalizace rozjezdu
• XDS - elektronická uzávěrka (vyšší verze)
4. HBA (Hydraulic Brake Assist):
• Detekce panického brzdění
• Automatické zvýšení tlaku
• Maximální brzdný účinek
• Zkrácení brzdné dráhy - až 20%
5. HHC (Hill Hold Control):
• Asistent rozjezdu do kopce
• Držení brzd - 2 sekundy
• Automatická aktivace - sklon >5%
• Plynulé uvolnění
6. Další funkce:
• EBV - elektronické rozdělení brzdné síly
• EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
• MSR - regulace brzdného momentu motoru
• RBS - Rain Brake Support
• FBS - Fading Brake Support
• CBC - Cornering Brake Control
• MKB - Multi-collision Brake (od 2008)
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VCDS/VAG-COM přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AC    HW: 1K0 907 379 AC
Component: ESP MK60EC1 H30 0104  
Revision: 00H30001    Serial number: 0000123456789
Coding: 0001365
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 3248D9E1F0A5B6C7
No fault codes found.
Long Coding (7 bajtů):
STRUKTURA LONG CODING:
Byte 0 - Základní konfigurace:
Bit 0: ABS installed (vždy 1)
Bit 1: EBV active (vždy 1)
Bit 2: ESP installed (0/1)
Bit 3: ASR installed (0/1)
Bit 4: EDS installed (0/1)
Bit 5: HBA active (0/1)
Bit 6: HHC installed (0/1)
Bit 7: Reserved
Byte 1 - Vozidlo:
Bit 0-2: Typ vozidla
  000 = Golf/Jetta
  001 = Passat
  010 = Touran
  011 = Octavia
  100 = Leon
Bit 3: Pohon (0=FWD, 1=AWD)
Bit 4: Převodovka (0=Manual, 1=Auto/DSG)
Bit 5-7: Reserved
Byte 2 - Brzdy:
Bit 0-2: Přední brzdy
  000 = 280mm
  001 = 288mm
  010 = 312mm
  011 = 345mm
Bit 3-4: Zadní brzdy
  00 = Bubny
  01 = Kotouče 253mm
  10 = Kotouče 272mm
  11 = Kotouče 310mm
Bit 5-7: Reserved
Byte 3 - Motor:
Bit 0-3: Typ motoru
  0000 = 1.4 Benzín
  0001 = 1.6 Benzín
  0010 = 1.8T/2.0T
  0011 = 2.0 FSI
  0100 = V6/VR6
  0101 = 1.9 TDI
  0110 = 2.0 TDI
Bit 4-7: Výkon kategorie
Byte 4 - Senzory:
Bit 0: G85 steering angle
Bit 1: G200 lateral acceleration
Bit 2: G202 yaw rate
Bit 3: G201 brake pressure
Bit 4: G251 longitudinal acc.
Bit 5-7: Reserved
Byte 5 - Speciální funkce:
Bit 0: Sport mode
Bit 1: Comfort mode
Bit 2: XDS function
Bit 3: Trailer detection
Bit 4: Off-road mode
Bit 5-7: Reserved
Byte 6 - Kalibrace:
Různé kalibrační bity
Příklad: 
ED 44 09 42 1F 00 00
Postup kódování:
ZMĚNA LONG CODING:
1. VCDS připojit
2. [Select]
3. [03 - ABS Brakes]
4. [Security Access - 16]
   Login: 40168 nebo 20103
5. [Long Coding - 07]
6. Zobrazí se 7 bajtů
7. [Long Coding Helper]
8. Změnit požadované bity
9. [Do It!]
10. [Close Controller]
11. Vypnout/zapnout zapalování
DŮLEŽITÉ:
- Vždy si poznamenat původní kódování!
- Po změně nutný test
Adaptace a základní nastavení:
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ (060):
Channel 001: Reset všech hodnot
- Provést po výměně jednotky
Channel 002: Odvzdušnění systému
- Automatické odvzdušnění
- Pump běží cca 2 minuty
Channel 003: Test ventilů
- Kontrola funkce všech ventilů
- Slyšitelné cvakání
Channel 060: Kalibrace ESP senzorů
Podmínky:
- Vozidlo v klidu
- Motor běží
- Rovná plocha
- Volant rovně
Postup:
[04 - Basic Settings]
Group 060
[ON/OFF/Next]
Čekat 60 sekund na "OK"
Channel 063: Kalibrace G85
- Volant na střed
- Start kalibrace
- Otočit max vlevo
- Otočit max vpravo
- Vycentrovat
Channel 094: ESP Sport mode
- Aktivace sport režimu (GTI/RS)
Měřicí bloky (MVB):
DŮLEŽITÉ MEASURING BLOCKS:
Group 001: Rychlosti kol
1: FL speed (km/h)
2: FR speed (km/h)
3: RL speed (km/h)
4: RR speed (km/h)
Group 002: Rychlosti v Hz
1: FL frequency
2: FR frequency
3: RL frequency
4: RR frequency
Group 003: Spínače
1: Brake light switch
2: Brake pedal switch
3: ESP button
4: Supply voltage
Group 004: Úhel volantu
1: Steering angle (degrees)
2: Steering speed (deg/s)
3: Status
4: Reserved
Group 005: ESP senzory
1: Lateral acceleration (m/s²)
2: Yaw rate (deg/s)
3: Status
4: Reserved
Group 006: Tlak brzd
1: Master cylinder pressure (bar)
2: Reserved
3: Reserved
4: Reserved
Group 007: Podélné zrychlení
1: Longitudinal acc. (m/s²)
2: Status
3: Reserved
4: Reserved
Group 020: Verze
1: Part number
2: Hardware version
3: Software version
4: Coding
Group 125: CAN komunikace
1: Engine status
2: Transmission status
3: Steering status
4: Gateway status
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy 0265950370:
| Závada | DTC kód | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy | 
|---|---|---|---|---|---|
| Pump motor | 01435 | ABS/ESP svítí, hluk | Motor čerpadla | Výměna jednotky | 12.000-20.000 Kč | 
| G201 senzor | 01435/00778 | ESP nefunguje | Tlakový senzor | Výměna jednotky | 12.000-20.000 Kč | 
| G85 kalibrace | 00778 | ESP svítí | Nezkalibrovaný | Kalibrace | 500-1.000 Kč | 
| Komunikace | 01314 | Výpadky ESP | CAN-Bus | Kontrola kabeláže | 2.000-5.000 Kč | 
| Senzor ABS | 00283-00290 | ABS svítí | Senzor/kroužek | Výměna | 1.500-3.000 Kč | 
| Kódování | 01044 | Nefunkční | Špatné kódování | Překódování | 500-1.000 Kč | 
| 5E20 | C1145 | ESP svítí trvale | Interní závada | Výměna jednotky | 12.000-20.000 Kč | 
Detailní diagnostické kódy:
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
        - Electrical Fault in Circuit
        → Nejčastější závada! Výměna celé jednotky
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
        - No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
        → Nutná kalibrace
01423 - Yaw Rate Sensor (G202)
        - Signal Too High
        → Vadný senzor nebo kalibrace
00283-00290 - ABS Wheel Speed Sensors
        → Kontrola senzorů a magnetických kroužků
01314 - Engine Control Module
        - No Communication
        → Problém s CAN-Bus
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
        - Implausible Signal
        → Motor čerpadla opotřebený
01279 - Valve for ABS
        - Mechanical Malfunction
        → Zaseklý ventil
00532 - Supply Voltage B+
        - Signal Too Low
        → Kontrola baterie/alternátoru
C1145 - Internal Control Module
        - Memory Error
        → Fatální chyba, výměna jednotky
💡 POSTUPY OPRAV
Výměna ECU 0265950370:
VÝMĚNA ŘÍDICÍ JEDNOTKY:
PŘÍPRAVA:
- Nová ECU (správné číslo!)
- VCDS s přístupem online
- Baterie nabitá
- Poznamenat si kódování
DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 5 minut
3. ECU lokace:
   - Na hydraulické jednotce
   - Levá strana motoru
4. Konektor ECU:
   - Páčku odjistit
   - Opatrně vytáhnout
5. ECU demontovat:
   - 2x Torx T20
   - Opatrně sejmout
KONTROLA NOVÉ ECU:
- Part number identický
- HW verze kompatibilní
- Datum výroby
MONTÁŽ:
1. Nová ECU na místo
2. 2x šroub T20
3. Konektor:
   - Zkontrolovat piny
   - Zacvaknout
   - Zajistit páčkou
4. Baterie připojit
PROGRAMOVÁNÍ:
1. VCDS spustit
2. [03 - ABS Brakes]
3. Fault codes - clear
4. [16 - Security Access]
   Login: 40168
5. [07 - Long Coding]
   - Přenést původní
   nebo
   - Nastavit nové
6. [04 - Basic Settings]
   - Channel 060
   - Kalibrace ESP
7. Channel 063
   - Kalibrace G85
TEST:
1. Motor nastartovat
2. Kontrolky:
   - ABS 2s → zhasne
   - ESP 2s → zhasne
3. Testovací jízda:
   - Min 15 minut
   - Různé rychlosti
   - Zatáčky
   - Brzdění
FINÁLNÍ KONTROLA:
- Žádné DTC
- MVB hodnoty OK
- ESP funkční
Kalibrace ESP senzorů:
KOMPLETNÍ KALIBRACE:
PODMÍNKY:
✓ Rovná plocha
✓ Motor běží
✓ Teplota >5°C
✓ Kola rovně
✓ Nikdo ve vozidle
POSTUP:
1. VCDS připojit
2. [03 - ABS Brakes]
3. [04 - Basic Settings]
KROK 1 - Reset:
Channel 001
[ON/OFF/Next]
Čekat na "OK"
KROK 2 - ESP senzory:
Channel 060
[ON/OFF/Next]
- Trvá 60 sekund
- Nesahat na auto!
- Display: "Running"
- Pak: "OK"
KROK 3 - G85 úhel volantu:
Channel 063
[ON/OFF/Next]
- Volant přesně na střed
- Start
- Max vlevo (3x otočení)
- Max vpravo (3x otočení)
- Vycentrovat přesně
- Display: "OK"
KROK 4 - Kontrola:
[08 - Measuring Blocks]
Group 004: 0° ±5°
Group 005: 0.0 m/s²
KROK 5 - Test:
- Jízda 1 km rovně
- ESP nesmí zasahovat
- Ostrá zatáčka
- ESP musí fungovat
Odvzdušnění ABS/ESP systému:
AUTOMATICKÉ ODVZDUŠNĚNÍ:
VCDS POSTUP:
1. [03 - ABS Brakes]
2. [04 - Basic Settings]
3. Channel 002
4. [ON/OFF/Next]
PRŮBĚH:
- Pump běží 2 minuty
- Automatické cykly
- Postupně všechna kola
- Display: "Running"
MANUÁLNÍ DOPLNĚNÍ:
1. DOT 4 na MAX
2. Pořadí:
   - RR (pravé zadní)
   - LR (levé zadní)  
   - FR (pravé přední)
   - FL (levé přední)
3. Na každém:
   - Šroub povolit
   - Pedál 5x
   - Držet dole
   - Šroub utáhnout
4. Opakovat 2x
KONTROLA:
- Pedál tvrdý
- Žádné úniky
- Test ABS
📊 TESTOVÁNÍ
Komplexní test systému:
TESTOVACÍ PROTOKOL:
1. PŘED TESTEM:
□ Tlak v pneu správný
□ Brzdy v pořádku
□ Žádné DTC kódy
□ Kalibrace dokončena
2. STATICKÝ TEST:
□ Motor nastartovat
□ ABS/ESP kontrolky zhasnou
□ ESP OFF tlačítko funguje
□ Brzdový pedál tvrdý
3. TEST ABS (40 km/h):
□ Prudké brzdění
□ ABS pulzuje
□ Vozidlo drží směr
□ Charakteristický zvuk
4. TEST ESP (30 km/h, mokro):
□ Ostrá zatáčka
□ ESP kontrolka bliká
□ Cítit zásahy
□ Vozidlo stabilní
5. TEST ASR:
□ Prudká akcelerace
□ Na mokru/štěrku
□ ASR omezuje prokluz
□ Kontrolka bliká
6. TEST HHC (kopec >10%):
□ Zastavit v kopci
□ Pustit brzdu
□ Auto drží 2s
□ Plynulý rozjezd
VÝSLEDEK:
□ Vše OK → PASS
□ Závada → FAIL
📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)
Ceny ECU 0265950370:
| Stav | Cena | Záruka | Dostupnost | 
|---|---|---|---|
| Použitá originál | 2.000-4.000 Kč | Bez záruky | Běžné | 
| Použitá testovaná | 3.000-5.000 Kč | 3 měsíce | Běžné | 
| Repasovaná | 5.000-8.000 Kč | 12 měsíců | Dostupné | 
| Nová aftermarket | 7.000-10.000 Kč | 24 měsíců | Omezené | 
| Nová originál Bosch | 12.000-18.000 Kč | 24 měsíců | Na objednávku | 
Kompletní jednotka (ECU + hydraulika):
| Stav | Cena | Záruka | 
|---|---|---|
| Použitá | 8.000-12.000 Kč | 3-6 měsíců | 
| Repasovaná | 12.000-18.000 Kč | 12-24 měsíců | 
| Nová OEM | 25.000-35.000 Kč | 24 měsíců | 
Servisní náklady:
| Služba | Cena | Čas | 
|---|---|---|
| Diagnostika VCDS | 500-1.000 Kč | 30 min | 
| Výměna ECU | 1.500-2.500 Kč | 1 hodina | 
| Výměna komplet jednotky | 3.000-4.500 Kč | 2.5 hodiny | 
| Odvzdušnění | 1.000-1.500 Kč | 1 hodina | 
| Kalibrace ESP | 800-1.500 Kč | 45 min | 
| Long coding | 500-1.000 Kč | 30 min | 
🔍 IDENTIFIKACE
Jak poznat správnou ECU:
Fyzická identifikace: • Umístění štítku: Boční strana ECU
• Part number: 0265950370
• HW verze: musí souhlasit
• SW verze: lze aktualizovat
• Datum výroby: YYWW formát
• Výrobce: BOSCH logo
Kompatibilita: • Platforma PQ35/PQ46
• Roky 2003-2010
• ABS 8.0 systém
• ESP standard
• CAN-Bus komunikace
🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY
Výhody:
• ✅ Spolehlivost - kvalitní Bosch
• ✅ Funkce - kompletní ESP systém
• ✅ Diagnostika - výborná VCDS
• ✅ Rychlost - 150 MHz procesor
• ✅ Kompatibilita - široké použití
Nevýhody:
• ❌ Cena - drahé opravy
• ❌ G201 senzor - častá závada
• ❌ Složitost - náročné kódování
• ❌ Kalibrace - nutná po výměně
• ❌ Dostupnost - nové jednotky drahé
🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ
Celkový verdikt:
ECU 0265950370 (Bosch ABS 8.0) je pokročilá řídicí jednotka ESP systému pro vozidla VW Group z let 2003-2010. Nabízí kompletní bezpečnostní funkce včetně ESP, ASR, HBA a HHC. Hlavní slabinou je tlakový senzor G201 (závada 01435). Vyžaduje správnou diagnostiku a kalibraci.
Doporučení:
• ✅ Pro: Golf V, Passat B6, Octavia II, Leon II
• ✅ Funkce: Kompletní ESP systém
• ✅ Spolehlivost: Dobrá při údržbě
• 🔧 Servis: Nutná VCDS
• 💰 Hodnota: Přiměřená
Hodnocení:
⭐⭐⭐⭐ 8/10 • Funkčnost: 9/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cen
                            
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
