Řídicí jednotka ABS 1K0907379 - MK60EC pro VW Golf 5, Škoda Octavia II, Seat Leon II
Kód: 2404



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 1K0907379 je řídicí jednotka ABS/ESP systému MK60EC (Electronic Control) od firmy Continental/Teves používaná ve vozidlech koncernu VAG na platformě PQ35 od roku 2003. Tato jednotka řídí protiblokovací systém ABS, elektronickou stabilizaci ESP, protiprokluzový systém ASR, elektronické rozdělení brzdné síly EBD a další pokročilé asistenční systémy.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Continental Teves (ATE)
• ⚙️ Typ jednotky: ABS/ESP MK60EC
• 📅 Období výroby: 2003-2013
• 💡 Platforma: PQ35 (Golf 5/6, Octavia II)
• 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
• 📍 Umístění: Motorový prostor (hydraulická jednotka)
• 🔧 Generace: MK60EC (6. generace Teves)
• 🚗 Modely: Golf 5/6, Jetta, Octavia II, Leon II, A3 8P, Touran, Caddy
✅ HLAVNÍ FUNKCE
Jednotka 1K0907379 řídí: • ABS - protiblokovací systém brzd (4-kanálový)
• ESP - elektronický stabilizační program
• ASR - protiprokluzová regulace
• EBD - elektronické rozdělení brzdné síly
• MSR - regulace brzdného momentu motoru
• EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
• HBA - hydraulický brzdový asistent
• HHC - Hill Hold Control (asistent rozjezdu do kopce)
• RBS - Rain Brake Support (sušení brzd za deště)
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 100 mA
• Provozní odběr: 3-45A
• Max. proudový odběr: 65A (při plné aktivaci)
• Pracovní teplota: -40°C až +125°C
• Hydraulický tlak: až 200 bar
• Krytí: IP6K9K
Hardware specifikace:
• Procesor: 32-bit PowerPC MPC555
• Frekvence: 40 MHz
• RAM: 64 KB
• Flash paměť: 512 KB
• EEPROM: 16 KB
• Senzory: 4x rychlost + G-senzor + gyroskop
• Ventily: 12 elektromagnetických
• Čerpadlo: Vysokotlaké 2-pístové
Komunikační rozhraní:
• CAN-Bus: High-Speed 500 kbit/s
• Diagnostika: UDS protokol (ISO 14229)
• Gateway: Přes J533
• K-Line: Záložní komunikace
• Adresa: 03 (ABS) nebo 5F (EPB)
Hydraulická jednotka:
• Typ: MK60EC Compact
• Počet kanálů: 4 (každé kolo)
• Ventily: 3 na kolo (vstup/výstup/přepouštěcí)
• Čerpadlo: 2-pístové radiální
• Motor čerpadla: DC 12V, 260W
• Akumulátor: Nízkotlaký membránový
• Hmotnost: cca 6.5 kg komplet
• Brzdová kapalina: DOT 4 (min. 265°C)
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA
Primární použití:
VW Golf V (1K) 2003-2009: • 1.4 16V - 80 HP (BCA, BUD)
• 1.4 TSI - 122/140/160/170 HP (BMY, CAXA, CAVD)
• 1.6 8V - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BVY)
• 2.0 TFSI GTI - 200/230 HP (AXX, BWA, BYD, CCZB)
• 3.2 V6 R32 - 250 HP (BUB, CBRA)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BRU, BXE, BKC, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (AZV, BMM, BMN, CBAB)
VW Golf VI (5K) 2008-2013: • 1.2 TSI - 85/105 HP (CBZA, CBZB)
• 1.4 16V - 80 HP (CGGA)
• 1.4 TSI - 122/160 HP (CAXA, CAVD)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.8 TSI - 160 HP (CDAA)
• 2.0 TSI GTI - 210 HP (CCZB)
• 2.0 TDI - 110/140 HP (CBDB, CFHC)
Škoda Octavia II (1Z) 2004-2013: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 16V - 80 HP (BCA, BUD)
• 1.4 TSI - 122 HP (CAXA)
• 1.6 8V - 102 HP (BGU, BSE, BSF)
• 1.6 FSI - 115 HP (BLF, BAG)
• 1.8 TSI - 160 HP (BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLX, BVZ)
• 2.0 TSI RS - 200 HP (BWA, CCZA)
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BKC, BLS, BJB)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (AZV, BMM, BMN, CEGA)
Seat Leon II (1P) 2005-2012: • Všechny motorizace jako Octavia II
• 2.0 TFSI Cupra - 240 HP (BWJ)
• 2.0 TFSI Cupra R - 265 HP (CDLD)
Audi A3 8P (2003-2013): • 1.2 TFSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 TFSI - 125 HP (CAXC)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF)
• 1.8 TFSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 TFSI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CCZB)
• 2.0 TFSI quattro - 200 HP (BUL)
• 3.2 V6 quattro - 250 HP (BUB, BDB)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (AZV, BMM, BMN, CBBB)
VW Touran (1T) 2003-2010: • Všechny motorizace 1.4-2.0 TSI/TDI
VW Caddy III (2K) 2004-2015: • Všechny motorizace 1.2-2.0
Verze jednotky (suffix):
Suffix | Období | Použití | Funkce | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1K0907379 | 2003-2004 | Pilot | Základní ESP | První verze |
1K0907379A | 2003-2004 | Early | ESP+ASR | Raná výroba |
1K0907379B | 2004-2005 | Standard | ESP+ASR+EDS | Běžná verze |
1K0907379C | 2004-2005 | Update | Vylepšené ESP | Update SW |
1K0907379D | 2005-2006 | Revised | ESP komplet | Revize HW |
1K0907379E | 2005-2006 | Standard | Všechny funkce | Masová výroba |
1K0907379F-K | 2006-2007 | Various | Různé varianty | Podle výbavy |
1K0907379L | 2007-2008 | Facelift | Pro facelift | Golf 5 FL |
1K0907379M-P | 2008-2009 | Late | Pozdní výroba | Finální Golf 5 |
1K0907379Q-T | 2008-2010 | Golf 6 | Nová generace | Golf 6 start |
1K0907379AA-AD | 2009-2011 | Mid | Střední období | Golf 6 |
1K0907379AE-AH | 2010-2012 | Update | Hill Hold std | HHC standard |
1K0907379AJ-AM | 2011-2013 | Late | Finální verze | Konec výroby |
1K0907379AN-AT | 2012-2013 | Final | Poslední série | Run-out |
Speciální verze:
Číslo dílu | Použití | Poznámka |
---|---|---|
1K0907379AC | GTI/GLI | Pro sportovní verze |
1K0907379AE | R32/S3 | Pro výkonné modely |
1K0907379AF | 4Motion | Pro verze 4x4 |
1K0907379AG | TDI 170 | Pro silné diesely |
1K0907379AK | RS/Cupra | Škoda RS, Seat Cupra |
1K0907379AP | DSG | Optimalizace pro DSG |
1K0614517 | Performance | GTI Performance Pack |
1K0907375 | Bez ESP | Pouze ABS (základní) |
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. ABS - Protiblokovací systém:
• 4-kanálový systém - individuální řízení všech kol
• Frekvence modulace - 10-15 Hz
• Reakční doba - < 100 ms
• Minimální rychlost - 3 km/h
• Maximální tlak - 200 bar
• Adaptivní regulace - učící se algoritmus
• Cornering ABS - optimalizace v zatáčkách
• Off-road režim - detekce terénu (automatická)
2. ESP - Elektronická stabilizace:
• Yaw control - kontrola stáčení vozidla
• Lateral dynamics - sledování boční dynamiky
• Understeer control - kontrola nedotáčivosti
• Oversteer control - kontrola přetáčivosti
• Torque vectoring - elektronické rozdělení momentu
• Individual wheel braking - individuální brzdění kol
• Engine torque reduction - redukce výkonu motoru
• ESP Sport mode - sportovní režim (některé verze)
3. ASR - Protiprokluzová regulace:
• Full speed range - aktivní při všech rychlostech
• Brake intervention - brzdění protáčejícího kola
• Engine intervention - omezení výkonu motoru
• Launch control - kontrola rozjezdu
• Winter mode - automatická detekce zimy
• ASR OFF - možnost vypnutí tlačítkem
• Progressive control - progresivní regulace
• Surface detection - detekce typu povrchu
4. EDS - Elektronická uzávěrka diferenciálu:
• Do 80 km/h - rozšířený rozsah působení
• Cross-axle lock - mezinápravová uzávěrka
• Torque transfer - přenos momentu na kolo s trakcí
• Thermal protection - tepelná ochrana brzd
• Progressive engagement - plynulé zapojení
• Off-road mode - automatický terénní režim
• Sport calibration - sportovní kalibrace (GTI/RS)
• 4Motion integration - plná integrace s 4x4
5. HHC - Hill Hold Control (od suffix AE):
• Automatic activation - automatická aktivace >5% sklon
• Hold time - 2 sekundy držení
• Gradient detection - detekce sklonu vozovky
• Clutch monitoring - sledování spojky
• Smooth release - plynulé uvolnění brzd
• Reverse support - funguje i při couvání
• Adjustable sensitivity - nastavitelná citlivost (VCDS)
• Manual override - ruční přepis ruční brzdou
6. HBA - Hydraulický brzdový asistent:
• Emergency detection - detekce nouzového brzdění
• Full pressure - okamžitý maximální tlak
• Pedal speed monitoring - sledování rychlosti sešlápnutí
• ABS coordination - koordinace s ABS
• Automatic release - automatické uvolnění
• Threshold adjustment - nastavitelný práh
• Panic brake assist - asistent panického brzdění
• Collision mitigation - zmírnění následků kolize
7. Dodatečné funkce:
• CBC - Corner Brake Control (brzdění v zatáčce)
• FBS - Fading Brake Support (kompenzace vadnutí)
• ROP - Roll Over Protection (ochrana proti převrácení)
• TSC - Trailer Stability Control (stabilizace přívěsu)
• RBS - Rain Brake Support (sušení brzd)
• TPMS - Tire Pressure Monitoring (nepřímé)
• Auto Hold - automatické držení (jen DSG)
• EPB - Electronic Parking Brake (některé verze)
8. Diagnostické funkce:
• Guided functions - vedené funkce ODIS/VCDS
• Actuator tests - testy všech aktuátorů
• Sensor calibration - kalibrace senzorů
• Bleeding procedure - elektronické odvzdušnění
• Basic settings - základní nastavení
• Long coding - dlouhé kódování (byte-bit)
• Adaptation - adaptační hodnoty
• Service mode - servisní režim pro výměnu destiček
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VCDS/ODIS přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60EC.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AC HW: 1K0 907 379 AC
Component: ESP MK60EC 0104
Revision: 00H18001
Coding: 0021868
Shop #: WSC 01279 790 50316
VCID: 3468B2D8F9EA7C5E
No fault codes found.
Readiness: 0 0 0 0 0
Dlouhé kódování (Long Coding):
DLOUHÉ KÓDOVÁNÍ 1K0907379:
Byte 0 - Základní funkce:
Bit 0 = ABS installed (vždy 1)
Bit 1 = EBD active (vždy 1)
Bit 2 = EDS installed
Bit 3 = ASR installed
Bit 4 = ESP installed
Bit 5 = Not used
Bit 6 = Not used
Bit 7 = Not used
Byte 1 - Rozšířené funkce:
Bit 0 = Hill Hold Control
Bit 1 = Hill Descent Control
Bit 2 = Auto Hold
Bit 3 = EPB installed
Bit 4 = RBS (Rain Brake Support)
Bit 5 = TPMS active
Bit 6 = TSC (Trailer Control)
Bit 7 = Not used
Byte 2 - Pohon:
Bit 0 = FWD (Front Wheel Drive)
Bit 1 = AWD (All Wheel Drive)
Bit 2 = Not used
Bit 3 = Not used
Bit 4-7 = Not used
Byte 3 - Brzdy:
00 = Standard brakes (256/280mm)
01 = Sport brakes (288/310mm)
02 = Performance (312mm)
03 = Ceramic (reserved)
Byte 4 - Motor:
00 = Gasoline <2.0L
01 = Gasoline >2.0L
02 = Diesel <2.0L
03 = Diesel >2.0L
04 = Hybrid
05 = Electric
Byte 5 - Převodovka:
00 = Manual 5-speed
01 = Manual 6-speed
02 = Automatic
03 = DSG 6-speed
04 = DSG 7-speed
Byte 6 - Region:
00 = Europe/ROW
01 = NAR (North America)
02 = China
03 = Japan
Byte 7 - Výrobce:
00 = VW
01 = Audi
02 = Seat
03 = Škoda
Byte 8-15 - Rezerva/Speciální funkce
Příklad kódování:
1D-A1-01-00-00-03-00-03-00-00-00-00-00-00-00-00
= ABS+EBD+EDS+ASR+ESP+HHC, FWD, Standard brzdy,
Benzín <2.0L, DSG 6, EU, Škoda
Základní nastavení (Basic Settings):
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ MK60EC:
1. Login (pokud potřeba):
[11 - Login]
Code: 40168
2. Steering Angle Sensor G85:
[04 - Basic Settings]
Group 060
- Kola musí být rovně
- Motor běží
- Sledovat hodnotu (musí být 0.0°)
- [Go!]
- Otočit volant doleva/doprava doraz
- Vrátit na střed
- Status: OK
3. Lateral Acceleration Sensor G200:
Group 001
- Vozidlo v klidu na rovině
- Motor běží
- [Go!]
- Čekat na dokončení
- Status: OK
4. Yaw Rate Sensor G202:
Group 002
- Vozidlo v klidu
- Motor běží
- [Go!]
- Status: OK
5. Brake Pressure Sensor G201:
Group 003
- Motor běží
- Nesešlapovat brzdu!
- [Go!]
- Status: OK
6. Pump Test:
Group 004
- Automatický test čerpadla
- Trvá 30 sekund
- Hluk je normální
7. Bleeding Function:
Group 005
- Pro odvzdušnění
- Postupovat podle pokynů VCDS
- Pořadí: RR→RL→FR→FL
8. ESP Test:
Group 094
- Test všech funkcí ESP
- Vozidlo musí stát
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy:
Závada | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy |
---|---|---|---|---|
ESP kontrolka svítí | Trvale svítí ESP | G85/G200/G202 senzor | Kalibrace/výměna | 2.000-8.000 Kč |
ABS senzor | Kód 00283-00290 | Senzor/kroužek/ložisko | Výměna senzoru/ložiska | 1.500-4.000 Kč |
Čerpadlo hlučné | Bzučení/vibrace trvale | Opotřebené čerpadlo | Výměna jednotky | 10.000-20.000 Kč |
ESP nefunguje | ESP OFF permanent | Software/hardware | Update/výměna | 1.500-20.000 Kč |
Tlakový senzor G201 | Chyba 01435 | Vadný senzor v jednotce | Výměna celé jednotky | 10.000-20.000 Kč |
Komunikace CAN | U0121/U0126 | Gateway/kabeláž | Diagnostika/oprava | 1.000-5.000 Kč |
HHC nefunguje | Nedrží do kopce | Neaktivní/vadné | Aktivace/oprava | 800-3.000 Kč |
Brzdy drhnou | Vibrace/hluk | Vadné ventily | Výměna jednotky | 10.000-20.000 Kč |
Diagnostické kódy (DTC):
ČASTÉ KÓDY 1K0907379:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
008 - Implausible Signal - Intermittent
→ Senzor rychlosti levé přední kolo
00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
→ Senzor rychlosti pravé přední
00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
008 - Implausible Signal
→ Senzor rychlosti pravé zadní
00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)
012 - Electrical Fault in Circuit
→ Senzor rychlosti levé zadní
00493 - ESP Hydraulic Pump (V156)
011 - Open Circuit - Intermittent
→ Hydraulické čerpadlo ESP - přerušený obvod
00526 - Brake Light Switch (F)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
→ Spínač brzdových světel
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
→ Senzor úhlu řízení - nutná kalibrace!
00810 - Sensor 1 for Yaw Rate (G202)
005 - No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
→ Senzor stáčení - nutná kalibrace
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
→ Špatné kódování jednotky
01130 - ABS Operation
009 - Limit Not Reached - Intermittent
→ Operační limit ABS nedosažen
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
004 - No Signal/Communication
→ Hydraulické čerpadlo ABS
01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
005 - No or Incorrect Basic Setting
→ Senzor podélného zrychlení
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication
→ Ztráta komunikace s řídící jednotkou motoru
01316 - ABS/ESP Data Bus
004 - No Signal/Communication
→ Chyba komunikace na sběrnici
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
005 - No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
→ Senzor bočního zrychlení - kalibrace!
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
006 - Short to Plus
008 - Implausible Signal
→ Tlakový senzor brzd - častá závada!
01486 - System Function Test
010 - Not Carried Out
→ Systémový test nebyl proveden
01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent
→ Elektrická chyba senzoru stáčení
01772 - Signal Wire to EPB Control Module
011 - Open Circuit
→ Signální vodič k elektronické ruční brzdě
02536 - Supply Voltage Too Low
000 - -
→ Nízké napájecí napětí (<
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.