ECU jednotka ABS 1K0907397 - Bosch ESP 8.0 pro VW Golf V/VI, Škoda Octavia II (2003-2014)
Kód: 2410



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 1K0907397 je elektronická řídicí jednotka (ECU) systému ABS/ESP Bosch 8.0 používaná ve vozidlech koncernu VW Group v letech 2003-2014. Tato ECU je součástí kompletního systému ESP MK60 a řídí 4-kanálový ABS, ESP (Electronic Stability Program), ASR (Anti-Slip Regulation), EDS (Electronic Differential Lock), HBA (Hydraulic Brake Assist), HHC (Hill Hold Control) a další bezpečnostní systémy. Používá se především v modelech Golf V/VI, Jetta, Passat B6, Touran, Audi A3 8P, Škoda Octavia II, Seat Leon II.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
• ⚙️ Typ jednotky: ESP MK60 ECU / ABS 8.0
• 📅 Období výroby: 2003-2014
• 💡 Generace: 8.0 (nástupce ABS 5.7)
• 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
• 📍 Umístění: Na hydraulické jednotce
• 🔧 Komunikace: CAN-Bus 500 kbit/s
• 🚗 Platforma: PQ35/PQ46/A5
✅ VERZE A VARIANTY
Hlavní varianty ECU 1K0907397:
| ECU Part Number | Suffix | Hydraulika | Použití | Funkce |
|---|---|---|---|---|
| 1K0907397 | 1K0614517 | Základní | ABS+EDS | |
| 1K0907397A | A | 1K0614517A | Standard | ABS+ESP+ASR |
| 1K0907397B | B | 1K0614517B | Sport | ABS+ESP+ASR+HBA |
| 1K0907397C | C | 1K0614517C | Comfort | ABS+ESP+ASR+HBA+HHC |
| 1K0907397D | D | 1K0614517D | Premium | Plná výbava |
| 1K0907397E | E | 1K0614517E | DSG | Pro DSG převodovky |
| 1K0907397F | F | 1K0614517F | 4Motion | Pro 4x4 verze |
| 1K0907397G | G | 1K0614517G | GTI/R | Performance |
| 1K0907397H | H | 1K0614517H | Facelift | Po 2008 |
Alternativní čísla ECU používané s 1K0907397:
| ECU číslo | Model | Roky | Poznámka |
|---|---|---|---|
| 1K0907379 | Golf V | 2003-2008 | Starší verze |
| 1K0907379A-AD | Golf V | 2004-2008 | Různé výbavy |
| 1K0907379AE-AQ | Golf VI | 2008-2012 | Nová generace |
| 3C0907379 | Passat B6 | 2005-2010 | Passat specifické |
| 1T0907379 | Touran | 2003-2010 | MPV verze |
| 8P0907379 | Audi A3 | 2003-2012 | Audi verze |
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA - DETAILNÍ SEZNAM
Volkswagen:
Golf V (1K) 2003-2008: • 1.4 16V - 80 HP (BCA, BUD)
• 1.4 TSI - 122/140/170 HP (BMY, BLG, CAVD, CAVE)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY, BVZ)
• 2.0 GTI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CAWB)
• 2.0 GTI Edition 30 - 230 HP (BYD, CDL)
• 3.2 R32 - 250 HP (BUB, CBRA)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BRU, BXF, BXE, BKC, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, BMN, CBAB, CBDB)
Golf VI (5K) 2008-2012: • 1.2 TSI - 85/105 HP (CBZA, CBZB)
• 1.4 - 80 HP (CGGA)
• 1.4 TSI - 122/160 HP (CAXA, CAVD)
• 1.6 - 102 HP (CCSA, CMXA)
• 1.8 TSI - 160 HP (CDAA)
• 2.0 GTI - 210 HP (CCZB)
• 2.0 R - 270 HP (CDLF)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 2.0 TDI - 110/140/170 HP (CBDB, CLCA, CBBB, CFGB)
Jetta V/VI (1K/16) 2005-2014: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 TSI - 122/160 HP (CAXA, CAVD)
• 1.6 - 102 HP (BSE, BSF, CCSA)
• 1.8 TSI - 160 HP (CDAA)
• 2.0 TSI - 200 HP (CCTA, CBFA)
• 2.5 - 170 HP (BGP, BGQ, CBTA, CBUA) - USA
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 2.0 TDI - 140 HP (CBEA, CJAA)
Passat B6 (3C) 2005-2010: • 1.4 TSI - 122 HP (BLG, CAXA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BLF)
• 1.8 TSI - 160 HP (BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLY, BVY)
• 2.0 TSI - 200 HP (AXX, BWA, CAWB, CCZA)
• 3.2 FSI 4Motion - 250 HP (AXZ, BKJ, CBRA)
• 3.6 FSI 4Motion - 280 HP (BWS, BHL, CDVA)
• 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, BMN, CBAB, CBBB)
Touran I (1T) 2003-2010: • 1.4 TSI - 140/170 HP (BMY, BLG, CAVB, CAVE)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY)
• 1.9 TDI - 90/100/105 HP (BRU, BXE, BXF, BXJ, BKC, BLS, AVQ)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (AZV, BKD, BMM, BMN, CFJA)
Audi:
A3 8P (2003-2012): • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 TFSI - 125 HP (CAXC, CMSA)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 1.8 TFSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY, BVZ)
• 2.0 TFSI - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CAWB, CCZA)
• 2.0 TFSI quattro - 200 HP (BUL)
• 3.2 V6 quattro - 250 HP (BDB, BUB, BMJ)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BXE, BKC, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFGB)
Škoda:
Octavia II (1Z) 2004-2013: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 80 HP (BCA, BUD, CGGA)
• 1.4 TSI - 122 HP (BXW, CAXA)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.6 FSI - 115 HP (BAG, BLF, BLP)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (AXW, BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 RS - 200 HP (AXX, BWA, BPY, CCZA)
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BJB, BKC, BXE, BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
• 2.0 TDI RS - 170 HP (BMN, CBBB)
Superb II (3T) 2008-2015: • 1.4 TSI - 125 HP (CAXC)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 TSI - 200 HP (CCZA)
• 3.6 V6 FSI 4x4 - 260 HP (BWS, CDVA)
• 1.6 TDI - 105 HP (CAYC)
• 1.9 TDI - 105 HP (BLS)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BMP, CBDB, CFFB, CBBB, CFGB)
Seat:
Leon II (1P) 2005-2012: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 86 HP (BCA, CGGB)
• 1.4 TSI - 125 HP (CAXC)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 TFSI - 200/240 HP (AXX, BWA, BWJ, BYD, CDLA, CDLC)
• 2.0 TFSI Cupra R - 265 HP (CDLF)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BXE, BKC, BLS, BXF)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
Altea/Altea XL (5P) 2004-2015: • 1.2 TSI - 105 HP (CBZB)
• 1.4 - 86 HP (BXW, CGGB)
• 1.4 TSI - 125 HP (BXW, CAXC)
• 1.6 - 102 HP (BGU, BSE, BSF, CCSA)
• 1.8 TSI - 160 HP (BYT, BZB, CDAA)
• 2.0 FSI - 150 HP (BLR, BLX, BLY, BVY)
• 2.0 TFSI - 200 HP (BWA, CCZB)
• 1.6 TDI - 90/105 HP (CAYB, CAYC)
• 1.9 TDI - 90/105 HP (BXE, BKC, BLS, BXF)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BKD, BMM, AZV, BMN, CBAB, CBBB, CFHC)
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry ECU:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 30 mA
• Provozní odběr: 3-25A
• Max. proudový odběr: 40A (při řízení pumpy)
• Pracovní teplota: -40°C až +85°C
• Skladovací teplota: -40°C až +125°C
• Krytí: IP69K
• EMC: ISO 11452, ISO 7637
• Vibrace: ISO 16750-3
Hardware specifikace:
• Procesor: Infineon TriCore TC1766 (32-bit)
• Frekvence: 150 MHz
• RAM: 256 KB
• Flash paměť: 2 MB
• EEPROM: 64 KB
• A/D převodníky: 16x 12-bit
• PWM výstupy: 24 kanálů
• CAN rozhraní: 2x High-Speed CAN (500 kbit/s)
• Diagnostický protokol: UDS (ISO 14229) / KWP2000
• Watchdog: Ano
• Bootloader: Integrovaný
Systémové parametry:
• Počet kanálů ABS: 4 (individuální)
• Počet řízených ventilů: 12 (ESP verze)
• Frekvence regulace: až 20 Hz
• Reakční čas: < 10 ms
• Přesnost senzorů: ±1%
• Rozsah tlaku: 0-200 bar
• Komunikační rychlost: 500 kbit/s
• Diagnostická rychlost: 10.4 kbit/s (K-line)
Připojené senzory:
| Senzor | Označení | Typ | Rozsah | Signál | Frekvence |
|---|---|---|---|---|---|
| Rychlost kol | G44-G47 | Aktivní (MR) | 0-300 km/h | Digitální | 0-2.5 kHz |
| Úhel volantu | G85 | Optický | ±780° | CAN | 100 Hz |
| Příčné zrychlení | G200 | MEMS | ±1.8g | Analogový | 50 Hz |
| Rychlost stáčení | G202 | Gyroskop | ±100°/s | Analogový | 50 Hz |
| Tlak brzd | G201 | Piezo | 0-250 bar | Analogový | 1 kHz |
| Podélné zrychlení | G251 | MEMS | ±1.5g | Analogový | 50 Hz |
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. ABS (Anti-lock Braking System):
• 4-kanálová individuální regulace - každé kolo samostatně
• Adaptivní práh prokluzu - 8-30% podle podmínek
• Frekvence regulace - až 20 Hz
• Minimální rychlost - 3 km/h
• Cornering ABS - přizpůsobení v zatáčce
• Off-road režim - detekce terénu
• EBV (Electronic Brakeforce Distribution) - elektronické rozdělení
• Brake disc wiping - automatické sušení kotoučů
2. ESP (Electronic Stability Program):
• Kontrola stability - všechny směry pohybu
• Understeer mitigation - potlačení nedotáčivosti
• Oversteer mitigation - potlačení přetáčivosti
• Torque vectoring - rozdělení momentu
• Trailer stabilization - stabilizace přívěsu
• Sport mode - snížená intervence (GTI/RS verze)
• Predictive control - predikce chování
• Roll-over mitigation - ochrana proti převrácení
3. ASR/TCS (Traction Control System):
• Kontrola prokluzu - 0-250 km/h
• Brzdná intervence - individuální kola
• Engine torque reduction - požadavek přes CAN
• Launch control - optimalizace rozjezdu
• XDS - elektronická uzávěrka (vyšší verze)
• EDL - elektronický diferenciál
• MSR - regulace brzdného momentu motoru
4. HBA (Hydraulic Brake Assist):
• Detekce panického brzdění - rychlost sešlápnutí
• Automatické zvýšení tlaku - max. účinek
• Zkrácení brzdné dráhy - až 20%
• Adaptivní práh - učící se systém
• Prefill funkce - předplnění brzd
5. HHC (Hill Hold Control):
• Asistent rozjezdu do kopce - automatický
• Držení brzd - 2 sekundy
• Automatická aktivace - sklon >5%
• Plynulé uvolnění - bez cuknutí
• Funkce i při couvání - obousměrná
6. Další funkce:
• EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
• RBS - Rain Brake Support
• FBS - Fading Brake Support
• CBC - Cornering Brake Control
• MKB - Multi-collision Brake (od 2008)
• TPM - Tire Pressure Monitoring (nepřímé)
• ESC Off - možnost vypnutí (částečné/úplné)
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VCDS/VAG-COM přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-397.clb
Part No SW: 1K0 907 397 H HW: 1K0 907 397 H
Component: ESP MK60EC1 H30 0104
Revision: 00H30001 Serial number: 0000123456789
Coding: 0001365
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 3248D9E1F0A5B6C7
No fault codes found.
Long Coding (7 bajtů):
STRUKTURA LONG CODING:
Byte 0 - Základní konfigurace:
Bit 0: ABS installed (vždy 1)
Bit 1: EBV active (vždy 1)
Bit 2: ESP installed (0/1)
Bit 3: ASR installed (0/1)
Bit 4: EDS installed (0/1)
Bit 5: HBA active (0/1)
Bit 6: HHC installed (0/1)
Bit 7: Reserved
Byte 1 - Vozidlo:
Bit 0-2: Typ vozidla
000 = Golf/Jetta
001 = Passat
010 = Touran
011 = Octavia
100 = Leon
101 = A3
Bit 3: Pohon (0=FWD, 1=AWD)
Bit 4: Převodovka (0=Manual, 1=Auto/DSG)
Bit 5-7: Reserved
Byte 2 - Brzdy:
Bit 0-2: Přední brzdy
000 = 280mm
001 = 288mm
010 = 312mm
011 = 345mm
Bit 3-4: Zadní brzdy
00 = Bubny
01 = Kotouče 253mm
10 = Kotouče 272mm
11 = Kotouče 310mm
Bit 5-7: Reserved
Byte 3 - Motor:
Bit 0-3: Typ motoru
0000 = 1.4 Benzín
0001 = 1.6 Benzín
0010 = 1.8T/2.0T
0011 = 2.0 FSI
0100 = V6/VR6
0101 = 1.9 TDI
0110 = 2.0 TDI
0111 = 1.6 TDI
Bit 4-7: Reserved
Byte 4 - Senzory:
Bit 0: G85 steering angle
Bit 1: G200 lateral acceleration
Bit 2: G202 yaw rate
Bit 3: G201 brake pressure
Bit 4: G251 longitudinal acc.
Bit 5-7: Reserved
Byte 5 - Speciální funkce:
Bit 0: Sport mode
Bit 1: Comfort mode
Bit 2: XDS function
Bit 3: Trailer detection
Bit 4: Off-road mode
Bit 5: MKB active
Bit 6-7: Reserved
Byte 6 - Kalibrace/Region
Příklad kódování Golf V GTI:
ED 44 09 42 1F 05 00
Postup kódování VCDS:
ZMĚNA LONG CODING KROK ZA KROKEM:
1. PŘÍPRAVA:
- Baterie >12.5V
- Motor vypnutý
- Zapalování ON
- VCDS připojeno
2. PŘÍSTUP K JEDNOTCE:
[Select Control Module]
[03 - ABS Brakes]
3. SECURITY ACCESS:
[16 - Security Access]
Enter Login: 40168
(alternativní: 20103)
[Do It!]
4. LONG CODING:
[07 - Long Coding]
Zobrazí se 7 bajtů hex
5. ÚPRAVA POMOCÍ HELPER:
[Long Coding Helper]
- Změnit jednotlivé bity
- Nebo ručně hex hodnoty
6. ULOŽENÍ:
[Do It!]
Čekat na potvrzení
7. RESTART:
[Close Controller]
Vypnout zapalování
Počkat 10 sekund
Zapnout zapalování
8. KONTROLA:
[02 - Fault Codes]
[Clear Codes]
Musí být 0 chyb
Adaptace a základní nastavení:
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ (Basic Settings):
Channel 001 - Reset všech adaptací:
[04 - Basic Settings]
Group 001
[ON/OFF/Next]
→ Vymaže všechny naučené hodnoty
→ Nutné po výměně jednotky
Channel 002 - Automatické odvzdušnění:
Group 002
[ON/OFF/Next]
→ Pump běží 2-3 minuty
→ Automatické cykly všech kol
→ Display: "Running" → "Finished"
Channel 003 - Test ventilů:
Group 003
[ON/OFF/Next]
→ Kontrola funkce všech 12 ventilů
→ Slyšitelné cvakání
→ Trvá 30-60 sekund
Channel 060 - Kalibrace ESP senzorů:
PODMÍNKY:
- Vozidlo absolutně v klidu
- Motor běží
- Rovná plocha (max 2°)
- Volant přesně rovně
- Nikdo ve vozidle
Group 060
[ON/OFF/Next]
→ Kalibrace G200/G202
→ NEHÝBAT s vozem!
→ Trvá 60-90 sekund
→ Display: "Running" → "OK"
Channel 063 - Kalibrace G85 (úhel volantu):
Group 063
[ON/OFF/Next]
→ Start kalibrace
POSTUP OTÁČENÍ:
1. Volant na střed (0°)
2. Pomalu max VLEVO
- 3x plné otočení
- Držet 2s na dorazu
3. Pomalu max VPRAVO
- 3x plné otočení
- Držet 2s na dorazu
4. Vrátit přesně na STŘED
→ Display: "OK"
Channel 094 - ESP Sport mode:
(Pouze GTI/RS verze)
Group 094
New Value: 1 (aktivní)
[Test]
[Save]
Měřicí bloky (MVB):
DŮLEŽITÉ MEASURING BLOCKS:
Group 001: Rychlosti kol
Field 1: FL wheel (0-300 km/h)
Field 2: FR wheel (0-300 km/h)
Field 3: RL wheel (0-300 km/h)
Field 4: RR wheel (0-300 km/h)
Group 002: Rychlosti v Hz
Field 1: FL frequency (Hz)
Field 2: FR frequency (Hz)
Field 3: RL frequency (Hz)
Field 4: RR frequency (Hz)
Group 003: Spínače
Field 1: Brake light switch
Field 2: Brake pedal switch
Field 3: ESP button
Field 4: Handbrake
Group 004: Úhel volantu
Field 1: Angle (-780° to +780°)
Field 2: Speed (°/s)
Field 3: Status (OK/Not OK)
Field 4: Reserved
Group 005: ESP senzory
Field 1: Lateral acc. (m/s²)
Field 2: Yaw rate (°/s)
Field 3: Combined
Field 4: Status
Group 006: Tlak brzd
Field 1: Pressure (bar)
Field 2: Gradient
Field 3: Reserved
Field 4: Reserved
Group 007: Podélné zrychlení
Field 1: Long. acc. (m/s²)
Field 2: Reserved
Field 3: Reserved
Field 4: Reserved
Group 020: Verze
Field 1: Part number
Field 2: Software version
Field 3: Hardware version
Field 4: Coding
Group 125: CAN komunikace
Field 1: Engine (OK/Not OK)
Field 2: Transmission
Field 3: Steering
Field 4: Gateway
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy 1K0907397:
| Závada | DTC kód | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy |
|---|---|---|---|---|---|
| G201 senzor | 01435/00778 | ESP svítí trvale | Tlakový senzor vadný | Výměna ECU | 8.000-15.000 Kč |
| Pump motor | 01276 | ABS/ESP svítí, hluk | Motor čerpadla | Výměna jednotky | 12.000-20.000 Kč |
| G85 kalibrace | 00778 | ESP svítí občas | Nezkalibrovaný | Kalibrace | 500-1.000 Kč |
| Komunikace | 01314 | Výpadky ESP | CAN-Bus problém | Kontrola kabeláže | 2.000-5.000 Kč |
| Senzor ABS | 00283-00290 | ABS svítí | Senzor/kroužek | Výměna senzoru | 1.500-3.000 Kč |
| Interní závada | C1145/16352 | ESP nefunguje | ECU vadná | Výměna ECU | 8.000-15.000 Kč |
| Napájení | 00532 | Občasné výpadky | Nízké napětí | Kontrola baterie | 2.000-5.000 Kč |
Detailní diagnostické kódy DTC:
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:
01435 (5E20) - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Electrical Fault in Circuit
→ NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADA!
→ Interní senzor v ECU
→ Nutná výměna jednotky
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
No or Incorrect Basic Setting
→ Nutná kalibrace
→ Channel 063
01423 - Yaw Rate Sensor (G202)
Signal Too High/Implausible
→ Kalibrace Channel 060
00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)
00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)
→ Kontrola senzorů a kroužků
01314 - Engine Control Module
No Communication
→ CAN-Bus nebo Gateway
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
Implausible Signal
→ Motor čerpadla opotřebený
01279 - Valve for ABS
Mechanical Malfunction
→ Zaseklý ventil
00532 - Supply Voltage B+
Signal Too Low
→ Baterie <11V
01044 - Control Module Incorrectly Coded
→ Špatné long coding
C1145 - Internal Control Module
Memory Error
→ ECU vadná
16352 - Control Module Defective
→ Fatální chyba ECU
💡 POSTUPY OPRAV
Výměna ECU 1K0907397:
VÝMĚNA ECU JEDNOTKY:
PŘÍPRAVA:
- VCDS s online přístupem
- Nová/repasovaná ECU
- Torx T20, T25
- Poznámka původního kódování
DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 10 minut
3. ECU na hydraulické jednotce:
- 2-3x konektor odpojit
- 4x šroub Torx T20
- ECU opatrně sejmout
KONTROLA NOVÉ ECU:
- Part number musí souhlasit
- Nebo kompatibilní verze
- Vizuální kontrola
MONTÁŽ:
1. Nová ECU na hydrauliku
2. 4x šroub (5 Nm)
3. Konektory zapojit
4. Zkontrolovat osazení
PROGRAMOVÁNÍ:
1. Baterii připojit
2. Zapalování ON
3. VCDS:
[03 - ABS Brakes]
4. [16 - Security Access]
Login: 40168
5. [07 - Long Coding]
- Zadat původní kódování
nebo
- Nastavit správné hodnoty
6. [04 - Basic Settings]
- Channel 001 (reset)
- Channel 060 (ESP)
- Channel 063 (G85)
TEST:
- Kontrolky musí zhasnout
- Test ABS/ESP
- Žádné DTC
Řešení závady 01435 (G201):
ZÁVADA 01435 - Brake Pressure Sensor:
DIAGNOSTIKA:
DTC: 01435 / 5E20
Text: Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Electrical Fault
PŘÍČINA:
- Interní tlakový senzor v ECU
- Nejčastější závada MK60
- Nelze opravit samostatně
DOČASNÉ ŘEŠENÍ:
1. Vymazat chyby
2. Basic Settings Ch. 001
3. Kalibrace Ch. 060
4. Test jízda
Pokud se vrací → výměna
TRVALÉ ŘEŠENÍ:
1. REPASOVANÁ ECU:
Cena: 5.000-8.000 Kč
Záruka: 12 měsíců
Dodavatelé:
- BBA-Reman
- ACtronics
- ECU Testing
2. POUŽITÁ ECU:
Cena: 3.000-5.000 Kč
Záruka: 3-6 měsíců
Pozor na:
- Stejné part number
- Testovaná
3. NOVÁ ECU:
Cena:
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
