Řídicí jednotka ABS 8E0614111 - Bosch 5.3 pro Audi A4 B6/B7, A6 C5, VW Passat B5/B5.5
Kód: 17025



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 8E0614111 je řídicí jednotka ABS/ESP systému Bosch 5.3 používaná v prémiových vozidlech Audi A4 B6/B7, A6 C5 a VW Passat B5/B5.5 od roku 2000 do 2008. Tato pokročilá jednotka řídí protiblokovací systém ABS, elektronickou stabilizaci ESP, protiprokluzovou regulaci ASR, elektronické rozdělení brzdné síly EBV, quattro pohon všech kol a integruje se s dalšími systémy vozidla.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
• ⚙️ Typ jednotky: ABS/ESP Bosch 5.3
• 📅 Období výroby: 2000-2008
• 💡 Platforma: B6/B7/C5/B5
• 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
• 📍 Umístění: Motorový prostor (hydraulická jednotka)
• 🔧 Generace: Bosch 5.3 (předchůdce 5.7)
• 🚗 Modely: A4 B6/B7, A6 C5, Passat B5/B5.5, Superb I
✅ HLAVNÍ FUNKCE
Jednotka 8E0614111 řídí: • ABS - 4-kanálový protiblokovací systém
• ESP - elektronický stabilizační program
• ASR - protiprokluzová regulace
• EBV - elektronické rozdělení brzdné síly
• EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu
• quattro - řízení pohonu 4x4 (některé)
• MSR - regulace brzdného momentu motoru
• HBA - hydraulický brzdový asistent
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 50 mA
• Provozní odběr: 3-40A
• Max. proudový odběr: 55A (plná aktivace)
• Pracovní teplota: -40°C až +120°C
• Hydraulický tlak: až 180 bar
• Krytí: IP54
Hardware specifikace:
• Procesor: 16-bit Motorola HC12
• Frekvence: 40 MHz
• RAM: 64 KB
• Flash paměť: 512 KB
• EEPROM: 16 KB
• Senzory: 4x rychlost + G-senzory
• Ventily: 12 elektromagnetických
• Čerpadlo: Vysokotlaké plunger
Komunikační rozhraní:
• CAN-Bus: High-Speed 500 kbit/s
• K-Line: ISO 9141-2
• Protokol: KWP 2000
• Gateway: Přes J533
• Adresa: 03 (ABS Brakes)
• Private CAN: Pro quattro/Tiptronic
Hydraulická jednotka:
• Typ: Bosch 5.3 Standard
• Počet kanálů: 4 (individuální)
• Ventily: 3 na kolo
• Čerpadlo: Plunger pump
• Motor čerpadla: DC 12V, 150W
• Hmotnost: cca 6.5 kg
• Brzdová kapalina: DOT 4
• Objem: cca 75 ml
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA
Primární použití:
Audi A4 B6 (8E) 2000-2005: • 1.6 - 102 HP (ALZ)
• 1.8 T - 150/163/170/190 HP (AVJ, BEX, BFB, BKB)
• 2.0 - 130 HP (ALT)
• 2.0 FSI - 150 HP (AWA)
• 2.4 V6 - 163/170 HP (AMM, BDV)
• 3.0 V6 - 220 HP (ASN, BBJ)
• S4 4.2 V8 - 344 HP (BBK)
• RS4 4.2 V8 - 380 HP (BNS)
• 1.9 TDI - 100/115/130 HP (AVB, AWX, AVF)
• 2.5 TDI V6 - 155/163/180 HP (AKE, BAU, BDG, BFC)
Audi A4 B7 (8E) 2004-2008: • 1.6 - 102 HP (ALZ)
• 1.8 T - 163 HP (BFB)
• 2.0 TFSI - 170/200/220 HP (BGB, BPG, BUL, BWE, BWT)
• 3.2 FSI V6 - 255 HP (AUK)
• S4 4.2 V8 - 344 HP (BBK)
• RS4 4.2 FSI V8 - 420 HP (BNS)
• 1.9 TDI - 115 HP (BKE, BRB)
• 2.0 TDI - 140/170 HP (BLB, BPW, BRC, BRD)
• 2.5 TDI V6 - 163 HP (BDG)
• 2.7 TDI V6 - 180 HP (BSG)
• 3.0 TDI V6 - 204/233 HP (ASB, BKN, BMK)
Audi A6 C5 (4B) 1997-2005: • 1.8 T - 150/180 HP (AEB, APU, ARK, AWT)
• 2.0 - 130 HP (ALT)
• 2.4 V6 - 136/165/170 HP (AGA, ALF, AML, APS, ARJ, BDV)
• 2.7 T V6 - 230/250 HP (AJK, ARE, BES)
• 2.8 V6 - 193 HP (ACK, ALG, AMX, APR, AQD)
• 3.0 V6 - 220 HP (ASN)
• 4.2 V8 - 300 HP (ARS, ASG, AUX)
• S6 4.2 V8 - 340 HP (ANK, AQJ)
• RS6 4.2 V8 biturbo - 450 HP (BCY, BRV)
• 1.9 TDI - 110/115/130 HP (AFN, AVG, AWX, AVF)
• 2.5 TDI V6 - 150/155/163/180 HP (AFB, AKN, AYM, BAU, BDG, BFC)
VW Passat B5 (3B) 1996-2005: • 1.6 - 100 HP (ADP, AHL, ANA, ARM)
• 1.8 T - 150 HP (AEB, APU, AWT, AWM)
• 2.0 - 115/130 HP (AZM, ALT)
• 2.3 V5 - 150/170 HP (AGZ, AZX)
• 2.8 V6 - 193 HP (ACK, ALG, AMX, APR, AQD, ATQ)
• W8 4.0 - 275 HP (BDN, BDP)
• 1.9 TDI - 90/100/115/130 HP (AFN, AVB, AVG, AWX, AVF)
• 2.5 TDI V6 - 150/155/163/180 HP (AFB, AKN, BAU, BDG)
Škoda Superb I (3U) 2001-2008: • 1.8 T - 150 HP (AWT)
• 2.0 - 115 HP (AZM)
• 2.8 V6 - 193 HP (AMX)
• 1.9 TDI - 100/115/130 HP (AVB, AWX, AVF)
• 2.5 TDI V6 - 155/163 HP (AYM, BDG)
Verze jednotky (suffix):
| Suffix | Období | Funkce | Poznámka |
|---|---|---|---|
| 8E0614111 | 2000-2001 | ESP Basic | První verze |
| 8E0614111A | 2001-2002 | ESP Enhanced | Vylepšené |
| 8E0614111B | 2002-2003 | ESP+quattro | S quattro |
| 8E0614111C | 2003-2004 | Update | Aktualizace |
| 8E0614111D | 2004-2005 | Facelift | B6 facelift |
| 8E0614111E | 2005-2006 | B7 | Pro B7 |
| 8E0614111F-M | 2006-2008 | Final | Poslední verze |
Související jednotky:
| Číslo dílu | Použití | Poznámka |
|---|---|---|
| 8E0614517 | Alternativa | Jiné číslo |
| 8E0907379 | Alternativa | Bosch 5.3 |
| 4B0614111 | A6 C5 early | Starší verze |
| 3B0614111 | Passat B5 | VW verze |
| 8D0907389 | A4 B5 | Předchůdce |
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. ABS - Protiblokovací systém:
• 4-kanálové řízení - individuální kontrola
• Frekvence modulace - 10-15 Hz
• Práh aktivace - 12% prokluz
• Minimální rychlost - 3 km/h
• Maximální tlak - 180 bar
• Reakční doba - 80 ms
• Diagonal split - diagonální okruhy
• Adaptivní regulace - učící se systém
2. ESP - Elektronická stabilizace:
• Yaw sensor - snímač stáčení G202
• Lateral sensor - boční akcelerometr G200
• Steering angle - úhel řízení G85
• Individual braking - selektivní brzdění
• Engine intervention - omezení výkonu
• Speed range - 15-250 km/h
• ESP OFF - možnost vypnutí
• Sport mode - sportovní kalibrace (S4/RS4)
3. quattro Integration (některé):
• Torsen differential - řízení Torsen
• 40:60 split - základní rozdělení
• Dynamic - dynamické přerozdělení
• EDL - elektronická uzávěrka
• CAN communication - s quattro modulem
• Traction optimization - optimalizace trakce
• All-weather - všechny podmínky
• Sport differential - sportovní dif (RS4)
4. EDS - Elektronická uzávěrka diferenciálu:
• Rozsah - 0-80 km/h
• Front/Rear - přední i zadní
• Brake intervention - brzdění protáčejícího kola
• Max pressure - 80 bar
• Differential effect - až 40% uzávěrky
• Automatic - plně automatické
• quattro models - rozšířené funkce
• Traction - zlepšení trakce
5. HBA - Hydraulic Brake Assist:
• Emergency detection - detekce nouzového brzdění
• Pressure boost - zvýšení tlaku až 180 bar
• Full ABS - plné využití ABS
• Speed threshold - >10 km/h
• Pedal speed - rychlost sešlápnutí >200 mm/s
• Automatic - automatická aktivace
• Safety - zkrácení brzdné dráhy o 20%
• Standard - všechny verze
6. MSR - Engine Drag Torque Control:
• Downshift - při podřazení
• Engine brake - motorová brzda
• Prevents lock - prevence blokování
• Slippery surface - kluzký povrch
• CAN control - přes CAN-Bus
• Torque request - požadavek na moment
• Safety - stabilita při brzdění motorem
• All models - všechny modely
7. EBV - Electronic Brakeforce Distribution:
• Dynamic - dynamické rozdělení
• Load sensing - detekce zatížení
• Rear limitation - omezení zadní nápravy
• Prevents lock - prevence blokování zadních kol
• Continuous - kontinuální regulace
• All speeds - všechny rychlosti
• Integrated - integrováno v ABS
• Always active - vždy aktivní
8. Diagnostické funkce:
• Self-test - při startu
• Sensor monitoring - kontrola všech senzorů
• Valve test - test ventilů
• Pump test - test čerpadla
• Warning lamp - kontrolka ABS/ESP
• Fault memory - paměť závad
• Freeze frame - zmrazené snímky
• Coding - kódování variant
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VAG-COM/VCDS přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111.lbl
Part No: 8E0 614 111 E
Component: BOSCH ESP 5.3 0203
Coding: 04606
Shop #: WSC 06314 000 00000
VCID: 3A5B6C7D8E9F
No fault codes found.
Kódování (5 číslic):
KÓDOVÁNÍ 8E0614111:
Pozice 1: Region
0 = Evropa/ROW
1 = USA/Kanada
Pozice 2: Pohon
4 = FWD (přední)
5 = quattro
Pozice 3: Motor
6 = Benzín
7 = Diesel
Pozice 4-5: Model
06 = A4/A6 standard
07 = S4/S6
08 = RS4/RS6
Příklad: 04606
= Evropa, FWD, benzín, A4 standard
Měřicí bloky (MVB):
MĚŘICÍ BLOKY 8E0614111:
MVB 001: Rychlosti kol
1: FL speed (km/h)
2: FR speed (km/h)
3: RL speed (km/h)
4: RR speed (km/h)
Norma: 0.0 v klidu, ±2 km/h
MVB 002: Rychlosti pokračování
Duplikát MVB 001
MVB 003: Spínače
1: Brake light switch (0/1)
2: Brake pedal (0/1)
3: ESP button (0/1)
4: ---
MVB 004: Úhel řízení
1: Steering angle (°)
2: Steering rate (°/s)
3: Status
4: ---
Norma: 0° ±5° střed
MVB 005: Tlak brzd
1: Pressure (bar)
2: ---
3: ---
4: ---
Norma: 0 bar v klidu
MVB 006: Dynamika
1: Yaw rate (°/s)
2: Lateral accel (m/s²)
3: ---
4: ---
Norma: 0 ±2 v klidu
MVB 020: Napětí
1: Supply voltage (V)
2: ---
3: ---
4: ---
Norma: 12-14.5V
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy:
| Závada | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy |
|---|---|---|---|---|
| ESP kontrolka | Svítí trvale | G85/G200/G202 | Kalibrace | 800-1.500 Kč |
| ABS senzor | ABS/ESP svítí | Senzor/kroužek | Výměna | 1.200-2.500 Kč |
| Pump motor | Hlučnost/bzučení | Opotřebení | Výměna jednotky | 8.000-18.000 Kč |
| 00778 | Steering angle | G85 nezkalibrován | Kalibrace | 600-1.200 Kč |
| 01276 | Hydraulic pump | Vnitřní závada | Výměna | 8.000-18.000 Kč |
| Komunikace | Ztráta spojení | CAN-Bus | Diagnostika | 800-1.500 Kč |
| Pressure sensor | 01435 | G201 vadný | Výměna jednotky | 8.000-18.000 Kč |
Diagnostické kódy (DTC):
ČASTÉ KÓDY 8E0614111:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
→ Levý přední senzor
00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)
→ Pravý přední senzor
00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
→ Pravý zadní senzor
00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)
→ Levý zadní senzor - častá závada B6!
00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
→ Zpětné čerpadlo
00493 - ESP Control Module (J104)
→ Vnitřní chyba modulu
00526 - Brake Light Switch (F)
→ Spínač brzdových světel
00532 - Supply Voltage B+
→ Napájecí napětí
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No Basic Setting
→ Nutná kalibrace! Velmi častá závada
01044 - Control Module Incorrectly Coded
→ Špatné kódování
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
→ Hydraulické čerpadlo - častá závada!
01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
→ Podélný G-senzor
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication
→ Komunikace s motorem
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
→ Boční G-senzor
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal
→ Tlakový senzor - častá závada!
01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
→ Senzor stáčení
16352 - Control Module Defective
→ Vadná řídicí jednotka
18265 - Load Signal
→ Signál zatížení
65535 - Internal Control Module Memory Error
→ Vnitřní chyba paměti
💡 POSTUPY
Výměna ABS jednotky:
VÝMĚNA 8E0614111:
PŘÍPRAVA:
1. Backup:
- Auto-Scan
- Kódování (5 číslic)
- Výbava (FWD/quattro)
- Typ motoru
2. Nářadí:
- VAG-COM/VCDS
- Klíče 10,11,13mm
- Torx T25, T30
- DOT 4 (1.5L)
- Tlakový odvzdušňovač
DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 5 minut
3. Přístup (A4 B6/B7):
- Kryt motoru
- Pravý kryt (V6/V8)
- Posunout ECU box
4. Označit hadice:
- FL, FR, RL, RR
- MC1, MC2
5. Odpojit:
- Konektor 38-pin
- 6x brzdová hadice
6. Demontovat:
- 3x šroub držáku
7. Vyjmout jednotku
MONTÁŽ:
1. Nová jednotka:
- Správné číslo dílu!
- Kompatibilní verze
2. Instalace:
- Držák 20 Nm
- Hadice 15 Nm
3. Konektor připojit
ODVZDUŠNĚNÍ:
1. Klasické:
- RR→RL→FR→FL
- 2x opakovat
2. Tlakové 2.5 bar
3. VAG-COM:
[03 - ABS]
[04 - Basic Settings]
[Group 001]
Následovat pokyny
PROGRAMOVÁNÍ:
1. [03 - ABS]
2. [07 - Coding]
- Zadat původní kód
3. [04 - Basic Settings]
- Group 060 (G85)
- Group 001 (G200/G202)
4. Test jízda 20 km
5. Clear all DTCs
Kalibrace G85:
KALIBRACE STEERING ANGLE SENSOR:
1. Příprava:
- Rovná plocha
- Motor běží
- Kola rovně
2. VAG-COM:
[03 - ABS]
[04 - Basic Settings]
[Group 060]
3. Postup:
- [Go!]
- Otočit volant vlevo doraz
- Otočit vpravo doraz
- Vrátit na střed
- [Done, Go Back]
4. Kontrola:
MVB 004
Field 1: 0.0° ±5°
5. Test:
- Krátká jízda
- ESP test
- Kontrolka zhasne
📊 MĚŘICÍ HODNOTY
Správné hodnoty:
REFERENČNÍ HODNOTY:
Senzory rychlosti:
- V klidu: 0.0 km/h všechny
- Tolerance: ±2 km/h
- Při jízdě: shodné ±3%
Napětí:
- Terminal 30: 12-14.5V
- Při běhu: 13.5-14.5V
- Min pro funkci: 10.5V
ESP senzory:
- G85: 0° ±5° (střed)
- G200: 0 m/s² ±0.5 (klid)
- G202: 0 °/s ±2 (klid)
Tlak brzd:
- Klid: 0-2 bar
- Normální: 20-80 bar
- Max: 180 bar
Spínače:
- Brzda: 0/1 binární
- ESP: 0/1 binární
📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)
Ceny jednotky:
| Stav | Cena | Záruka | Dostupnost |
|---|---|---|---|
| Použitá originál | 3.500-5.500 Kč | Bez záruky | Běžné |
| Použitá testovaná | 5.000-7.500 Kč | 3 měsíce | Běžné |
| Repasovaná | 7.000-10.000 Kč | 6-12 měsíců | Dostupné |
| Nová aftermarket | 9.000-13.000 Kč | 12 měsíců | Omezené |
| Nová originál Bosch | 15.000-20.000 Kč | 24 měsíců | Na objednávku |
Servisní náklady:
| Služba | Cena | Čas |
|---|---|---|
| Diagnostika ESP | 500-900 Kč | 30 min |
| Výměna senzoru | 1.000-1.800 Kč | 45 min |
| Výměna jednotky | 2.200-3.500 Kč | 2.5 hodiny |
| Kalibrace G85 | 600-1.000 Kč | 30 min |
| Odvzdušnění | 1.000-1.600 Kč | 60 min |
| Kódování | 500-800 Kč | 20 min |
Náhradní díly:
| Díl | OEM | Aftermarket |
|---|---|---|
| Senzor ABS přední | 1.800-2.400 Kč | 500-900 Kč |
| Senzor ABS zadní | 1.600-2.200 Kč | 450-850 Kč |
| Senzorový kroužek | 700-1.000 Kč | 250-450 Kč |
| Ložisko s ABS | 2.200-3.200 Kč | 1.000-1.800 Kč |
| G85 senzor | 3.200-4.200 Kč | 1.400-2.200 Kč |
🔍 IDENTIFIKACE
Jak poznat 8E0614111:
Fyzická identifikace: • Štítek: 8E0614111 + suffix
• Výrobce: BOSCH
• Označení: ESP 5.3 nebo BOSCH 5.3
• Umístění: Motorový prostor vlevo
• Barva: Stříbrná
• Velikost: 190x160x150mm
• Váha: 6.5 kg
• Konektor: 38-pin černý
Software identifikace: • Address: 03 - ABS Brakes
• Component: "BOSCH ESP 5.3"
• Coding: 5 číslic
• Platform: B6/B7/C5
Rozdíly verzí: • 8E0614111 = základní
• 8E0614111B = s quattro
• 8E0614111E = B7 verze
• Suffix určuje funkce
🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY
Výhody:
• ✅ Spolehlivost - Bosch kvalita
• ✅ Funkce - kompletní ESP
• ✅ Dostupnost - běžné díly
• ✅ quattro - integrace 4x4
• ✅ Kompatibilita - široké použití
Nevýhody:
• ❌ Stáří - 15-25 let staré
• ❌ Čerpadlo - hlučnost s věkem
• ❌ G85 kalibrace - častá nutnost
• ❌ Tlakový senzor - občasné problémy
• ❌ Technologie - starší generace
🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ
Celkový verdikt:
ABS jednotka 8E0614111 Bosch 5.3 je spolehlivý ESP systém pro prémiové vozy Audi A4 B6/B7, A6 C5 a VW Passat B5. Nabízí kompletní funkce včetně quattro integrace. Dobrá dostupnost dílů a rozumné ceny.
Doporučení:
• ✅ Pro: A4 B6/B7, A6 C5, Passat B5/B5.5
• ✅ Funkce: Kompletní ESP + quattro
• ✅ Spolehlivost: Dobrá
• 🔧 Servis: Středně náročný
• 💰 Hodnota: Dobrá pro starší prémiové vozy
Hodnocení:
⭐⭐⭐⭐ 7.5/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena: 8/10
• Dostupnost: 8/10
• Složitost: 7/10
📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY
Před nákupem:
• Ověřit správné číslo dílu
• Kontrola FWD/quattro verze
• Test čerpadla (hluk)
• Historie jednotky
• Kompatibilita s výbavou
Časté problémy B6/B7:
• G85 kalibrace - po geometrii vždy
• Zadní senzory - koroze kabelů
• Čerpadlo - hlučnost po 150tkm
• Tlakový senzor - občasné výpadky
Tipy pro údr
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
