ABS jednotka 3U0614917 - Continental Teves MK60 pro Škoda Fabia I, VW Polo 9N, Seat Ibiza III (1999-2008)
Kód: 45579



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 3U0614917 je hydraulická ABS/ESP jednotka Continental Teves MK60 používaná v malých vozidlech koncernu VW Group od roku 1999. Tato jednotka řídí 4-kanálový ABS, ESP (Electronic Stability Program), ASR (Anti-Slip Regulation), EDS (Electronic Differential Lock), HBA (Hydraulic Brake Assist) a MSR (Motor Schleppmoment Regelung). Používá se především v modelech Škoda Fabia I (6Y), VW Polo 9N, Seat Ibiza III/Cordoba první generace.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Continental Teves (ATE)
• ⚙️ Typ jednotky: MK60 ESP
• 📅 Období výroby: 1999-2008
• 💡 Generace: MK60 (předchůdce MK70)
• 🔐 Označení: J104 - Řídicí jednotka ABS
• 📍 Umístění: Motorový prostor (levá strana)
• 🔧 Komunikace: CAN-Bus 500 kbit/s
• 🚗 Platforma: PQ24 (A04)
✅ VERZE A VARIANTY
Hlavní varianty jednotky 3U0614917:
Part Number | ECU číslo | Použití | Funkce | Poznámka |
---|---|---|---|---|
3U0614917 | 3U0907379 | Základní | Pouze ABS | Bez ESP |
3U0614917A | 3U0907379A | Standard | ABS+EDS | Základní |
3U0614917B | 3U0907379B | Comfort | ABS+ESP+ASR | Nejběžnější |
3U0614917C | 3U0907379C | Sport | ABS+ESP+ASR+HBA | RS/VRS verze |
3U0614917D | 3U0907379D | Facelift | Všechny funkce | Po 2005 |
3U0614917E | 3U0907379E | TDI | Pro diesely | Specifické |
Alternativní OEM čísla podle modelů:
OEM číslo | Model | Roky | Poznámka |
---|---|---|---|
6Y0614917 | Fabia I | 1999-2007 | Základní |
6Y0614917A | Fabia I FL | 2005-2007 | Facelift |
6Q0614917 | Polo 9N | 2001-2009 | Standard |
6Q0614917A | Polo 9N3 | 2005-2009 | Facelift |
6L0614917 | Ibiza III | 2002-2008 | Všechny |
6K0614917 | Ibiza II | 1999-2002 | Raná verze |
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA - DETAILNÍ SEZNAM
Škoda:
Fabia I (6Y) 1999-2007: • 1.0 MPI - 50 HP (AQV, ARV)
• 1.2 HTP - 54/64 HP (AWY, AZQ, BMD)
• 1.4 MPI - 60/68/75/80 HP (AUA, AUB, BBY, BKY)
• 1.4 16V - 75/80/100 HP (AUA, BBY, BBZ, BKY)
• 2.0 MPI - 115 HP (AQY, AZL)
• 1.2 TDI 3L - 61 HP (ANY)
• 1.4 TDI - 75/80 HP (AMF, BNV, BNM)
• 1.9 SDI - 64 HP (ASY, AQM)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI RS - 130 HP (ASZ)
Fabia I Combi (6Y5) 2000-2007: • Stejné motorizace jako sedan
• Prodloužená verze
• Stejné ABS jednotky
Fabia I Sedan (6Y3) 2001-2007: • Stejné motorizace
• Verze pro východní trhy
• Identické ABS systémy
Roomster (5J) 2006-2015: • 1.2 HTP - 70 HP (BZG)
• 1.4 MPI - 86 HP (BXW)
• 1.6 MPI - 105 HP (BTS)
• 1.4 TDI - 70/80 HP (BNM, BMS)
• 1.9 TDI - 105 HP (BLS)
• Některé rané verze používají MK60
Volkswagen:
Polo 9N (2001-2005): • 1.2 6V - 54/64 HP (AWY, AZQ, BMD)
• 1.2 12V - 64 HP (AZQ)
• 1.4 16V - 75/80/100 HP (AUA, BBY, BKY)
• 1.6 16V - 105 HP (BAH)
• 1.8 T GTI - 150 HP (BJX)
• 1.4 TDI - 75 HP (AMF, BNV)
• 1.9 SDI - 64 HP (ASY)
• 1.9 TDI - 100/130 HP (ATD, ASZ)
Polo 9N3 Facelift (2005-2009): • 1.2 6V - 55/60 HP (BMD, BZG)
• 1.2 12V - 70 HP (BZG)
• 1.4 16V - 80 HP (BKY, BUD)
• 1.6 16V - 105 HP (BTS)
• 1.8 T GTI - 150 HP (BJX)
• 1.4 TDI - 70/80 HP (BNM, BMS)
• 1.9 TDI - 100/130 HP (BLT, BKT)
Fox (5Z) 2005-2011: • 1.2 MPI - 55 HP (BMD)
• 1.4 MPI - 75 HP (BKR)
• 1.4 TDI - 70 HP (BNM)
• Některé verze MK60
Seat:
Ibiza III (6L) 2002-2008: • 1.2 12V - 64/70 HP (AZQ, BXV)
• 1.4 16V - 75/85/100 HP (BBY, BKY, BBZ)
• 1.6 16V - 105 HP (BAH, BTS)
• 1.8 T FR - 150/180 HP (BJX, BKV)
• 2.0 - 115 HP (AZL)
• 1.4 TDI - 75/80 HP (AMF, BNV, BMS)
• 1.9 SDI - 64 HP (ASY)
• 1.9 TDI - 100/130/160 HP (ATD, ASZ, BPX)
Cordoba III (6L) 2002-2009: • 1.2 12V - 64/70 HP (AZQ, BXV)
• 1.4 16V - 75/85/100 HP (BBY, BKY, BBZ)
• 1.6 16V - 105 HP (BAH, BTS)
• 2.0 - 115 HP (AZL)
• 1.4 TDI - 75/80 HP (AMF, BNV, BMS)
• 1.9 SDI - 64 HP (ASY)
• 1.9 TDI - 100/130 HP (ATD, ASZ)
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 25 mA
• Provozní odběr: 3-25A
• Max. proudový odběr: 40A (motor čerpadla)
• Pracovní teplota: -40°C až +85°C
• Skladovací teplota: -40°C až +125°C
• Krytí: IP67
• EMC: ISO 11452-2
Hardware specifikace:
• Procesor: Motorola MPC565 (32-bit)
• Frekvence: 56 MHz
• RAM: 128 KB
• Flash paměť: 1 MB
• EEPROM: 32 KB
• A/D převodníky: 16x 10-bit
• PWM výstupy: 20 kanálů
• CAN rozhraní: 1x High-Speed CAN
• Diagnostický protokol: KWP2000
Hydraulická jednotka:
• Typ: Continental Teves MK60
• Počet kanálů: 4 (individuální)
• Počet ventilů: 8 (ABS) / 12 (ESP)
• Pracovní tlak: až 160 bar
• Motor čerpadla: DC 12V, 120W
• Typ čerpadla: 2-pístové radiální
• Hmotnost: 2.5 kg
• Rozměry: 160x130x85mm
• Brzdová kapalina: DOT 4
Připojené senzory:
Senzor | Označení | Typ | Rozsah | Přesnost |
---|---|---|---|---|
Rychlost kol | G44-G47 | Pasivní/Aktivní | 0-250 km/h | ±1% |
Úhel volantu | G85 | Optický | ±720° | ±2° |
Příčné zrychlení | G200 | MEMS | ±1.4g | ±0.02g |
Rychlost stáčení | G202 | Gyroskop | ±75°/s | ±0.2°/s |
Tlak brzd | G201 | Piezo | 0-160 bar | ±2% |
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. ABS (Anti-lock Braking System):
• 4-kanálová individuální regulace
• Adaptivní práh prokluzu - 10-30%
• Frekvence regulace - až 20 Hz
• Minimální rychlost - 5 km/h
• EBV - elektronické rozdělení brzdné síly
• CBC - Cornering Brake Control
2. ESP (Electronic Stability Program):
• Kontrola stability - příčná a podélná
• Understeer control - potlačení nedotáčivosti
• Oversteer control - stabilizace přetáčivosti
• Brake drying - sušení kotoučů za deště
• Brake standby - předpříprava brzd
• Možnost vypnutí - ESP OFF tlačítko
3. ASR/TCS (Traction Control System):
• Kontrola prokluzu - hnací kola
• Engine torque reduction - omezení výkonu
• Brake intervention - přibrzdění
• Funkční do 80 km/h - plná funkce
• Omezená funkce do 200 km/h
4. EDS (Electronic Differential Lock):
• Elektronická uzávěrka diferenciálu
• Přibrzdění prokluzujícího kola
• Funkční do 40 km/h
• Zlepšení trakce při rozjezdu
5. HBA (Hydraulic Brake Assist):
• Nouzový brzdový asistent
• Detekce panického brzdění
• Maximální brzdný tlak
• Zkrácení brzdné dráhy o 20-30%
6. MSR (Motor Schleppmoment Regelung):
• Regulace brzdného momentu motoru
• Prevence blokování při podřazení
• Ochrana spojky
• Stabilizace na kluzkém povrchu
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VCDS/VAG-COM přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 03: ABS Brakes Labels: 3U0-614-917.clb
Part No SW: 3U0 614 917 B HW: 3U0 614 917 B
Component: ESP FRONT MK60 0102
Revision: 00H18001 Serial number: 0000987654321
Coding: 0004353
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 2D3FC8D2E1A4B5C6
No fault codes found.
Kódování (5-místné):
STRUKTURA KÓDOVÁNÍ:
Pozice 1: Region/Trh
0 = Evropa
1 = USA/Kanada
2 = Zbytek světa
Pozice 2: Brzdy
0 = Bez senzoru opotřebení
1 = Se senzorem vpředu
2 = Se senzorem vzadu
3 = Se senzorem vpředu i vzadu
Pozice 3: Motor
0 = Benzín malý (do 1.4)
1 = Benzín střední (1.4-2.0)
2 = Diesel malý (do 1.9)
3 = Diesel velký (nad 1.9)
4 = Benzín sportovní
Pozice 4: Převodovka
0 = Manuál 5st
1 = Manuál 6st
2 = Automat
3 = DSG
Pozice 5: Výbava
0 = Základní (ABS)
1 = ABS + EDS
2 = ABS + EDS + ASR
3 = ABS + ESP komplet
Příklad: 00353 = Evropa, bez senzorů, diesel, manuál, ESP komplet
Adaptace a základní nastavení:
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ:
Channel 001 - Kontrola systému:
[04 - Basic Settings]
Group 001
→ Zobrazí stav systému
→ "System OK"
Channel 060 - ESP kalibrace:
Group 060
Podmínky:
- Vozidlo v klidu
- Motor běží
- Rovná plocha
- Volant rovně
→ Spustit kalibraci
→ Čekat 60 sekund
→ "OK"
Channel 063 - Úhel volantu G85:
Group 063
Postup:
1. Volant vycentrovat
2. Otočit max vlevo
3. Otočit max vpravo
4. Vrátit do středu
→ "Stored"
Channel 066 - Tlakový senzor:
Group 066
→ Automatická kalibrace
→ Motor vypnutý
→ "OK"
Měřicí bloky (MVB):
DŮLEŽITÉ MEASURING BLOCKS:
Group 001: Rychlosti kol
Field 1: FL (0-250 km/h)
Field 2: FR (0-250 km/h)
Field 3: RL (0-250 km/h)
Field 4: RR (0-250 km/h)
Group 002: Signály brzd
Field 1: Brake light switch
Field 2: Brake test switch
Field 3: Brake pressure
Field 4: Reserved
Group 003: Úhel volantu
Field 1: Angle (-720° to +720°)
Field 2: Status (OK/Not OK)
Group 004: ESP senzory
Field 1: Yaw rate (°/s)
Field 2: Lateral acc. (m/s²)
Field 3: Status
Group 005: Napájení
Field 1: Voltage (V)
Field 2: Reserved
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy 3U0614917:
Závada | DTC kód | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy |
---|---|---|---|---|---|
Pump motor | 01276 | Hluk, ABS svítí | Motor čerpadla | Výměna jednotky | 6.000-12.000 Kč |
G201 senzor | 01435 | ESP svítí | Tlakový senzor | Výměna jednotky | 6.000-12.000 Kč |
G85 sensor | 00778 | ESP bliká | Úhel volantu | Kalibrace/výměna | 500-3.000 Kč |
Senzor ABS | 00283-00290 | ABS svítí | Senzor/kroužek | Výměna senzoru | 800-2.000 Kč |
Napájení | 00532 | Výpadky | Nízké napětí | Kontrola baterie | 2.000-4.000 Kč |
ECU závada | 18032 | ESP nefunguje | Řídicí jednotka | Výměna jednotky | 6.000-12.000 Kč |
Diagnostické kódy DTC:
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
Short to Ground
→ Motor čerpadla vadný
→ Nutná výměna jednotky
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Signal too Small
→ Interní tlakový senzor
→ Nutná výměna jednotky
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
No Basic Setting
→ Nutná kalibrace
→ Channel 063
00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)
00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)
00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
00290 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Left (G46)
→ Kontrola senzorů a magnetických kroužků
00532 - Supply Voltage B+
Signal Too Low
→ Napětí <10.5V
→ Kontrola baterie a nabíjení
18032 - MK60 Unit Internal Malfunction
→ ECU vadná
→ Nutná výměna
01314 - Engine Control Module
No Communication
→ CAN-Bus problém
→ Kontrola kabeláže
💡 POSTUPY OPRAV
Výměna jednotky 3U0614917:
VÝMĚNA ABS JEDNOTKY MK60:
PŘÍPRAVA:
- Klíče 10, 11, 13mm
- Torx T25, T30
- VCDS diagnostika
- DOT 4 (1L)
- Odvzdušňovací sada
- Nové těsnění
DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Počkat 10 minut
3. Kryt motoru sundat
4. Označit hadice:
FL, FR, RL, RR, MC1, MC2
5. Elektrické konektory:
- Hlavní 25-pin
- Motor čerpadla
6. Brzdové hadice:
- Postupně povolit
- Zaslepit otvory
7. Držák jednotky:
- 3x šroub
- Jednotku vyjmout
MONTÁŽ:
1. Nová jednotka
2. Držák: 3x šroub (25 Nm)
3. Brzdové hadice:
- NOVÉ těsnění!
- Utáhnout 15 Nm
4. Konektory zapojit
5. DOT 4 doplnit
ODVZDUŠNĚNÍ:
Pořadí: RR→RL→FR→FL
- Pedál 5x pomalu
- Držet sešlápnutý
- Povolit šroub
- Utáhnout
- Pustit pedál
- Opakovat 3x
PROGRAMOVÁNÍ:
1. VCDS připojit
2. [03 - ABS]
3. [11 - Login]
Login: 40168
4. [07 - Coding]
Zadat správný kód
5. [04 - Basic Settings]
- Channel 060
- Channel 063
TEST:
- Kontrolky zhasnou
- Test ABS 40 km/h
- Test ESP
Oprava závady 01276 (Pump Motor):
ZÁVADA PUMP MOTOR:
PŘÍZNAKY:
- Hlučnost při aktivaci
- Vibrace pedálu
- ABS/ESP svítí
- DTC 01276
DIAGNOSTIKA:
1. VCDS → 03 ABS
2. Fault codes
3. Measuring blocks
Group 001 - rychlosti
Group 005 - napětí
ŘEŠENÍ:
1. POUŽITÁ JEDNOTKA:
Cena: 3.000-5.000 Kč
- Stejné číslo dílu!
- Ověřit funkčnost
2. REPASOVANÁ:
Cena: 6.000-10.000 Kč
Dodavatelé:
- BBA-Reman
- ACtronics
- ABS Team
3. NOVÁ:
Cena: 12.000-18.000 Kč
- Continental originál
Kalibrace G85:
KALIBRACE ÚHLU VOLANTU:
DŮVOD:
- Po výměně baterie
- Po geometrii
- Po výměně G85
- DTC 00778
POSTUP:
1. Motor nastartovat
2. VCDS → 03 ABS
3. [04 - Basic Settings]
4. Group 063
5. Volant vycentrovat
6. [ON/OFF/Next]
7. Otočit max vlevo (konec)
8. Otočit max vpravo (konec)
9. Vrátit do středu
10. Počkat na "Stored"
KONTROLA:
[08 - Measuring Blocks]
Group 003
- Angle: 0° ±5°
- Status: OK
📊 TESTOVÁNÍ
Testovací protokol:
TEST PROTOKOL MK60:
1. VIZUÁLNÍ:
□ Hladina DOT 4
□ Barva kapaliny
□ Těsnost spojů
□ Stav hadic
□ Konektory
2. STATICKÝ TEST:
□ Zapalování ON
□ ABS kontrolka 2s
□ ESP kontrolka 2s
□ Kontrolky zhasnou
3. VCDS TEST:
□ Komunikace OK
□ Žádné DTC
□ Measuring blocks OK
4. JÍZDNÍ TEST:
□ ABS test 40 km/h
□ ESP test zatáčka
□ ASR test rozjezd
□ EDS test jednostranně
5. FUNKCE:
□ Pump motor tichý
□ Pedál pevný
□ Žádné vibrace
VÝSLEDEK: OK/NOK
📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)
Ceny jednotky 3U0614917:
Stav | Cena | Záruka | Dostupnost |
---|---|---|---|
Použitá originál | 2.500-4.000 Kč | 3 měsíce | Běžné |
Použitá testovaná | 3.000-5.000 Kč | 6 měsíců | Běžné |
Repasovaná | 6.000-10.000 Kč | 12-24 měsíců | Dostupné |
Nová aftermarket | 10.000-15.000 Kč | 24 měsíců | Omezené |
Nová OEM Continental | 12.000-18.000 Kč | 24 měsíců | Na objednávku |
Servisní náklady:
Služba | Cena | Čas |
---|---|---|
Diagnostika VCDS | 500-1.000 Kč | 30 min |
Výměna jednotky | 2.000-3.000 Kč | 2 hodiny |
Odvzdušnění brzd | 800-1.200 Kč | 45 min |
Kalibrace ESP | 800-1.500 Kč | 30 min |
Kódování | 500-1.000 Kč | 30 min |
Související díly:
Díl | OEM | Aftermarket | Použitý |
---|---|---|---|
Senzor ABS přední | 1.000-1.500 Kč | 400-700 Kč | 200-400 Kč |
Senzor ABS zadní | 900-1.300 Kč | 350-600 Kč | 150-350 Kč |
G85 senzor | 2.500-3.500 Kč | 1.000-1.800 Kč | 500-1.000 Kč |
Magnetický kroužek | 500-800 Kč | 200-400 Kč | 100-200 Kč |
DOT 4 (1L) | 300-500 Kč | 150-300 Kč | - |
🔍 IDENTIFIKACE
Jak poznat správnou jednotku:
Umístění: • Motorový prostor - levá strana
• U nádobky brzdové kapaliny
• Na držáku se 3 šrouby
Štítek jednotky:
Continental Teves
3U0 614 917 B ← Part number
MK60 ESP ← Typ systému
SW: 0102 ← Software
HW: H18 ← Hardware
12V 40A ← Napájení
Made in Germany
Date: 0523 ← WW/YY
Kontrola kompatibility: • Podle VIN - 7-8. pozice
• PR kódy - nálepka v kufru
• ETKA/ELSA - elektronický katalog
• VCDS - automatická detekce
PR kódy: • 1AS = ABS + EDS
• 1AT = ABS základní
• 1AY = ABS + ESP komplet
🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY
Výhody:
• ✅ Osvědčený systém - Continental MK60
• ✅ Dostupnost - hodně kusů na trhu
• ✅ Cena - levné náhradní díly
• ✅ Diagnostika - jednoduchá VCDS
• ✅ Spolehlivost - při údržbě dobrá
• ✅ Jednoduchost - snadné opravy
Nevýhody:
• ❌ Stáří - jednotky 15-25 let staré
• ❌ Pump motor - častá závada
• ❌ G201 senzor - interní porucha
• ❌ Hlučnost - hlučnější než MK70
• ❌ Velikost - větší než novější
🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ
Celkový verdikt:
ABS jednotka 3U0614917 (Continental MK60) je spolehlivý a osvědčený systém pro malé vozy VW Group z let 1999-2008. Nabízí základní až pokročilé ESP funkce podle verze. Hlavními slabinami jsou motor čerpadla a tlakový senzor po vysokém nájezdu. Výhodou je dobrá dostupnost náhradních dílů a jednoduchá diagnostika.
Hodnocení:
⭐⭐⭐⭐ 7/10 • Funkčnost: 7/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena oprav: 8/10
• Dostupnost: 8/10
• Jednoduchost: 8/10
📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY
Preventivní údržba:
• Každé 2 roky: Výměna DOT 4
• Každých 50.000 km: Kontrola systému
• Po geometrii: Kalibrace G85
• Ročně: Diagnostika VCDS
Tipy pro majitele:
• Používat kvalitní DOT 4
• Pravidelná diagnostika
• Čištění senzorů ABS
• Kontrola magnetických kroužků
• Nepoužívat vysokotlaké mytí na jednotku
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.