Řídící jednotka 038 906 012 H

Kód: 34890
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka 038 906 012 H 038906012H

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Řídící jednotka motoru 038 906 012 H je určena pro dieselové motory 1.9 TDI PD (Pumpe-Düse) koncernu Volkswagen Group, využívá systém Bosch EDC15P+ pro přesné řízení vstřikování.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch
  • ⚙️ Typ systému: EDC15P+ (Electronic Diesel Control)
  • 📅 Období výroby: 2000-2005
  • 🚗 Motor: 1.9 TDI PD (74-96 kW)

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC
Pracovní teplota -40°C až +85°C
Komunikace K-Line, CAN-Bus
Počet konektorů 2 (94-pin + 60-pin)
Výkon motoru 74-96 kW
Max. vstřikovací tlak 2050 bar

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití - Volkswagen:

  • VW Golf IV 2000-2003 (1.9 TDI PD)
  • VW Bora 2000-2005 (1.9 TDI PD)
  • VW Passat B5 2000-2005 (1.9 TDI)
  • VW Sharan 2000-2005 (1.9 TDI)

Použití v dalších modelech:

  • Škoda Octavia I 2000-2004 (1.9 TDI PD)
  • Škoda Fabia I 2000-2005 (1.9 TDI PD)
  • Škoda Superb I 2002-2005 (1.9 TDI)
  • Seat Leon I 2000-2005 (1.9 TDI)
  • Seat Toledo II 2000-2004 (1.9 TDI)
  • Audi A3 8L 2000-2003 (1.9 TDI)

Kompatibilní motory:

  • ASZ - 96 kW (130 PS)
  • ATD - 74 kW (100 PS)
  • AXR - 74 kW (100 PS)
  • AJM - 85 kW (115 PS)
  • AUY - 85 kW (115 PS)
  • AVF - 96 kW (130 PS)
  • AWX - 96 kW (130 PS)

 FUNKCE MODULU

Hlavní funkce jednotky 038 906 012 H:

1. Řízení vstřikování PD:

  • 🔹 Přesné řízení čerpadlo-trysek
  • 🔹 Předvstřik a hlavní vstřik
  • 🔹 Korekce vstřiku podle zatížení
  • 🔹 Tlak až 2050 bar

2. Regulace turbodmychadla:

  • 🔹 Variabilní geometrie (VNT)
  • 🔹 Regulace plnicího tlaku
  • 🔹 Ochrana proti přeplnění
  • 🔹 N75 ventil řízení

3. Systém EGR:

  • 🔹 Recirkulace výfukových plynů
  • 🔹 Snížení emisí NOx
  • 🔹 Adaptivní řízení

4. Žhavicí systém:

  • 🔹 Řízení žhavicích svíček
  • 🔹 Předžhavení a dožhavování
  • 🔹 Teplotní adaptace

🔄 VERZE SYSTÉMU

 Varianty jednotky 038 906 012:

Verze Suffix Motor Výkon Poznámka
012 H H ASZ/AVF 96 kW 130 PS verze
012 G G ATD/AXR 74 kW 100 PS verze
012 F F AJM/AUY 85 kW 115 PS verze
012 J J AWX 96 kW Novější 130 PS

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS/VAG-COM - plná podpora
  • ✅ ODIS Service - online funkce
  • ✅ Bosch KTS 540/560/570
  • ✅ Delphi DS150E
  • ✅ Launch X431 Pro

Diagnostické adresy:

  • 🎯 Adresa 01 - Engine Control Module
  • 🎯 Adresa 11 - Engine II (některé modely)

Měřené bloky (VCDS):

Blok Skupina Hodnota Význam
001 1-4 Otáčky/Množství 850 rpm/3.5 mg
002 1-4 Pedál/MAF 0%/850 mg/s
003 1-4 EGR/Turbo 45%/1000 mbar
004 1-4 Předvstřik/Teplota 3°/85°C
011 1-4 Korekce vstřiku ±1.5 mg

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém DTC kód Příčina Řešení
🔴 Ztráta výkonu P0234 Turbo překročení Kontrola N75, VNT
🔴 Tvrdý chod P1556 Čerpadlo-tryska Výměna PD jednotky
🔴 Kouření P0401 EGR ventil Čištění/výměna EGR
🔴 Špatný start P0380 Žhavicí svíčky Výměna svíček
🔴 MAF chyba P0101 MAF senzor Čištění/výměna MAF
🔴 Limp mode P0299 Podtlak turba Kontrola hadic

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s jednotkou 038 906 012 H:

  • KRITICKÉ: Nutná kalibrace vstřikovačů PD
  • POZOR: Nesprávné hodnoty IQ mohou zničit motor
  • Imobilizér musí být správně adaptován
  • VAROVÁNÍ: Používat pouze kvalitní naftu

💡 INSTALACE A PROGRAMOVÁNÍ

Postup výměny jednotky:

  1. Příprava:

    • VCDS s aktuální verzí
    • Baterie min. 12.5V
    • PIN kód imobilizéru
    • Hodnoty vstřikovačů (IQ)
  2. Demontáž:

    • Motor vychladlý
    • Odpojit baterii (15 minut)
    • Demontovat kryt motoru
    • Odpojit konektory ECU
  3. Montáž nové jednotky:

    • Instalace 038 906 012 H
    • Připojit konektory (94+60 pin)
    • Zkontrolovat těsnost
  4. Programování VCDS:

     
    Kopírovat
    1. Connect → 01-Engine
    2. Security Access → 12233 (ASZ)
    3. Login successful
    4. Adaptation → Injector quantity
    5. Basic Settings → Group 000
    

Kódování jednotky:

Struktura kódování (7 číslic):

 
Kopírovat
0000011 - Manuál, bez klimatizace
0000012 - Manuál, s klimatizací
0000013 - Automat, bez klimatizace
0000014 - Automat, s klimatizací

Adaptační kanály - KRITICKÉ:

Kanál Funkce Rozsah Jednotka
01-04 IQ válec 1-4 -5.0 až +5.0 mg/str
10 Množství paliva -2.5 až +2.5 mg/str
11 Začátek vstřiku -3.0 až +3.0 °KH
18 Omezení kouře 20-80 %
30 Reset hodnot 00000 -

Kalibrace vstřikovačů PD:

Postup zadání IQ hodnot:

 
Kopírovat
1. Adaptation → Channel 01-04
2. Zadat hodnoty z nálepky vstřikovače
3. Příklad: Cyl 1: +0.45 mg/str
4. Test → Save
5. Opakovat pro všechny válce

IQ hodnoty - umístění:

  • Nálepka na vstřikovači
  • 3-místný kód (např. 248)
  • Převodní tabulka Bosch

Základní nastavení:

  1. Reset adaptací:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 000
    Čekat 40 sekund
    "Settings OK"
    
  2. Kalibrace EGR:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 008
    Motor běží na volnoběh
    Teplota >70°C
    
  3. Adaptace turba:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 011
    Plný plyn 3x
    Kontrola N75
    

Test akčních členů:

 
Kopírovat
Output Tests:
- N18 - EGR ventil
- N75 - Regulace turba
- N239 - Přepínací klapka sání
- J179 - Relé žhavení

Diagnostické hodnoty motoru:

Parametr Normální Limit Jednotka
Volnoběh 830-870 ±30 rpm
Množství vstřiku 2.5-4.5 <7.0 mg/str
MAF volnoběh 280-380 ±50 mg/str
Plnicí tlak 900-2400 <2500 mbar
Předvstřik 2-4 0-6 °KH
Teplota nafty 30-80 <90 °C
Rail tlak 250-350 >200 bar

Známé problémy 038 906 012 H:

Závada Projev Řešení Náklady
Čerpadlo-trysky Klepání, výpadky Výměna PD Velmi vysoké
Turbo VNT Ztráta výkonu Čištění/výměna Vysoké
EGR ventil Kouření, trhání Čištění/slepení Nízké
MAF senzor Špatná dynamika Výměna MAF Střední
N75 ventil Kolísavý výkon Výměna N75 Nízké
Kabeláž PD Výpadky válce Oprava svazku Střední

Měření komprese:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 013
Cylinder 1-4: 25-33 bar
Rozdíl max: 5 bar

Kontrola vstřikovačů:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 013
Odchylka: max ±2.5 mg/str
Při větší odchylce výměna

Servisní intervaly:

  • Výměna oleje: 15 000 km (PD!)
  • Čištění EGR: 60 000 km
  • Kontrola turba: 80 000 km
  • Výměna nafty filtru: 30 000 km
  • Kontrola vstřikovačů: 100 000 km

Náhradní díly OEM:

  • 038906012H - Řídící jednotka
  • 038130073AG - Čerpadlo-tryska PD
  • 038131501AN - EGR ventil
  • 1J0906627A - N75 ventil
  • 038906051C - MAF senzor
  • 038907281A - Snímač klikové hřídele

Tuning možnosti:

  • Stage 1: 130 PS → 160 PS
  • Stage 2: 130 PS → 175 PS
  • EGR off - vypnutí EGR
  • DPF off - odstranění filtru

Alternativní jednotky:

  • 038906012G - 100 PS verze
  • 038906012J - Novější 130 PS
  • 038906019FQ - Upgrade EDC16

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola