Řídicí jednotka motoru 045906019 - Bosch EDC15P+ pro VW/Audi/Škoda/Seat 1.9 TDI PD (2000-2010)
Kód: 88704



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Jednotka 045906019 je řídicí jednotka motoru (ECU) Bosch EDC15P+ používaná pro dieselové motory 1.9 TDI s technologií čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse/PD) ve vozidlech koncernu VW Group od roku 2000. Tato ECU řídí vstřikování paliva PD systémem, turbodmychadlo s variabilní geometrií (VNT), EGR ventil, žhavení, DPF filtr (u některých verzí) a komunikaci s dalšími moduly. Řada 045906019 zahrnuje mnoho variant (A-CQ) pro různé výkonové verze motorů 1.9 TDI PD od 90 do 160 HP. Jednotka je oblíbená pro chiptuning díky možnosti odstranění DPF/EGR a zvýšení výkonu.
Klíčové údaje:
• 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
• ⚙️ Typ jednotky: EDC15P+ (Electronic Diesel Control)
• 📅 Období výroby: 2000-2010
• 💡 Generace: EDC15P+ (1024KB)
• 🔐 Označení: J248 - Řídicí jednotka motoru
• 📍 Umístění: Motorový prostor (ECU box)
• 🔧 Komunikace: K-line + CAN-Bus
• 🚗 Motory: 1.9 TDI PD (90-160 HP)
✅ VERZE A VARIANTY
Hlavní varianty řady 045906019:
| ECU číslo | Motor kód | Výkon | Použití | Roky |
|---|---|---|---|---|
| 045906019A | ATD | 100 HP | Golf IV, Passat B5 | 2000-2003 |
| 045906019B | AXR | 100 HP | Polo 9N, Fabia I | 2001-2005 |
| 045906019C | ASZ | 130 HP | Golf IV, Passat B5 | 2000-2004 |
| 045906019D | AVB | 100 HP | Passat B5 | 2001-2003 |
| 045906019E | AVF | 130 HP | Passat B5, A4 B6 | 2001-2004 |
| 045906019F | AWX | 130 HP | Passat B5, A4 B6 | 2001-2005 |
| 045906019G | ARL | 150 HP | Golf IV, Leon I | 2000-2003 |
| 045906019H | ATD | 100 HP | Update verze | 2002-2005 |
| 045906019J | ASZ | 130 HP | Update verze | 2002-2005 |
| 045906019K | AUY | 115 HP | Sharan, Alhambra | 2001-2006 |
| 045906019L | AJM | 115 HP | Golf IV, Passat | 2000-2003 |
| 045906019M | BKE | 105 HP | Caddy, Touran | 2003-2006 |
| 045906019N | BLS | 105 HP | Golf V, Touran | 2003-2008 |
| 045906019P | BXE | 105 HP | Golf V, Jetta | 2004-2008 |
| 045906019Q | BKC | 105 HP | Golf V, Octavia | 2003-2009 |
| 045906019R | BXF | 90 HP | Caddy, Fabia | 2004-2008 |
| 045906019S | BRU | 90 HP | Polo, Fabia | 2003-2008 |
| 045906019T | BSU | 90 HP | Polo 9N3 | 2005-2009 |
Pokročilé varianty (2005-2010):
| ECU číslo | Motor kód | Výkon | Poznámka |
|---|---|---|---|
| 045906019AA-AQ | BKD | 140 HP | Golf V, Passat B6 |
| 045906019AR-BG | BMM | 140 HP | S DPF filtrem |
| 045906019BH-BT | BKP | 140 HP | Passat B6 |
| 045906019CA-CQ | BXJ | 90 HP | Roomster, Fabia II |
Bosch hardware verze:
| HW verze | Flash paměť | Procesor | Poznámka |
|---|---|---|---|
| EDC15P | 512 KB | MPC555 (40 MHz) | Raná verze |
| EDC15P+ | 1024 KB | MPC555 (56 MHz) | Standardní |
| **EDC15P++ | 1024 KB | MPC561 (56 MHz) | Pozdní verze |
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA - DETAILNÍ SEZNAM
Volkswagen:
Golf IV (1J) 1997-2003: • 1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
• 1.9 TDI - 115 HP (AJM, AUY)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
• 1.9 TDI - 150 HP (ARL)
Golf V (1K) 2003-2009: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXF)
• 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
Passat B5/B5.5 (3B/3BG) 1996-2005: • 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AVB)
• 1.9 TDI - 115 HP (AJM, BVK)
• 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX, ASZ)
Passat B6 (3C) 2005-2010: • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
• 1.9 TDI - 140 HP (BKD, BMM, BKP)
Touran (1T) 2003-2010: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXJ)
• 1.9 TDI - 100 HP (AVQ)
• 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
Caddy III (2K) 2004-2010: • 1.9 TDI - 75 HP (BST)
• 1.9 TDI - 90 HP (BRU)
• 1.9 TDI - 105 HP (BLS, BKC)
Audi:
A3 8L (1996-2003): • 1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
A3 8P (2003-2012): • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
A4 B6 (2000-2006): • 1.9 TDI - 100 HP (AVB)
• 1.9 TDI - 115 HP (BKE, BRB)
• 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX)
Škoda:
Octavia I (1U) 1996-2010: • 1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
Octavia II (1Z) 2004-2013: • 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
Fabia I (6Y) 1999-2007: • 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI RS - 130 HP (ASZ)
Fabia II (5J) 2007-2014: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXJ)
• 1.9 TDI - 105 HP (BLS, BSW)
Superb I (3U) 2001-2008: • 1.9 TDI - 100 HP (AVB)
• 1.9 TDI - 115 HP (BPZ)
• 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX)
Seat:
Leon I (1M) 1999-2006: • 1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
• 1.9 TDI - 150 HP (ARL)
Leon II (1P) 2005-2012: • 1.9 TDI - 90 HP (BRU)
• 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
Toledo II (1M) 1999-2004: • 1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
• 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
• 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
• 1.9 TDI - 150 HP (ARL)
Alhambra I (7V) 1996-2010: • 1.9 TDI - 90 HP (ANU, 1Z)
• 1.9 TDI - 110 HP (AFN, AVG)
• 1.9 TDI - 115 HP (AUY, BVK)
• 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Elektrické parametry:
• Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
• Klidový odběr: < 80 mA
• Provozní odběr: 5-10A
• Pracovní teplota: -40°C až +85°C
• Skladovací teplota: -40°C až +125°C
• Krytí: IP69K
• EMC: ISO 11452-2
Hardware specifikace:
• Procesor: Motorola MPC555/561 (32-bit)
• Frekvence: 40-56 MHz
• RAM: 64 KB
• Flash paměť: 1024 KB (AM29F800BB)
• EEPROM: 4 KB (95080)
• A/D převodníky: 40x 10-bit
• Výkonové stupně: 4x PD driver
• Komunikace: K-line + CAN 500 kbit/s
• Diagnostický protokol: KWP1281/KWP2000
Konektory ECU:
• Hlavní konektory: 2x 60-pin (121 pinů celkem)
• Typ: Bosch MLK 1.2
• Napájení: Piny 1, 2, 62 (Kl.30), Pin 3 (Kl.15)
• Kostry: Piny 4, 5, 63, 64
• K-line: Pin 43
• CAN-H: Pin 60
• CAN-L: Pin 58
Řízené komponenty:
| Komponenta | Označení | Typ | Piny |
|---|---|---|---|
| PD vstřikovače | N240-N243 | Piezo/solenoid | 73,74,75,76 |
| Žhavící svíčky | N70-N73 | Keramické | 69,70,71,72 |
| Turbodmychadlo | N75 | VNT regulace | 66 |
| EGR ventil | N18 | Vakuový/elektrický | 67 |
| Škrticí klapka | G186 | Elektronická | 53,54 |
| DPF regenerace | N240 | Přídavné vstřikování | 68 |
| Žhavící relé | J52 | Hlavní relé | 77 |
Připojené senzory:
| Senzor | Označení | Typ | Rozsah | Piny |
|---|---|---|---|---|
| MAF senzor | G70 | Hot-film | 0-1000 kg/h | 12,13,14 |
| MAP senzor | G31/G71 | Piezo | 0-3 bar | 84,85,86 |
| Teplota nasávaného vzduchu | G42 | NTC | -40 až +120°C | 44 |
| Teplota chladicí kapaliny | G62 | NTC | -40 až +140°C | 45,46 |
| Teplota paliva | G81 | NTC | -40 až +120°C | 47 |
| Otáčky motoru | G28 | Indukční | 0-6000 RPM | 90,91 |
| Vačkový hřídel | G40 | Hallův | 0/5V | 93,94 |
| Pedál akcelerátoru | G79/G185 | Potenciometr | 0-100% | 51,52,53 |
| Tlak paliva | G247 | Piezo | 0-2000 bar | 88,89 |
⚡ FUNKCE SYSTÉMU
1. Základní funkce řízení motoru:
PD vstřikování: • Individuální řízení vstřikovačů
• Pilot injection - předvstřik
• Main injection - hlavní vstřik
• Post injection - dovstřik (DPF)
• IQ adaptace - korekce množství
• Timing control - přesné časování
Turbodmychadlo VNT: • Variabilní geometrie - N75 ventil
• Boost control - regulace tlaku
• Overboost - krátkodobé zvýšení
• Altitude compensation - korekce výšky
• Limp mode - ochranný režim
EGR systém: • Recirkulace výfukových plynů
• MAF based control - podle průtoku
• Temperature control - teplotní řízení
• EGR cooler - chlazení (některé verze)
2. Pokročilé funkce:
DPF management (BMM, BKP): • Passive regeneration - za jízdy
• Active regeneration - přídavné vstřikování
• Service regeneration - servisní režim
• Soot load calculation - výpočet sazí
• Oil dilution protection - ochrana oleje
Diagnostika: • OBD-II/EOBD kompatibilní
• Readiness kódy
• Freeze frame data
• Live data stream
• Actuator tests
3. Ochranné funkce:
Component Protection: • Imobilizér III/III+
• PIN ochrana
• VIN lock (některé verze)
• Component Security
Engine Protection: • Overboost protection
• Overheat protection
• Turbo protection
• Rev limiter - 5000 RPM
• Torque limiter - ochrana převodovky
🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ
VCDS/VAG-COM přístup:
VCDS IDENTIFIKACE:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-BKC.lbl
Part No SW: 045 906 019 Q HW: 045 906 019 Q
Component: 1.9 TDI EDC G000SG 1434
Revision: --H02--- Serial number: VWZ7Z0E1234567
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01279 011 00200
VCID: 3248D9E1F0A5
3 Faults Found:
16622 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too Low
P0238 - 35-10 - - - Intermittent
18048 - EGR System: Insufficient Flow Detected
P1640 - 35-00 - -
19463 - Particle Filter: Efficiency Below Threshold
P3007 - 35-00 - -
Login kódy pro servisní funkce:
LOGIN KÓDY:
12233 - Základní nastavení
11463 - Adaptace vstřikovačů
12345 - DPF regenerace
13475 - EGR adaptace
26262 - Imobilizér adaptace
Měřicí bloky (MVB) - důležité skupiny:
DŮLEŽITÉ MĚŘICÍ BLOKY:
Group 001: Základní hodnoty
Field 1: Otáčky (RPM)
Field 2: Množství vstřiku (mg/zdvih)
Field 3: Časování vstřiku (°KH)
Field 4: Teplota chladicí kapaliny (°C)
Group 003: EGR systém
Field 1: MAF skutečný (kg/h)
Field 2: MAF požadovaný (kg/h)
Field 3: EGR duty cycle (%)
Field 4: EGR status
Group 011: Turbodmychadlo
Field 1: Otáčky (RPM)
Field 2: Požadovaný plnicí tlak (mbar)
Field 3: Skutečný plnicí tlak (mbar)
Field 4: N75 duty cycle (%)
Group 013: Vstřikovače IQ
Field 1: Vstřikovač 1 (mg/zdvih)
Field 2: Vstřikovač 2 (mg/zdvih)
Field 3: Vstřikovač 3 (mg/zdvih)
Field 4: Vstřikovač 4 (mg/zdvih)
Group 075: DPF status (BMM/BKP)
Field 1: Teplota před DPF (°C)
Field 2: Teplota za DPF (°C)
Field 3: Diferenční tlak (mbar)
Field 4: Soot load (g nebo %)
Adaptační kanály:
ADAPTAČNÍ KANÁLY:
Channel 001 - Vstřikovače:
Basic Settings Group 103
→ IQ adaptace
Channel 003 - EGR:
Adaptace polohy EGR
→ Login 13475
Channel 011 - DPF regenerace:
Spuštění regenerace
→ Login 12345
→ Motor teplý
→ Min 1/4 nádrže
Channel 050 - Imobilizér:
Adaptace klíčů
→ Login 26262
→ PIN nutný
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY
Typické problémy 045906019:
| Závada | DTC kód | Příznaky | Příčina | Řešení | Cena opravy |
|---|---|---|---|---|---|
| MAF senzor | P0101/P0102 | Ztráta výkonu, kouř | G70 vadný/znečištěný | Čištění/výměna | 1.000-4.000 Kč |
| Turbo podtlak | P0234/P0299 | Slabý výkon | N75, hadice, VNT | Kontrola/výměna | 1.500-8.000 Kč |
| EGR ventil | P0401/P1640 | Škubání, kouř | EGR ucpaný | Čištění/výměna | 2.000-6.000 Kč |
| DPF ucpaný | P2002/P242F | Ztráta výkonu | Saze v DPF | Regenerace/výměna | 3.000-30.000 Kč |
| Vstřikovače | P1247-P1250 | Klepání, kouř | PD vadné | Výměna/oprava | 5.000-15.000 Kč |
| ECU závada | Various | Různé | Kondenzátory | Oprava ECU | 3.000-6.000 Kč |
| Imobilizér | 01176 | Nelze nastartovat | Ztráta adaptace | Nová adaptace | 1.000-2.000 Kč |
Diagnostické kódy DTC specifické:
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:
16622 - P0238: Manifold Pressure Sensor (G31) Signal too Low
→ MAP senzor vadný
→ Hadice podtlaku netěsné
16683 - P0299: Turbo/Supercharger Underboost
→ N75 ventil vadný
→ VNT mechanismus zaseklý
→ Netěsnost potrubí
18048 - P1640: EGR System Malfunction
→ EGR ventil ucpaný
→ Vakuové hadice
17964 - P1556: Charge Pressure Control Negative Deviation
→ Turbo regulace problém
19463 - P3007: DPF Efficiency Below Threshold
→ DPF zanesený
→ Nutná regenerace
16487 - P0103: MAF Sensor Signal too High
→ MAF vadný nebo znečištěný
16955 - P0571: Brake Light Switch (F) Implausible Signal
→ Spínač brzd - vliv na tempomat
17057 - P0673-P0676: Glow Plug Circuit Cylinder 1-4
→ Žhavící svíčky vadné
16524 - P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Bank 1 Sensor 2
→ Lambda sonda za katalyzátorem
💡 POSTUPY OPRAV
DPF regenerace:
DPF REGENERACE VCDS:
POŽADAVKY:
- Motor na provozní teplotu
- Min. 1/4 nádrže paliva
- Baterie nabitá
- Venku nebo odvětrání
POSTUP:
1. VCDS → 01 Engine
2. Login-11 → 12345
3. Basic Settings-04
4. Group 070 (nebo 075)
5. [ON/OFF/Next]
6. Regenerace běží:
- Otáčky stoupnou
- 15-30 minut
- Teplota výfuku 600°C+
7. Automatické ukončení
8. Clear DTCs
KONTROLA:
- MVB 075 Field 4
- Soot load < 5g
Výměna/oprava ECU:
VÝMĚNA ECU:
PŘÍPRAVA:
- VCDS/VAG-COM
- Nová/opravená ECU
- PIN imobilizéru
POSTUP:
1. Baterie odpojit
2. ECU box otevřít:
- 4x šroub T25
- Kryt opatrně
3. Konektory odpojit:
- 2x 60-pin
- Páčky odjistit
4. ECU vyjmout:
- 3x matice 10mm
PROGRAMOVÁNÍ:
1. Nová ECU montáž
2. VCDS → 01 Engine
3. Login-11 → 26262
4. Adaptation-10:
- Channel 050
- Zadat PIN
5. Basic Settings:
- Group 000
6. Clear DTCs
IMMO ADAPTACE:
- Nutný PIN!
- Bez PIN = immo off
Chiptuning EDC15P+:
CHIPTUNING MOŽNOSTI:
STAGE 1 (software):
- Výkon: +20-30 HP
- Moment: +60-80 Nm
- Cena: 4.000-8.000 Kč
STAGE 2 (SW + HW):
- Výkon: +40-50 HP
- Moment: +100 Nm
- Nutné:
- Výfuk volnější
- Intercooler větší
- Cena: 10.000-20.000 Kč
ÚPRAVY SOFTWARE:
- EGR off
- DPF off
- Limiter off
- Launch control
- Pop & Bang (diesel)
PROGRAMOVÁNÍ:
1. OBD (MPPS/KESS)
2. BDM (na stole)
3. Boot mode
RIZIKA:
- Spojka (nad 320 Nm)
- Turbo (nad 180 HP)
- Vstřikovače (limit)
📊 TESTOVÁNÍ
Testovací protokol:
TEST PROTOKOL EDC15P+:
1. VIZUÁLNÍ KONTROLA:
□ ECU box těsný
□ Konektory OK
□ Kabeláž nepoškozená
□ Žádná koroze
2. STUDENÝ START:
□ Žhavení 3-5s
□ Start do 2s
□ Volnoběh 900 RPM
□ Postupně klesá
□ Žádný kouř
3. VCDS DIAGNOSTIKA:
□ Identifikace OK
□ Login úspěšný
□ DTC vyčtené
□ Live data OK
4. MĚŘICÍ BLOKY:
□ MVB 001: IQ ±2 mg
□ MVB 003: EGR OK
□ MVB 011: Boost OK
□ MVB 013: Vstřikovače ±3
□ MVB 075: DPF <10g
5. JÍZDNÍ TEST:
□ Akcelerace plynulá
□ Turbo bez prodlevy
□ Max boost 1800-2200 mbar
□ Žádný černý kouř
□ Spotřeba normální
6. VÝKON (105 HP BKC):
□ 0-100: 11-12s
□ Max: 180 km/h
□ Spotřeba: 4.5-6 l/100km
VÝSLEDEK: OK/NOK
Datum: _______
📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)
Ceny ECU 045906019:
| Stav | Cena | Záruka | Dostupnost |
|---|---|---|---|
| Použitá originál | 2.000-4.000 Kč | 3 měsíce | Velmi běžné |
| Použitá testovaná | 3.000-5.000 Kč | 6 měsíců | Běžné |
| Repasovaná | 4.000-7.000 Kč | 12-24 měsíců | Dostupné |
| Nová aftermarket | 8.000-12.000 Kč | 24 měsíců | Omezené |
| Nová OEM Bosch | 15.000-20.000 Kč | 24 měsíců | Nedostupné |
Servisní náklady:
| Služba | Cena | Čas |
|---|---|---|
| Diagnostika VCDS | 500-1.000 Kč | 30 minut |
| DPF regenerace | 1.000-2.000 Kč | 1 hodina |
| Výměna ECU | 1.500-2.500 Kč | 1.5 hodiny |
| Imobilizér adaptace | 1.000-2.000 Kč | 45 minut |
| Chiptuning Stage 1 | 4.000-8.000 Kč | 2 hodiny |
| EGR off | 2.000-4.000 Kč | 1 hodina |
| DPF off | 3.000-5.000 Kč | 1.5 hodiny |
Související díly:
| Díl | OEM číslo | Cena |
|---|---|---|
| MAF senzor | 038906461C | 2.000-4.000 Kč |
| N75 ventil | 1K0906627A | 1.500-2.500 Kč |
| EGR ventil | 038131501AN | 3.000-6.000 Kč |
| MAP senzor | 038906051C | 1.500-2.500 Kč |
| Žhavící svíčky | 038971782A | 400-800 Kč/ks |
| PD vstřikovač | 038130073AG | 5.000-8.000 Kč/ks |
🔍 IDENTIFIKACE
Jak poznat správnou ECU:
Umístění: • Motorový prostor
• ECU box (plastový kryt)
• Vlevo nebo vpravo nahoře
• U přepážky
Štítek ECU:
BOSCH
045 906 019 Q ← VW číslo
0 281 011 900 ← Bosch číslo
1037 366908 ← Software
045906019Q ← Hardware
EDC15P+ ← Typ systému
Date: 2005/23 ← Rok/týden
Made in Germany
Kontrola kompatibility: • Podle kódu motoru - BKC, BLS, atd.
• Podle VIN - 7-8. pozice
• VCDS - automatická detekce
• ETKA - elektronický katalog
Důležité rozdíly: • PD vs CR - nelze zaměnit!
• DPF vs bez DPF - jiný software
• Euro 3/4/5 - různé emisní limity
🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY
Výhody:
• ✅ Rozšířenost - miliony kusů vyrobeno
• ✅ Spolehlivost - osvědčená EDC15P+
• ✅ Tuning - oblíbená pro úpravy
• ✅ Dostupnost - levné díly
• ✅ Diagnostika - VCDS plná podpora
• ✅ Jednoduchost - dobře zdokumentovaná
Nevýhody:
• ❌ DPF problémy - časté ucpání
• ❌ EGR ventil - zanášení
• ❌ PD vstřikovače - drahá oprava
• ❌ Turbo VNT - zasekávání lopatek
• ❌ Kondenzátory - stárnutí ECU
🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ
Celkový verdikt:
ECU 045906019 (Bosch EDC15P+) je velmi rozšířená a osvědčená řídicí jednotka pro motory 1.9 TDI PD. Nabízí solidní výkon, nízkou spotřebu a dobré možnosti tuningu. Hlavními problémy jsou DPF/EGR zanášení a opotřebení PD vstřikovačů. Výhodou je výborná dostupnost náhradních dílů a široká podpora v servisech. Pro běžný provoz i mírné úpravy jde o spolehlivou volbu s rozumnou cenou údržby.
Hodnocení:
⭐⭐⭐⭐ 7.5/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena oprav: 8/10
• Dostupnost: 9/10
• Tuning potenciál: 8/10
📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY
Tipy pro majitele:
• Kvalitní nafta - prevence DPF/vstřikovače
• Pravidelné výjezdy - regenerace DPF
• Originální MAF - důležité pro EGR
• Výměna oleje - každých 15.000 km
• Čištění EGR - každých 60.000 km
• Kontrola turba - hadice, N75
Preventivní údržba:
• Každých 15.000 km: Výměna oleje + filtry
• Každých 30.000 km: Vzduchový filtr
• Každých 60.000 km: Palivový filtr
• Každých 80.000 km: Čištění EGR
• Každých 100.000 km: Kontrola vstřikovačů
• Každých 150.000 km: Výměna rozvodů
Varovné signály:
• Černý kouř při akceleraci
• Ztráta výkonu
• Vysoká spotřeba
• Těžký start za studena
• Klepání motoru
• DPF kontrolka
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
