Řídicí jednotka motoru 045906019 - Bosch EDC15P+ pro VW/Audi/Škoda/Seat 1.9 TDI PD (2000-2010)

Kód: 88704
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka 045 906 019 BR 045906019BR

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Jednotka 045906019 je řídicí jednotka motoru (ECU) Bosch EDC15P+ používaná pro dieselové motory 1.9 TDI s technologií čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse/PD) ve vozidlech koncernu VW Group od roku 2000. Tato ECU řídí vstřikování paliva PD systémem, turbodmychadlo s variabilní geometrií (VNT), EGR ventil, žhavení, DPF filtr (u některých verzí) a komunikaci s dalšími moduly. Řada 045906019 zahrnuje mnoho variant (A-CQ) pro různé výkonové verze motorů 1.9 TDI PD od 90 do 160 HP. Jednotka je oblíbená pro chiptuning díky možnosti odstranění DPF/EGR a zvýšení výkonu.

Klíčové údaje:

 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
 ⚙️ Typ jednotky: EDC15P+ (Electronic Diesel Control)
 📅 Období výroby: 2000-2010
 💡 Generace: EDC15P+ (1024KB)
 🔐 Označení: J248 - Řídicí jednotka motoru
 📍 Umístění: Motorový prostor (ECU box)
 🔧 Komunikace: K-line + CAN-Bus
 🚗 Motory: 1.9 TDI PD (90-160 HP)


 VERZE A VARIANTY

Hlavní varianty řady 045906019:

ECU číslo Motor kód Výkon Použití Roky
045906019A ATD 100 HP Golf IV, Passat B5 2000-2003
045906019B AXR 100 HP Polo 9N, Fabia I 2001-2005
045906019C ASZ 130 HP Golf IV, Passat B5 2000-2004
045906019D AVB 100 HP Passat B5 2001-2003
045906019E AVF 130 HP Passat B5, A4 B6 2001-2004
045906019F AWX 130 HP Passat B5, A4 B6 2001-2005
045906019G ARL 150 HP Golf IV, Leon I 2000-2003
045906019H ATD 100 HP Update verze 2002-2005
045906019J ASZ 130 HP Update verze 2002-2005
045906019K AUY 115 HP Sharan, Alhambra 2001-2006
045906019L AJM 115 HP Golf IV, Passat 2000-2003
045906019M BKE 105 HP Caddy, Touran 2003-2006
045906019N BLS 105 HP Golf V, Touran 2003-2008
045906019P BXE 105 HP Golf V, Jetta 2004-2008
045906019Q BKC 105 HP Golf V, Octavia 2003-2009
045906019R BXF 90 HP Caddy, Fabia 2004-2008
045906019S BRU 90 HP Polo, Fabia 2003-2008
045906019T BSU 90 HP Polo 9N3 2005-2009

Pokročilé varianty (2005-2010):

ECU číslo Motor kód Výkon Poznámka
045906019AA-AQ BKD 140 HP Golf V, Passat B6
045906019AR-BG BMM 140 HP S DPF filtrem
045906019BH-BT BKP 140 HP Passat B6
045906019CA-CQ BXJ 90 HP Roomster, Fabia II

Bosch hardware verze:

HW verze Flash paměť Procesor Poznámka
EDC15P 512 KB MPC555 (40 MHz) Raná verze
EDC15P+ 1024 KB MPC555 (56 MHz) Standardní
**EDC15P++ 1024 KB MPC561 (56 MHz) Pozdní verze

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA - DETAILNÍ SEZNAM

Volkswagen:

Golf IV (1J) 1997-2003:  1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
 1.9 TDI - 115 HP (AJM, AUY)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
 1.9 TDI - 150 HP (ARL)

Golf V (1K) 2003-2009:  1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXF)
 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)

Passat B5/B5.5 (3B/3BG) 1996-2005:  1.9 TDI - 100 HP (ATD, AVB)
 1.9 TDI - 115 HP (AJM, BVK)
 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX, ASZ)

Passat B6 (3C) 2005-2010:  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)
 1.9 TDI - 140 HP (BKD, BMM, BKP)

Touran (1T) 2003-2010:  1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXJ)
 1.9 TDI - 100 HP (AVQ)
 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)

Caddy III (2K) 2004-2010:  1.9 TDI - 75 HP (BST)
 1.9 TDI - 90 HP (BRU)
 1.9 TDI - 105 HP (BLS, BKC)

Audi:

A3 8L (1996-2003):  1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)

A3 8P (2003-2012):  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)

A4 B6 (2000-2006):  1.9 TDI - 100 HP (AVB)
 1.9 TDI - 115 HP (BKE, BRB)
 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX)

Škoda:

Octavia I (1U) 1996-2010:  1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)

Octavia II (1Z) 2004-2013:  1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)

Fabia I (6Y) 1999-2007:  1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI RS - 130 HP (ASZ)

Fabia II (5J) 2007-2014:  1.9 TDI - 90 HP (BRU, BXJ)
 1.9 TDI - 105 HP (BLS, BSW)

Superb I (3U) 2001-2008:  1.9 TDI - 100 HP (AVB)
 1.9 TDI - 115 HP (BPZ)
 1.9 TDI - 130 HP (AVF, AWX)

Seat:

Leon I (1M) 1999-2006:  1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
 1.9 TDI - 150 HP (ARL)

Leon II (1P) 2005-2012:  1.9 TDI - 90 HP (BRU)
 1.9 TDI - 105 HP (BKC, BLS, BXE)

Toledo II (1M) 1999-2004:  1.9 TDI - 90 HP (AGR, ALH)
 1.9 TDI - 100 HP (ATD, AXR)
 1.9 TDI - 110 HP (AHF, ASV)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)
 1.9 TDI - 150 HP (ARL)

Alhambra I (7V) 1996-2010:  1.9 TDI - 90 HP (ANU, 1Z)
 1.9 TDI - 110 HP (AFN, AVG)
 1.9 TDI - 115 HP (AUY, BVK)
 1.9 TDI - 130 HP (ASZ)


🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Elektrické parametry:

 Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
 Klidový odběr: < 80 mA
 Provozní odběr: 5-10A
 Pracovní teplota: -40°C až +85°C
 Skladovací teplota: -40°C až +125°C
 Krytí: IP69K
 EMC: ISO 11452-2

Hardware specifikace:

 Procesor: Motorola MPC555/561 (32-bit)
 Frekvence: 40-56 MHz
 RAM: 64 KB
 Flash paměť: 1024 KB (AM29F800BB)
 EEPROM: 4 KB (95080)
 A/D převodníky: 40x 10-bit
 Výkonové stupně: 4x PD driver
 Komunikace: K-line + CAN 500 kbit/s
 Diagnostický protokol: KWP1281/KWP2000

Konektory ECU:

 Hlavní konektory: 2x 60-pin (121 pinů celkem)
 Typ: Bosch MLK 1.2
 Napájení: Piny 1, 2, 62 (Kl.30), Pin 3 (Kl.15)
 Kostry: Piny 4, 5, 63, 64
 K-line: Pin 43
 CAN-H: Pin 60
 CAN-L: Pin 58

Řízené komponenty:

Komponenta Označení Typ Piny
PD vstřikovače N240-N243 Piezo/solenoid 73,74,75,76
Žhavící svíčky N70-N73 Keramické 69,70,71,72
Turbodmychadlo N75 VNT regulace 66
EGR ventil N18 Vakuový/elektrický 67
Škrticí klapka G186 Elektronická 53,54
DPF regenerace N240 Přídavné vstřikování 68
Žhavící relé J52 Hlavní relé 77

Připojené senzory:

Senzor Označení Typ Rozsah Piny
MAF senzor G70 Hot-film 0-1000 kg/h 12,13,14
MAP senzor G31/G71 Piezo 0-3 bar 84,85,86
Teplota nasávaného vzduchu G42 NTC -40 až +120°C 44
Teplota chladicí kapaliny G62 NTC -40 až +140°C 45,46
Teplota paliva G81 NTC -40 až +120°C 47
Otáčky motoru G28 Indukční 0-6000 RPM 90,91
Vačkový hřídel G40 Hallův 0/5V 93,94
Pedál akcelerátoru G79/G185 Potenciometr 0-100% 51,52,53
Tlak paliva G247 Piezo 0-2000 bar 88,89

 FUNKCE SYSTÉMU

1. Základní funkce řízení motoru:

PD vstřikování:  Individuální řízení vstřikovačů
 Pilot injection - předvstřik
 Main injection - hlavní vstřik
 Post injection - dovstřik (DPF)
 IQ adaptace - korekce množství
 Timing control - přesné časování

Turbodmychadlo VNT:  Variabilní geometrie - N75 ventil
 Boost control - regulace tlaku
 Overboost - krátkodobé zvýšení
 Altitude compensation - korekce výšky
 Limp mode - ochranný režim

EGR systém:  Recirkulace výfukových plynů
 MAF based control - podle průtoku
 Temperature control - teplotní řízení
 EGR cooler - chlazení (některé verze)

2. Pokročilé funkce:

DPF management (BMM, BKP):  Passive regeneration - za jízdy
 Active regeneration - přídavné vstřikování
 Service regeneration - servisní režim
 Soot load calculation - výpočet sazí
 Oil dilution protection - ochrana oleje

Diagnostika:  OBD-II/EOBD kompatibilní
 Readiness kódy
 Freeze frame data
 Live data stream
 Actuator tests

3. Ochranné funkce:

Component Protection:  Imobilizér III/III+
 PIN ochrana
 VIN lock (některé verze)
 Component Security

Engine Protection:  Overboost protection
 Overheat protection
 Turbo protection
 Rev limiter - 5000 RPM
 Torque limiter - ochrana převodovky


🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ

VCDS/VAG-COM přístup:

 
Kopírovat
VCDS IDENTIFIKACE:

Address 01: Engine        Labels: 045-906-019-BKC.lbl
Part No SW: 045 906 019 Q    HW: 045 906 019 Q
Component: 1.9 TDI EDC  G000SG  1434  
Revision: --H02---    Serial number: VWZ7Z0E1234567
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01279 011 00200
VCID: 3248D9E1F0A5

3 Faults Found:
16622 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too Low
        P0238 - 35-10 - - - Intermittent
18048 - EGR System: Insufficient Flow Detected
        P1640 - 35-00 - -
19463 - Particle Filter: Efficiency Below Threshold
        P3007 - 35-00 - -

Login kódy pro servisní funkce:

 
Kopírovat
LOGIN KÓDY:

12233 - Základní nastavení
11463 - Adaptace vstřikovačů
12345 - DPF regenerace
13475 - EGR adaptace
26262 - Imobilizér adaptace

Měřicí bloky (MVB) - důležité skupiny:

 
Kopírovat
DŮLEŽITÉ MĚŘICÍ BLOKY:

Group 001: Základní hodnoty
Field 1: Otáčky (RPM)
Field 2: Množství vstřiku (mg/zdvih)
Field 3: Časování vstřiku (°KH)
Field 4: Teplota chladicí kapaliny (°C)

Group 003: EGR systém
Field 1: MAF skutečný (kg/h)
Field 2: MAF požadovaný (kg/h)
Field 3: EGR duty cycle (%)
Field 4: EGR status

Group 011: Turbodmychadlo
Field 1: Otáčky (RPM)
Field 2: Požadovaný plnicí tlak (mbar)
Field 3: Skutečný plnicí tlak (mbar)
Field 4: N75 duty cycle (%)

Group 013: Vstřikovače IQ
Field 1: Vstřikovač 1 (mg/zdvih)
Field 2: Vstřikovač 2 (mg/zdvih)
Field 3: Vstřikovač 3 (mg/zdvih)
Field 4: Vstřikovač 4 (mg/zdvih)

Group 075: DPF status (BMM/BKP)
Field 1: Teplota před DPF (°C)
Field 2: Teplota za DPF (°C)
Field 3: Diferenční tlak (mbar)
Field 4: Soot load (g nebo %)

Adaptační kanály:

 
Kopírovat
ADAPTAČNÍ KANÁLY:

Channel 001 - Vstřikovače:
Basic Settings Group 103
→ IQ adaptace

Channel 003 - EGR:
Adaptace polohy EGR
→ Login 13475

Channel 011 - DPF regenerace:
Spuštění regenerace
→ Login 12345
→ Motor teplý
→ Min 1/4 nádrže

Channel 050 - Imobilizér:
Adaptace klíčů
→ Login 26262
→ PIN nutný

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY

Typické problémy 045906019:

Závada DTC kód Příznaky Příčina Řešení Cena opravy
MAF senzor P0101/P0102 Ztráta výkonu, kouř G70 vadný/znečištěný Čištění/výměna 1.000-4.000 Kč
Turbo podtlak P0234/P0299 Slabý výkon N75, hadice, VNT Kontrola/výměna 1.500-8.000 Kč
EGR ventil P0401/P1640 Škubání, kouř EGR ucpaný Čištění/výměna 2.000-6.000 Kč
DPF ucpaný P2002/P242F Ztráta výkonu Saze v DPF Regenerace/výměna 3.000-30.000 Kč
Vstřikovače P1247-P1250 Klepání, kouř PD vadné Výměna/oprava 5.000-15.000 Kč
ECU závada Various Různé Kondenzátory Oprava ECU 3.000-6.000 Kč
Imobilizér 01176 Nelze nastartovat Ztráta adaptace Nová adaptace 1.000-2.000 Kč

Diagnostické kódy DTC specifické:

 
Kopírovat
NEJČASTĚJŠÍ DTC KÓDY:

16622 - P0238: Manifold Pressure Sensor (G31) Signal too Low
→ MAP senzor vadný
→ Hadice podtlaku netěsné

16683 - P0299: Turbo/Supercharger Underboost
→ N75 ventil vadný
→ VNT mechanismus zaseklý
→ Netěsnost potrubí

18048 - P1640: EGR System Malfunction
→ EGR ventil ucpaný
→ Vakuové hadice

17964 - P1556: Charge Pressure Control Negative Deviation
→ Turbo regulace problém

19463 - P3007: DPF Efficiency Below Threshold
→ DPF zanesený
→ Nutná regenerace

16487 - P0103: MAF Sensor Signal too High
→ MAF vadný nebo znečištěný

16955 - P0571: Brake Light Switch (F) Implausible Signal
→ Spínač brzd - vliv na tempomat

17057 - P0673-P0676: Glow Plug Circuit Cylinder 1-4
→ Žhavící svíčky vadné

16524 - P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Bank 1 Sensor 2
→ Lambda sonda za katalyzátorem

💡 POSTUPY OPRAV

DPF regenerace:

 
Kopírovat
DPF REGENERACE VCDS:

POŽADAVKY:
- Motor na provozní teplotu
- Min. 1/4 nádrže paliva
- Baterie nabitá
- Venku nebo odvětrání

POSTUP:
1. VCDS → 01 Engine
2. Login-11 → 12345
3. Basic Settings-04
4. Group 070 (nebo 075)
5. [ON/OFF/Next]
6. Regenerace běží:
   - Otáčky stoupnou
   - 15-30 minut
   - Teplota výfuku 600°C+
7. Automatické ukončení
8. Clear DTCs

KONTROLA:
- MVB 075 Field 4
- Soot load < 5g

Výměna/oprava ECU:

 
Kopírovat
VÝMĚNA ECU:

PŘÍPRAVA:
- VCDS/VAG-COM
- Nová/opravená ECU
- PIN imobilizéru

POSTUP:
1. Baterie odpojit
2. ECU box otevřít:
   - 4x šroub T25
   - Kryt opatrně
3. Konektory odpojit:
   - 2x 60-pin
   - Páčky odjistit
4. ECU vyjmout:
   - 3x matice 10mm

PROGRAMOVÁNÍ:
1. Nová ECU montáž
2. VCDS → 01 Engine
3. Login-11 → 26262
4. Adaptation-10:
   - Channel 050
   - Zadat PIN
5. Basic Settings:
   - Group 000
6. Clear DTCs

IMMO ADAPTACE:
- Nutný PIN!
- Bez PIN = immo off

Chiptuning EDC15P+:

 
Kopírovat
CHIPTUNING MOŽNOSTI:

STAGE 1 (software):
- Výkon: +20-30 HP
- Moment: +60-80 Nm
- Cena: 4.000-8.000 Kč

STAGE 2 (SW + HW):
- Výkon: +40-50 HP
- Moment: +100 Nm
- Nutné:
  - Výfuk volnější
  - Intercooler větší
- Cena: 10.000-20.000 Kč

ÚPRAVY SOFTWARE:
- EGR off
- DPF off
- Limiter off
- Launch control
- Pop & Bang (diesel)

PROGRAMOVÁNÍ:
1. OBD (MPPS/KESS)
2. BDM (na stole)
3. Boot mode

RIZIKA:
- Spojka (nad 320 Nm)
- Turbo (nad 180 HP)
- Vstřikovače (limit)

📊 TESTOVÁNÍ

Testovací protokol:

 
Kopírovat
TEST PROTOKOL EDC15P+:

1. VIZUÁLNÍ KONTROLA:
□ ECU box těsný
□ Konektory OK
□ Kabeláž nepoškozená
□ Žádná koroze

2. STUDENÝ START:
□ Žhavení 3-5s
□ Start do 2s
□ Volnoběh 900 RPM
□ Postupně klesá
□ Žádný kouř

3. VCDS DIAGNOSTIKA:
□ Identifikace OK
□ Login úspěšný
□ DTC vyčtené
□ Live data OK

4. MĚŘICÍ BLOKY:
□ MVB 001: IQ ±2 mg
□ MVB 003: EGR OK
□ MVB 011: Boost OK
□ MVB 013: Vstřikovače ±3
□ MVB 075: DPF <10g

5. JÍZDNÍ TEST:
□ Akcelerace plynulá
□ Turbo bez prodlevy
□ Max boost 1800-2200 mbar
□ Žádný černý kouř
□ Spotřeba normální

6. VÝKON (105 HP BKC):
□ 0-100: 11-12s
□ Max: 180 km/h
□ Spotřeba: 4.5-6 l/100km

VÝSLEDEK: OK/NOK
Datum: _______

📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)

Ceny ECU 045906019:

Stav Cena Záruka Dostupnost
Použitá originál 2.000-4.000 Kč 3 měsíce Velmi běžné
Použitá testovaná 3.000-5.000 Kč 6 měsíců Běžné
Repasovaná 4.000-7.000 Kč 12-24 měsíců Dostupné
Nová aftermarket 8.000-12.000 Kč 24 měsíců Omezené
Nová OEM Bosch 15.000-20.000 Kč 24 měsíců Nedostupné

Servisní náklady:

Služba Cena Čas
Diagnostika VCDS 500-1.000 Kč 30 minut
DPF regenerace 1.000-2.000 Kč 1 hodina
Výměna ECU 1.500-2.500 Kč 1.5 hodiny
Imobilizér adaptace 1.000-2.000 Kč 45 minut
Chiptuning Stage 1 4.000-8.000 Kč 2 hodiny
EGR off 2.000-4.000 Kč 1 hodina
DPF off 3.000-5.000 Kč 1.5 hodiny

Související díly:

Díl OEM číslo Cena
MAF senzor 038906461C 2.000-4.000 Kč
N75 ventil 1K0906627A 1.500-2.500 Kč
EGR ventil 038131501AN 3.000-6.000 Kč
MAP senzor 038906051C 1.500-2.500 Kč
Žhavící svíčky 038971782A 400-800 Kč/ks
PD vstřikovač 038130073AG 5.000-8.000 Kč/ks

🔍 IDENTIFIKACE

Jak poznat správnou ECU:

Umístění: • Motorový prostor
• ECU box (plastový kryt)
• Vlevo nebo vpravo nahoře
• U přepážky

Štítek ECU:

 
Kopírovat
BOSCH
045 906 019 Q      ← VW číslo
0 281 011 900      ← Bosch číslo
1037 366908        ← Software
045906019Q         ← Hardware
EDC15P+            ← Typ systému
Date: 2005/23      ← Rok/týden
Made in Germany

Kontrola kompatibility:  Podle kódu motoru - BKC, BLS, atd.
 Podle VIN - 7-8. pozice
 VCDS - automatická detekce
 ETKA - elektronický katalog

Důležité rozdíly:  PD vs CR - nelze zaměnit!
 DPF vs bez DPF - jiný software
 Euro 3/4/5 - různé emisní limity


🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY

Výhody:

• ✅ Rozšířenost - miliony kusů vyrobeno
• ✅ Spolehlivost - osvědčená EDC15P+
• ✅ Tuning - oblíbená pro úpravy
• ✅ Dostupnost - levné díly
• ✅ Diagnostika - VCDS plná podpora
• ✅ Jednoduchost - dobře zdokumentovaná

Nevýhody:

• ❌ DPF problémy - časté ucpání
• ❌ EGR ventil - zanášení
• ❌ PD vstřikovače - drahá oprava
• ❌ Turbo VNT - zasekávání lopatek
• ❌ Kondenzátory - stárnutí ECU


🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Celkový verdikt:

ECU 045906019 (Bosch EDC15P+) je velmi rozšířená a osvědčená řídicí jednotka pro motory 1.9 TDI PD. Nabízí solidní výkon, nízkou spotřebu a dobré možnosti tuningu. Hlavními problémy jsou DPF/EGR zanášení a opotřebení PD vstřikovačů. Výhodou je výborná dostupnost náhradních dílů a široká podpora v servisech. Pro běžný provoz i mírné úpravy jde o spolehlivou volbu s rozumnou cenou údržby.

Hodnocení:

⭐⭐⭐⭐ 7.5/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena oprav: 8/10
• Dostupnost: 9/10
• Tuning potenciál: 8/10


📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY

Tipy pro majitele:

 Kvalitní nafta - prevence DPF/vstřikovače
 Pravidelné výjezdy - regenerace DPF
 Originální MAF - důležité pro EGR
 Výměna oleje - každých 15.000 km
 Čištění EGR - každých 60.000 km
 Kontrola turba - hadice, N75

Preventivní údržba:

 Každých 15.000 km: Výměna oleje + filtry
 Každých 30.000 km: Vzduchový filtr
 Každých 60.000 km: Palivový filtr
 Každých 80.000 km: Čištění EGR
 Každých 100.000 km: Kontrola vstřikovačů
 Každých 150.000 km: Výměna rozvodů

Varovné signály:

• Černý kouř při akceleraci
• Ztráta výkonu
• Vysoká spotřeba
• Těžký start za studena
• Klepání motoru
• DPF kontrolka

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola