Řídící jednotka motoru 0 261 208 908

Kód: 9748
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 0 261 208 908 0261208908

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE 

Řídící jednotka 0 261 208 908 je moderní ECU (Engine Control Unit) systému Bosch Motronic ME7.5.10 určená pro řízení atmosférických benzínových motorů 1.4 16V ve vozidlech koncernu VW Group.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch
  • ⚙️ Typ systému: Motronic ME7.5.10
  • 📅 Období výroby: 2001-2006
  • 🚗 Funkce: Řízení benzínového motoru 1.4 16V

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC
Pracovní teplota -40°C až +125°C
Procesor Infineon C167 16-bit
Flash paměť 512KB
EEPROM 32KB
Komunikace K-Line/CAN-Bus

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití - Volkswagen:

  • Polo IV 1.4 16V (9N) 2001-2009
  • Golf IV 1.4 16V (1J) 1997-2005
  • Bora 1.4 16V (1J) 1998-2005
  • Lupo 1.4 16V (6X) 1998-2005
  • Fox 1.4 16V (5Z) 2003-2011

Použití - Škoda:

  • Fabia I 1.4 16V (6Y) 1999-2007
  • Fabia I Combi 1.4 16V 2000-2007
  • Fabia I Sedan 1.4 16V 2001-2007
  • Octavia I 1.4 16V (1U) 2000-2010
  • Roomster 1.4 16V (5J) 2006-2010

Použití - SEAT:

  • Ibiza III 1.4 16V (6L) 2002-2009
  • Cordoba III 1.4 16V (6L) 2002-2009
  • Arosa 1.4 16V (6H) 2000-2004
  • Inca 1.4 16V (6K) 2000-2003

Použití - Audi:

  • A2 1.4 16V (8Z) 2000-2005

Kompatibilní motory:

  • AUA - 55kW/75k @ 5000 RPM
  • AUB - 55kW/75k @ 5000 RPM
  • BBY - 55kW/75k @ 5000 RPM
  • BKY - 55kW/75k @ 5000 RPM
  • APE - 55kW/75k @ 5000 RPM
  • AXP - 55kW/75k @ 5000 RPM

 FUNKCE MODULU

Hlavní funkce jednotky 0 261 208 908:

1. Řízení vstřikování:

  • 🔹 Sekvenční vícebodové vstřikování
  • 🔹 4x vstřikovač EV6
  • 🔹 Tlak paliva 3.5 bar
  • 🔹 Lambda regulace closed-loop
  • 🔹 Adaptivní učení směsi

2. Řízení zapalování:

  • 🔹 Statické rozdělovače (coil pack)
  • 🔹 2x dvojitá zapalovací cívka
  • 🔹 Adaptivní předstih
  • 🔹 Knock control (2 senzory)
  • 🔹 Misfire detection

3. Emisní systémy:

  • 🔹 EVAP systém
  • 🔹 SAI (Secondary Air)
  • 🔹 Katalyzátor monitoring
  • 🔹 Euro 4 compliance
  • 🔹 OBD2/EOBD ready

4. Další systémy:

  • 🔹 Drive-by-wire (E-Gas)
  • 🔹 Imobilizér III
  • 🔹 Tempomat ready
  • 🔹 Klimatizace kompenzace
  • 🔹 CAN komunikace

🔄 VERZE SYSTÉMU

 Varianty jednotky 0 261 208 908:

Verze OEM číslo Motor Výkon Poznámka
908 036906032AA AUA 75k Základní
909 036906032AB AUB 75k Update
910 036906032AC BBY 75k Facelift
915 036906032AD BKY 75k Euro 4
920 036906032AE APE 75k Export

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS/VAG-COM - plná podpora
  • ✅ VAS 5051/5052/5053
  • ✅ ODIS Service
  • ✅ Bosch KTS 540/560

Diagnostické adresy:

  • 🎯 Adresa 01 - Motor
  • 🎯 Adresa 02 - Převodovka
  • 🎯 Adresa 17 - Přístrojovka
  • 🎯 Adresa 25 - Imobilizér

Měřené bloky (VCDS):

Blok Skupina Hodnota Význam
001 1-4 RPM/Load/Timing/Temp Základní
002 1-4 Fuel/MAF/Lambda/Speed Palivo
003 1-4 MAF/Throttle/Timing/O2 Vzduch
004 1-4 Battery/Temp/Lambda/Cat Systém
020 1-4 Knock retard cyl 1-4 Klepání
032 1-4 Lambda learned values Adaptace

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém DTC kód Příčina Řešení
🔴 Nestabilní volnoběh P0507/P0506 Škrticí klapka Adaptace TB
🔴 Vynechávání P0300-P0304 Zapalovací cívky Výměna cívek
🔴 Vysoká spotřeba P0171/P0172 Lambda sonda Výměna O2
🔴 Ztráta výkonu P0102/P0103 MAF senzor Čištění/výměna
🔴 Imobilizér 17978 Ztráta adaptace Login 01283

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s jednotkou 0 261 208 908:

  • KRITICKÉ: Login kód 01283 standard
  • 04513 pro některé verze
  • Po výměně nutná adaptace škrticí klapky
  • Minimální napětí 12.5V při programování
  • POZOR: Imobilizér vyžaduje přiřazení

💡 INSTALACE A PROGRAMOVÁNÍ

Postup výměny jednotky:

  1. Příprava:

    • Nabíječka 40A připojena
    • VCDS připraven
    • Login kód 01283
    • Backup původních hodnot
  2. Demontáž:

    • ECU v motorovém prostoru
    • Vpravo u stěny kabiny
    • Kryt ECU odstranit
    • Odpojit 2 konektory (68 pinů)
  3. Montáž nové jednotky:

    • Zkontrolovat 0 261 208 908
    • Namontovat jednotku
    • Připojit konektory A+B
    • Zajistit kabeláž
  4. Programování VCDS:

     
    Kopírovat
    1. Connect → 01 Engine
    2. Login → 01283
    3. Coding → 04230 (manual) / 04231 (auto)
    4. Basic Settings → Group 060 (TB adapt)
    5. Basic Settings → Group 000
    

Kódování - struktura:

 
Kopírovat
04230 - Manual, Euro, no AC
04231 - Auto, Euro, no AC
04232 - Manual, Euro, AC
04233 - Auto, Euro, AC
04000 - ROW spec

Adaptační kanály ME7.5.10:

Kanál Funkce Hodnota Jednotka
00 Reset all 00000 -
01 Tank ventilation 100-200 -
02 Idle CO adjustment 120-136 -
03 Throttle adaptation Auto -
08 LTFT reset bank 1 00000 -
10 LTFT reset bank 2 00000 -
30 Tank level sensor Learn -
99 Transport mode 00000 ON/OFF

Základní nastavení - procedury:

  1. Throttle Body Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 060
    Key ON, Engine OFF
    Wait for "ADP OK"
    Takes 10-30 seconds
    
  2. Idle Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 000
    Engine running
    Temp >80°C
    All consumers OFF
    Wait 2-3 minutes
    
  3. Lambda Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 032
    Engine warm, running
    Drive cycle needed
    City + highway
    

Speciální funkce 1.4 16V:

Readiness Check:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 046
Shows emission readiness
All values = 1 (ready)
0 = not ready

Cylinder Balance:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 014
Shows misfire counter
Values should be 0
>5 = problem

MAF Test:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 002
Field 2: MAF g/s
Idle: 2.0-4.0 g/s
3000 RPM: 40-60 g/s

Diagnostické hodnoty AUA/BBY:

Parametr Volnoběh 2500 RPM 4000 RPM Jednotka
RPM 760-900 2450-2550 3950-4050 ot/min
Load 14-22 35-50 70-90 %
Timing 6-12 20-30 28-35 °BTDC
MAF 2.5-4.0 25-35 50-65 g/s
Lambda 0.97-1.03 0.97-1.03 0.97-1.03 -
Temp 80-105 80-105 80-105 °C

Časté úpravy Fabia/Polo 1.4 16V:

Performance modifications:

  • Sportovní vzduchový filtr
  • Výfukové potrubí 2"
  • Chip tuning +10-15k
  • Vačky upgrade

Throttle Response:

 
Kopírovat
Adaptation → Channel 03
Throttle adaptation
Improves response

Známé problémy ME7.5.10:

Závada Projev Řešení Prevence
Zapalovací cívky Vynechávání Výměna všech 2 Kvalitní svíčky
Škrticí klapka Nestabilní volnoběh Čištění/adaptace Pravidelné čištění
Lambda sonda Vysoká spotřeba Výměna O2 Kvalitní benzín
MAF senzor Ztráta výkonu Čištění/výměna Kvalitní filtr
EVAP ventil P0441/P0455 Výměna N80 Kontrola hadiček

Test komponent:

Coil Pack Test:

 
Kopírovat
Output Tests → Test sequence
Cylinder 1-4 test
Listen for changes
Check spark plugs

N80 EVAP Test:

 
Kopírovat
Output Tests → N80 valve
Should click ON/OFF
Check vacuum lines

Fuel Pump Test:

 
Kopírovat
Output Tests → Fuel pump
Run for 10 seconds
Check pressure 3.5 bar

Imobilizér procedury:

Přiřazení ECU:

 
Kopírovat
17 Instruments → Login 01283
Adaptation → Channel 50
Enter WKS/WSC/Importer
Automatic sync

Adaptace klíče:

 
Kopírovat
25 Immobilizer → Login SKC
Adaptation → Ch 01 (count)
Ch 21 → Learn key

Kompresní test:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 015
Disable fuel/spark
WOT cranking
Min 10 bar all cylinders
Max difference 2 bar

Lambda regulace:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 032
Field 1: Bank 1 idle
Field 2: Bank 1 partial
Values ±10% OK
>10% = problém

Servisní intervaly:

 
Kopírovat
17 Instruments
Adaptation → Channel 02 (oil)
Channel 03 (inspection)
Value: 00000 (reset)

Live Data monitoring:

  • Engine speed (RPM)
  • Engine load (%)
  • Ignition timing (°)
  • MAF sensor (g/s)
  • O2 voltage (V)
  • Coolant temp (°C)
  • Intake temp (°C)
  • Throttle position (%)

Údržba systému:

  • Svíčky každých 30tkm
  • Vzduchový filtr 30tkm
  • Zapalovací cívky 60tkm
  • Čištění škrticí klapky 40tkm
  • Lambda sonda 80-100tkm

Náhradní díly OEM:

  • 0261208908 - ECU jednotka
  • 036906032AA - VW díl ECU
  • 036905715F - Zapalovací cívka
  • 06A906461N - MAF senzor
  • 036133062L - Škrticí klapka
  • 0258006305 - Lambda sonda

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola