Řídicí jednotka motoru 036 906 034

Kód: 9733
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 036 906 034HA 036906034HA

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE 

Řídicí jednotka 036 906 034 je ECU (Engine Control Unit) řady Bosch Motronic ME7.5 pro atmosférické benzínové motory 1.4 a 1.6 MPI koncernu Volkswagen Group.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
  • ⚙️ Typ systému: Motronic ME7.5.10/ME7.5.20
  • 📅 Období výroby: 2000-2010
  • 💡 Technologie: Vícebodové vstřikování MPI
  • 🔐 Označení: J361 = Řídicí jednotka benzínového motoru

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC (9-16V)
Provozní odběr 0.5-1.5 A
Procesor Infineon C167CR
Frekvence 40 MHz
Flash paměť 832 KB
RAM 32 KB
EEPROM 4 KB
Komunikace K-Line / CAN
Počet válců 4

🚗 KOMPATIBILNÍ MOTORY A VOZIDLA

Motory benzín MPI:

Kód motoru Objem Výkon Točivý moment Norma
AKQ 1.4 16V 55 kW (75 PS) 126 Nm Euro 3
APE 1.4 16V 55 kW (75 PS) 126 Nm Euro 3
AUA 1.4 16V 55 kW (75 PS) 126 Nm Euro 4
AUD 1.4 16V 74 kW (100 PS) 126 Nm Euro 3
BBY 1.4 16V 55 kW (75 PS) 126 Nm Euro 4
BCA 1.4 16V 55 kW (75 PS) 126 Nm Euro 4
BKY 1.4 16V 59 kW (80 PS) 132 Nm Euro 4
BCB 1.6 8V 74 kW (100 PS) 148 Nm Euro 4

Použití ve vozidlech:

Volkswagen:

  • Golf IV (1997-2003)
  • Golf V (2003-2008)
  • Polo IV (2001-2009)
  • Bora (1998-2005)
  • New Beetle (1998-2010)

Škoda:

  • Fabia I (1999-2007)
  • Fabia II (2007-2014)
  • Octavia I (1996-2004)
  • Octavia II (2004-2008)
  • Roomster (2006-2010)

SEAT:

  • Ibiza III/IV (2002-2009)
  • Cordoba (2002-2009)
  • Leon I (1999-2005)

Audi:

  • A2 (1999-2005)
  • A3 8L (1996-2003)

 KOMPONENTY SYSTÉMU ŘÍZENÍ

Hlavní součásti:

1. Řídicí jednotka (036 906 034):

  • 🔹 Umístění: Motorový prostor (box u baterie)
  • 🔹 Funkce: Řízení vstřikování, zapalování, lambda regulace
  • 🔹 Verze: Různé SW dle motoru a emisní normy

2. Řízené systémy:

Systém Funkce Typ řízení
Vstřikování Sekvenční MPI 4x vstřikovač
Zapalování Statické DIS 2x dvojitá cívka
Škrticí klapka Drive-by-wire Elektromotor
Lambda regulace Uzavřená smyčka Binární/širokopásmová
EVAP Odvětrání nádrže Elektroventil
Sekundární vzduch SAI systém Pumpa + ventil

3. Senzory a aktuátory:

  • Hmotnostní průtokoměr (MAF)
  • Snímač teploty nasávaného vzduchu
  • Snímač teploty chladící kapaliny
  • Lambda sonda před/za katalyzátorem
  • Snímač klikového hřídele (G28)
  • Snímač vačkového hřídele (G40)
  • Snímač klepání (2x)
  • Pedál akcelerátoru (G79/G185)

🔄 VERZE SYSTÉMU 036 906 034

 Vývojové stupně:

Verze Motor Vlastnosti
036 906 034 AKQ Základní Euro 3
036 906 034 A APE Vylepšená
036 906 034 C AUA Euro 4 ready
036 906 034 D AUD 100 PS verze
036 906 034 E BBY Euro 4
036 906 034 G BCA Finální Euro 4
036 906 034 H BKY 80 PS verze
036 906 034 J BCB 1.6 8V

🔧 Software verze:

HW číslo SW číslo Datum Poznámka
0261207xxx 036906034xx 2000-2002 První generace
0261208xxx 036906034xx 2002-2005 Vylepšená
0261S01xxx 036906034xx 2005-2008 Euro 4
0261S02xxx 036906034xx 2008-2010 Finální

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS/VAG-COM - plná podpora
  • ✅ ODIS - dealerský systém
  • ✅ OBDeleven
  • ⚠️ ELM327 - základní
  • ⚠️ Delphi/Launch

Adresace v diagnostice:

  • 🎯 01 - Elektronika motoru
  • 🎯 Přístup K-Line nebo CAN

Měřené bloky:

Blok Hodnota Význam
001 Otáčky/teplota/lambda 0-6500/min, -40 až +140°C
002 Zatížení/vstřik 0-100%, 0-20 ms
003 Škrticí klapka Pozice/úhel
004 Předstih -15 až +45°
005 Volnoběh Regulace/adaptace
032 Lambda adaptace -25% až +25%
033 Lambda regulace -10% až +10%

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém Příznaky Řešení
🔴 P0171 Směs chudá Kolísavé volnoběhy MAF/netěsnosti sání
🔴 P0300 Vynechávání Třesení motoru Svíčky/cívky/kabely
🔴 P0422 Katalyzátor Nízká účinnost Výměna katalyzátoru
🔴 P1176 Lambda Korekce mimo rozsah Lambda sonda/netěsnost
🔴 P0102 MAF Nízký signál Čištění/výměna MAF
🔴 P0322 G28 Bez signálu otáček Snímač/kabeláž

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s ECU 036 906 034:

  • Imobilizér 2/3 generace
  • Nutná adaptace po výměně
  • Login 01283 nebo 12345
  • Škrticí klapka - kalibrace
  • Nekompatibilní SW = poškození
  • ReadyCode nutný (novější)

💡 ADAPTACE A NASTAVENÍ

1. Základní nastavení:

 
Kopírovat
VCDS -> 01-Motor
Základní nastavení
Skupina 000 (reset všech adaptací)

2. Škrticí klapka:

 
Kopírovat
Základní nastavení
Skupina 060 nebo 098
Motor vypnutý, klíč v zapalování
Čekat na dokončení

3. Volnoběžné otáčky:

 
Kopírovat
Základní nastavení
Skupina 001
Motor zahřátý > 80°C
Spotřebiče vypnuté

4. Lambda adaptace:

 
Kopírovat
Vymazat adaptační hodnoty:
Kanál 030 - hodnota 00000
Test jízda 10-15 minut

🔧 POSTUP VÝMĚNY ECU

Příprava:

  1. Baterie nabitá 100%
  2. PIN imobilizéru (4-5 čísel)
  3. VCDS připraven
  4. Záloha kódování

Demontáž vadné jednotky:

  1. Vypnout zapalování
  2. Odpojit baterii (minus)
  3. Počkat 5 minut
  4. Lokalizovat ECU (u baterie)
  5. Uvolnit držák ECU
  6. Odpojit konektory (2x)
  7. Vyjmout ECU

Montáž nové jednotky:

  1. Kontrola čísla dílu
  2. Nasadit ECU
  3. Připojit konektory (121 pin)
  4. Zajistit držák
  5. Připojit baterii

Programování po výměně:

 
Kopírovat
VCDS -> 01-Motor
1. Login (01283)
2. Kódování (původní)
3. Adaptace immo (kanál 050)
4. Základní nastavení 000
5. Test všech funkcí

📊 SCHÉMA ZAPOJENÍ

Hlavní konektory:

Konektor Piny Funkce
X1 121 Hlavní konektor

Důležité piny:

  • Pin 1: Kl.30 (12V trvale)
  • Pin 2: Kl.31 (kostra)
  • Pin 3: Kl.15 (zapalování)
  • Pin 21: Kl.87 (hlavní relé)
  • Pin 37/56: K-Line
  • Pin 62/67: CAN-H/L
  • Pin 71-74: Vstřikovače
  • Pin 103-104: Cívky

Napájení:

  • Hlavní relé (J271)
  • Relé palivové pumpy (J17)
  • Pojistky: 10A, 15A, 20A

🚨 NOUZOVÉ REŽIMY

Limp home aktivace:

  • Škrticí klapka mimo rozsah
  • MAF sensor vadný
  • Kritické vynechávání
  • Lambda regulace mimo
  • Přehřátí motoru

Limp home parametry:

  • Max 2500-3000 ot/min
  • Fixní úhel klapky
  • Bez lambda regulace
  • Bohatá směs
  • Omezený výkon

Reset limp home:

  1. Opravit závadu
  2. Vymazat chyby
  3. Vypnout/zapnout zapalování
  4. Test jízda

🔍 MĚŘENÉ HODNOTY

Správné hodnoty (volnoběh, 80°C):

Parametr Hodnota Jednotka
Otáčky 760±40 ot/min
Hmotnost vzduchu 2-4 g/s
Úhel škrticí klapky 2-5 %
Vstřik 2-4 ms
Předstih 6-12 °KH
Lambda 0.97-1.03 λ
Napětí baterie 13.5-14.5 V

Plné zatížení:

  • Hmotnost vzduchu: 60-80 g/s
  • Vstřik: 10-15 ms
  • Předstih: 20-35°
  • Lambda: 0.85-0.95

📈 TUNING A MODIFIKACE

Software tuning:

Úprava Výkon Moment Bezpečnost
Stage 1 +5-10 PS +10 Nm Bezpečné
Pop&Bang 0 PS 0 Nm Střední riziko
E85 mapa +10-15 PS +15 Nm Nutný HW

Limity komponent:

  • Vstřikovače: 240 cc/min
  • Palivová pumpa: 90 l/h
  • MAF sensor: 180 kg/h
  • Katalyzátor: 200 cpsi

Hardwarové úpravy:

  • Sportovní filtr: +2-3 PS
  • Výfuk: +3-5 PS
  • Vačky: +10-15 PS

🔋 ÚDRŽBA SYSTÉMU

Pravidelná údržba:

  • Svíčky: 30-60k km
  • Vzduchový filtr: 30k km
  • Cívky: 80-100k km
  • Lambda sonda: 80-120k km
  • MAF čištění: 50k km

Preventivní kontroly:

 
Kopírovat
VCDS kontrola:
- Lambda adaptace (032-033)
- Vynechávání (015-018)
- Readiness (086)
- Dlouhodobá korekce

Čištění systému:

  • Škrticí klapka: 50k km
  • EGR (pokud má): 60k km
  • Vstřikovače: 80k km
  • Sací potrubí: 100k km

🎯 SPECIÁLNÍ FUNKCE

Kódování možnosti:

  • Automatická převodovka
  • Klimatizace
  • Tempomat ready
  • Imobilizér on/off
  • SAI deaktivace
  • EVAP test off

Login kódy:

  • 01283 - základní
  • 12345 - alternativní
  • 11463 - servisní
  • 04243 - speciální

Skryté kanály adaptace:

  • 000: Reset vše
  • 001: Volnoběh +/-
  • 002: CO korekce
  • 030: Lambda reset
  • 050: Immo adaptace
  • 099: Transport mode

🏁 ZNÁMÉ PROBLÉMY

Časté závady:

  • Cívky zapalování (60-80k km)
  • MAF sensor znečištění
  • Škrticí klapka karbonizace
  • Lambda sonda stárnutí
  • G28 snímač praskliny
  • Kabeláž ke cívkám

Konstrukční vady:

  • Vadné cívky (032 905 106B)
  • Netěsnost sání za MAF
  • Vadný termostat (88°C)
  • Únik oleje víko ventilů
  • EGR zanesení (Euro 4)

Řešení:

  • Cívky výměna za novější
  • Kontrola hadiček/spojů
  • Termostat 92°C
  • Těsnění víka ventilů
  • EGR čištění/blokace

Životnost komponent:

  • ECU: 200k+ km
  • MAF: 100-150k km
  • Škrticí klapka: 150k km
  • Lambda: 80-120k km
  • Cívky: 60-100k km

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola