Řídící jednotka motoru 038 906 012 CL

Kód: 17319
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 038 906 012 CL 038906012CL

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE 

Řídící jednotka 038 906 012 CL je pokročilá ECU (Engine Control Unit) systému Bosch EDC15P určená pro řízení dieselových motorů 1.9 TDI s technologií Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska) ve vozidlech koncernu VW Group.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch pro VW Group
  • ⚙️ Typ systému: EDC15P (Pumpe-Düse)
  • 📅 Období výroby: 2000-2005
  • 🚗 Funkce: Řízení TDI PD motoru 8V

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC
Pracovní teplota -40°C až +85°C
Procesor Motorola MPC555 32-bit
Flash paměť 512KB
EEPROM 32KB
Komunikace K-Line ISO9141-2

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití - Volkswagen:

  • Golf IV 1.9 TDI PD (1J) 2000-2005
  • Bora 1.9 TDI PD (1J) 2000-2005
  • Passat B5.5 1.9 TDI PD (3B) 2000-2005
  • Polo IV 1.9 TDI PD (9N) 2001-2005
  • Sharan 1.9 TDI PD (7M) 2000-2010

Použití - Audi:

  • A3 8L 1.9 TDI PD 2000-2003
  • A4 B6 1.9 TDI PD 2001-2004
  • A6 C5 1.9 TDI PD 2001-2004

Použití - Škoda:

  • Octavia I FL 1.9 TDI PD (1U) 2000-2010
  • Fabia I 1.9 TDI PD (6Y) 2000-2007
  • Superb I 1.9 TDI PD (3U) 2002-2008

Použití - SEAT:

  • Leon I 1.9 TDI PD (1M) 2000-2006
  • Toledo II 1.9 TDI PD (1M) 2000-2004
  • Ibiza III 1.9 TDI PD (6L) 2002-2005
  • Alhambra 1.9 TDI PD (7V) 2000-2010

Kompatibilní motory:

  • ASZ - 96kW/130k @ 4000 RPM
  • ATD - 74kW/100k @ 4000 RPM
  • AXR - 74kW/100k @ 4000 RPM
  • ARL - 110kW/150k @ 4000 RPM
  • AJM - 85kW/115k @ 4000 RPM
  • AUY - 85kW/115k @ 4000 RPM

 FUNKCE MODULU

Hlavní funkce jednotky 038 906 012 CL:

1. Řízení vstřikování PD:

  • 🔹 4x čerpadlo-tryska Bosch
  • 🔹 Předvstřik + hlavní vstřik
  • 🔹 Tlak až 2050 bar
  • 🔹 Individuální korekce válců
  • 🔹 IQ (Injection Quantity)

2. Řízení turbodmychadla:

  • 🔹 Garrett GT1749V VNT
  • 🔹 N75 elektronický ventil
  • 🔹 Boost pressure až 2.0 bar
  • 🔹 Vakuový aktuátor
  • 🔹 Overboost funkce

3. Emisní systémy:

  • 🔹 EGR ventil elektrický
  • 🔹 Žhavicí svíčky řízení
  • 🔹 Euro 3 norma
  • 🔹 OBD2/EOBD diagnostika
  • 🔹 Lambda sonda (některé)

4. Další systémy:

  • 🔹 Imobilizér III generace
  • 🔹 Elektronická škrticí klapka
  • 🔹 Tempomat/GRA
  • 🔹 Klimatizace cut-off
  • 🔹 CAN-Bus (některé verze)

🔄 VERZE SYSTÉMU

 Varianty jednotky 038 906 012 CL:

Verze Suffix Motor Výkon Poznámka
012 CJ CJ ATD 100k Raná verze
012 CK CK AXR 100k Update
012 CL CL ASZ 130k Hlavní verze
012 CM CM ASZ 130k Facelift
012 CN CN ARL 150k Sport
012 CP CP AJM/AUY 115k 6-speed

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS/VAG-COM - plná podpora
  • ✅ VAG K+CAN Commander
  • ✅ MPPS V13/V16/V18
  • ✅ Galletto 1260

Diagnostické adresy:

  • 🎯 Adresa 01 - Motor
  • 🎯 Adresa 02 - Převodovka
  • 🎯 Adresa 17 - Přístrojovka
  • 🎯 Adresa 25 - Imobilizér

Měřené bloky (VCDS):

Blok Skupina Hodnota Význam
001 1-4 RPM/IQ/Temp/Speed Základní
002 1-4 Load/Pedal/Operating Zatížení
003 1-4 MAF/Boost/EGR/Baro Plnění
004 1-4 Injection timing Časování
011 1-4 Boost spec/actual Turbo
013 1-4 IQ cylinder 1-4 Korekce

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém DTC kód Příčina Řešení
🔴 Ztráta výkonu P0234/P0299 Turbo/N75 Kontrola VNT/N75
🔴 Trhání motoru 01268-01271 Vstřikovače PD Výměna/renovace
🔴 Černý kouř P0401 EGR ventil Čištění/výměna
🔴 Studený start P0380-P0383 Žhavicí svíčky Výměna svíček
🔴 MAF senzor P0101/P0102 Znečištění MAF Čištění/výměna

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s jednotkou 038 906 012 CL:

  • KRITICKÉ: Login kód 12233 pro ASZ
  • 01283 pro ATD/AXR
  • 11463 pro ARL
  • Po výměně nutná adaptace vstřikovačů
  • POZOR: Component Protection u některých

💡 INSTALACE A PROGRAMOVÁNÍ

Postup výměny jednotky:

  1. Příprava:

    • Nabíječka 60A připojena
    • VCDS s kabelem
    • IQ hodnoty vstřikovačů
    • Login kódy
  2. Demontáž:

    • ECU v motorovém prostoru
    • U levé stěny/baterie
    • Odpojit baterii
    • Odpojit 3 konektory (94 pinů)
  3. Montáž nové jednotky:

    • Zkontrolovat 038 906 012 CL
    • Připojit konektory A-B-C
    • Správné pořadí důležité
    • Připojit baterii
  4. Programování VCDS:

     
    Kopírovat
    1. Connect → 01 Engine
    2. Login → 12233
    3. Coding → 00001 (manual) / 00011 (auto)
    4. Adaptation → IQ values Ch 01-04
    5. Basic Settings → Group 000
    

Kódování vstřikovačů PD:

IQ hodnoty - čtení:

 
Kopírovat
Vstřikovač má štítek:
Příklad: ASZ 2468
2 = Cylinder 1: +100
4 = Cylinder 2: +200
6 = Cylinder 3: -100
8 = Cylinder 4: -200

Převodní tabulka IQ:

Číslo Hodnota Číslo Hodnota
0 0 5 +250
1 +50 6 -100
2 +100 7 -150
3 +150 8 -200
4 +200 9 -250

Zápis IQ adaptací:

 
Kopírovat
Adaptation → Channel 01: xxx (Cyl 1)
Adaptation → Channel 02: xxx (Cyl 2)
Adaptation → Channel 03: xxx (Cyl 3)
Adaptation → Channel 04: xxx (Cyl 4)
Save each value

Základní nastavení - procedury:

  1. Kompletní reset:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 000
    Motor běží na volnoběh
    Teplota >80°C
    Čekat 3-5 minut
    "ADP RUN""ADP OK"
    
  2. EGR adaptace:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 003
    Motor volnoběh
    Automatická kalibrace
    
  3. Turbo adaptace:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 011
    3x akcelerace 2000-3000 RPM
    Monitor actual/specified
    

Speciální funkce TDI PD:

Cylinder Balance Check:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 013
Shows IQ deviation per cylinder
Max ±2.5 mg/stroke OK
>3.0 = problém vstřikovače

EGR Monitor:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 003
Field 3: EGR duty %
Field 4: EGR position
0-95% normal range

MAF Airflow Test:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 002
Field 2: MAF g/s
Idle: 3.0-5.0 g/s
3000 RPM: 70-90 g/s

Diagnostické hodnoty ASZ 130k:

Parametr Volnoběh 2000 RPM 3000 RPM Jednotka
IQ 3-5 15-25 30-40 mg/stroke
MAF 280-400 500-650 750-950 mg/H
Boost 1000-1100 1600-1800 2000-2200 mbar abs
Timing 3-5 8-12 12-16 °BTDC
N75 10-20 40-60 65-85 %

Časté úpravy TDI PD 130k:

Stage 1 Tuning:

  • ASZ 130k → 160-170k
  • ARL 150k → 180-190k
  • Moment +80-100Nm
  • Nutné: chlazení, spojka

Hardware požadavky:

  • Uprated intercooler
  • Sportovní vzduchový filtr
  • Výfuk 2.5" min
  • Sachs/LUK racing spojka

Známé problémy EDC15P:

Závada Projev Řešení Náklady
Vstřikovače PD Klepání, výpadky Renovace/výměna Vysoké
Vačka PD Hluk, ztráta výkonu Výměna vačky Velmi vysoké
Tandem pump Únik oleje/paliva Výměna pumpy Střední
Turbo VNT Zaseknuté lopatky Čištění/výměna Vysoké
DMF setrvačník Vibrace, hluk Výměna na SMF Vysoké

Test vstřikovačů PD:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 013
Cylinder balance check
Vypnout jednotlivé válce
Pokles RPM má být stejný

Turbo VNT Test:

 
Kopírovat
Output Tests → N75 valve
Duty 0-95% postupně
Sledovat pohyb VNT
Zaseknutí = problém

Compression Test:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 015
Disable injection
Starter mode 5 sec
Min 28 bar všechny
Max rozdíl 3 bar

Imobilizér procedury:

Přiřazení ECU:

 
Kopírovat
17 Instruments → Login SKC
Adaptation → Channel 50
Sync ECU with cluster
Automatic procedure

Adaptace klíče:

 
Kopírovat
25 Immobilizer → Login
Adaptation → Ch 01 (počet)
Channel 21Add key
Turn ignition with key

Power/Torque měření:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 008
Field 1: Actual torque
Field 2: Smoke limit
Field 3: Driver wish
3. gear pull 1500-4000

EGR Delete coding:

 
Kopírovat
Software úprava nutná
Mechanické zaslepení
P0401 DTC odstranění
Lambda threshold změna

Servisní reset:

 
Kopírovat
17 Instruments
02 Service reset
Channel 2: Oil
Channel 3: Inspection
Value: 00000

Live Data logging důležité:

  • IQ_actual (mg/stroke)
  • MAF_actual (mg/H)
  • Boost_actual vs specified
  • N75_duty_cycle (%)
  • EGR_position (%)
  • Rail_pressure (bar)
  • Coolant_temp (°C)

Údržba systému PD:

  • Olej VW 505.01 každých 10tkm
  • Palivový filtr 20-30tkm
  • Vzduchový filtr 30tkm
  • Kontrola vačky 120tkm
  • Seřízení ventilů 90tkm
  • Výměna rozvodů 120tkm

Náhradní díly OEM:

  • 038906012CL - ECU jednotka
  • 038130073AG - Vstřikovač PD
  • 038109309C - Vačka PD
  • 038145702N - Turbo GT1749V
  • 038906051D - MAF senzor
  • 038131501AT - EGR ventil

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola