Řídící jednotka motoru 03E 906 033
Kód: 9730



Detailní popis produktu
📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE
Řídicí jednotka motoru 03E 906 033 je pokročilá ECU (Engine Control Unit) pro přeplňované benzínové motory 1.2 TSI řady EA111 s přímým vstřikováním paliva.
Klíčové údaje:
- 🏭 Výrobce: Bosch pro VAG koncern
- ⚙️ Typ systému: MED17.5.5 (Motronic)
- 📅 Období výroby: 2009-2015
- 💡 Motor: 1.2 TSI (77kW/105k, 63kW/86k)
- 🔐 Označení: J623 = Řídicí jednotka motoru
🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY
Parametr | Hodnota |
---|---|
Napájecí napětí | 12V DC (9-16V) |
Provozní odběr | 3-8 A |
Procesor | Infineon TriCore TC1767 |
Frekvence | 150 MHz |
Flash paměť | 2 MB |
RAM | 144 KB |
EEPROM | 32 KB |
Konektory | 3x (94+60+60 pinů) |
🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA
Primární použití:
Škoda:
- Fabia II (5J) (2010-2014)
- 1.2 TSI 77kW/105k
- 1.2 TSI 63kW/86k
- Roomster (5J) (2010-2015)
- 1.2 TSI 77kW/105k
- Rapid (NH) (2012-2019)
- 1.2 TSI 77kW/105k
Volkswagen:
- Polo V (6R) (2009-2014)
- 1.2 TSI 77kW/105k
- 1.2 TSI 63kW/86k
- Golf VI (5K) (2009-2012)
- 1.2 TSI 77kW/105k
SEAT:
- Ibiza IV (6J) (2009-2015)
- 1.2 TSI všechny verze
- Leon II (1P) (2010-2012)
- 1.2 TSI 77kW/105k
⚡ KOMPONENTY SYSTÉMU
Hlavní součásti:
1. Řídicí jednotka (03E 906 033):
- 🔹 Umístění: Motorový prostor (u baterie)
- 🔹 Funkce: Řízení motoru, turba, vstřikování
- 🔹 Verze: Různé suffixe dle výkonu
2. Řízené systémy:
Systém | Funkce | Typ |
---|---|---|
Vstřikování | Přímé FSI | Vysokotlaké 150 bar |
Zapalování | Jednotlivé cívky | 4x cívka na svíčce |
Turbodmychadlo | Wastegate | Elektricky řízený |
Škrticí klapka | E-Gas | Elektronická |
Variabilní časování | Sací vačka | Hydraulické |
Lambda regulace | Širokopásmová | LSU 4.9 |
3. Senzory motoru:
- Klikový senzor (G28)
- Vačkový senzor (G40)
- MAP senzor (G31/G71)
- Teplota nasávaného vzduchu
- Teplota chladicí kapaliny (G62)
- Klepací senzory (G61/G66)
🔄 VERZE SYSTÉMU 03E 906 033
✨ Vývojové stupně:
Verze | Motor | Výkon | Vlastnosti |
---|---|---|---|
03E 906 033 | CBZA | 77kW | Základní verze |
03E 906 033 A | CBZB | 63kW | Nižší výkon |
03E 906 033 C | CBZA | 77kW | Euro 5 |
03E 906 033 E | CBZA | 77kW | Optimalizace |
03E 906 033 M | CBZB | 63kW | Finální verze |
🔧 Rozdíly mezi verzemi:
Parametr | 77kW verze | 63kW verze |
---|---|---|
Max. otáčky | 5500 ot/min | 5000 ot/min |
Plnicí tlak | 1.6 bar | 1.2 bar |
Vstřikovací tlak | 150 bar | 120 bar |
Předstih | Agresivnější | Konzervativní |
Limitery | Vyšší | Nižší |
🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS
Diagnostické nástroje:
- ✅ VCDS - kompletní diagnostika
- ✅ ODIS - dealerský systém
- ✅ VAS 5052 - profesionální
- ✅ OBDeleven - základní funkce
Adresace v diagnostice:
- 🎯 01 - Motor - hlavní adresa
- 🎯 02 - Převodovka (pokud DSG)
- 🎯 03 - ABS
- 🎯 08 - Klimatizace
Měřené bloky:
Blok | Hodnota | Význam |
---|---|---|
001 | Otáčky/teplota | 800±50/90°C |
002 | Zatížení/vstřik | XX%/X.X ms |
003 | MAF/plnicí tlak | XX g/s/XXXXmbar |
004 | Předstih | X.X° |
032 | Lambda adaptace | ±10% |
⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ
Problém | Příznaky | Řešení |
---|---|---|
🔴 P0299 - Podplnění | Ztráta výkonu | Kontrola turba/wastegate |
🔴 P0011 - Časování | Hrubý chod | Napínák řetězu |
🔴 P0171 - Chudá směs | Kolísavé otáčky | Čištění vstřiků |
🔴 P0300 - Vynechávání | Třesení motoru | Zapalovací cívky |
🔴 P2015 - Sací potrubí | Omezený výkon | Klapky sání |
🔴 P0106 - MAP senzor | Špatná odezva | Výměna senzoru |
📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
⚡ Při práci s ECU 03E 906 033:
- VŽDY zálohovat originální software
- Imobilizér vyžaduje adaptaci
- Component Protection od 2012
- Používat kvalitní 95+ benzín
- Interval výměny oleje 15000km/1rok
- Řetěz kontrolovat po 90000km
- Update software doporučen
💡 ADAPTACE A NASTAVENÍ
1. Reset adaptací:
VCDS -> 01-Motor -> Základní nastavení
Skupina 060 - Reset všech adaptací
2. Škrticí klapka:
Základní nastavení -> Skupina 098
Adaptace škrticí klapky
3. Imobilizér:
01-Motor -> Přihlášení
Kód: 13861 (většina)
-> Adaptace -> Kanál 50
4. Readiness testy:
OBD -> Readiness
Všechny testy = Passed
🔧 POSTUP VÝMĚNY ECU
Příprava:
- Záloha původní ECU (BDM/OBD)
- VIN, PIN imobilizéru
- Baterie nabitá 100%
- VCDS/ODIS připraven
Demontáž vadné jednotky:
- Odpojte baterii - minus pól
- Počkejte 5 minut
- Uvolněte kryt ECU
- Odpojte 3 konektory (páčky)
- Vyšroubujte 4x T30
- Vyjměte jednotku
Montáž nové jednotky:
- Nasaďte novou ECU
- Zašroubujte držáky
- Připojte konektory (cvaknutí)
- Nasaďte kryt
- Připojte baterii
- Proveďte adaptaci
Programování po výměně:
VCDS -> 01-Motor
-> Přihlášení (13861)
-> Adaptace imobilizéru
-> Reset všech adaptací
-> Readiness testy
📊 SCHÉMA ZAPOJENÍ
Hlavní konektory ECU:
Konektor | Piny | Funkce |
---|---|---|
T94a | 94 | Napájení + hlavní |
T60a | 60 | Senzory motoru |
T60b | 60 | Aktuátory |
Důležité piny:
- Pin 1,2: KL.30 (12V trvale)
- Pin 3: KL.15 (zapalování)
- Pin 21,22: CAN-H/L
- Pin 53: K-Line diagnostika
- Pin 87,88: Kostra
🚨 NOUZOVÉ POSTUPY
Nouzový režim:
- Max 3000 ot/min
- Bez turba
- Pevný předstih
- Bohatá směs
Reset ECU:
- Odpojit baterii 60 minut
- Zkratovat + a - kabely baterie
- Připojit baterii
- Start motoru
- Nechat běžet 5 minut
Immo bypass (servisní):
Pouze pro diagnostiku!
VCDS -> 01 -> Měřené bloky
Blok 091 - status immo
🔍 TUNNING A MODIFIKACE
Chiptuning možnosti:
Úprava | Originál | Stage 1 | Stage 2 |
---|---|---|---|
Výkon | 77kW | 95kW | 110kW |
Točivý moment | 175Nm | 220Nm | 250Nm |
Plnicí tlak | 1.6 bar | 1.9 bar | 2.2 bar |
Limitery | Aktivní | Upravené | Vypnuté |
Hardware úpravy:
- Výfuk s menším protitlakem
- Větší intercooler
- Sportovní vzduchový filtr
- Upgrade DV ventilu
- Iridium svíčky
⚠️ Rizika tunningu:
- Ztráta záruky
- Vyšší opotřebení
- Problémy s STK
- Vyšší spotřeba
- Nutnost 98+ benzínu
📈 ÚDRŽBA A SERVIS
Pravidelná údržba:
- Olej 5W-30 VW 504.00
- Vzduchový filtr 30000km
- Svíčky 60000km
- Řetěz kontrola 90000km
- Carbon cleaning 60000km
Diagnostické kontroly:
- Adaptace dlouhodobé
- Korekce vstřiku
- Tlak paliva
- Plnicí tlak
- Teploty (EGT)
Preventivní výměny:
- DV ventil 60000km
- N75 ventil 80000km
- Cívky 100000km
- Vstřikovače 150000km
🔋 MĚŘENÉ HODNOTY
Důležité parametry:
Parametr | Volnoběh | Zatížení |
---|---|---|
Lambda | 1.00±0.05 | 0.75-0.85 |
MAF | 2-4 g/s | 100-130 g/s |
Tlak paliva | 4-6 bar | 100-150 bar |
Plnicí tlak | -300mbar | 1600mbar |
EGT | < 300°C | < 950°C |
Limitní hodnoty:
- Korekce vstřiku: ±15%
- Adaptace lambda: ±10%
- Úhel klapky: 3-5%
- Předstih: -5 až 30°
🎯 SPECIÁLNÍ FUNKCE
Servisní módy:
- Transport mode
- Dyno mode
- Catalyst heating
- Component test
- Actuator test
Skryté funkce:
- Launch control (SW)
- Pop & Bang (SW)
- Shift light (coding)
- Sport display (coding)
- No-lift shift (SW)
🏁 ZNÁMÉ PROBLÉMY EA111
Mechanické:
- Napínák řetězu (90000km+)
- Wastegate táhlo
- Carbon buildup
- Vodní pumpa
- PCV ventil
Elektrické:
- Zapalovací cívky
- N75/N249 ventily
- MAP senzor
- Potenciometr klapky
Software:
- Adaptace po odpojení
- Component Protection
- Readiness testy
- Update kampane
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.