Řídící jednotka motoru 03E 906 033

Kód: 9730
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 03E 906 033 AB 03E906033AB

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

 Řídicí jednotka motoru 03E 906 033 je pokročilá ECU (Engine Control Unit) pro přeplňované benzínové motory 1.2 TSI řady EA111 s přímým vstřikováním paliva.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch pro VAG koncern
  • ⚙️ Typ systému: MED17.5.5 (Motronic)
  • 📅 Období výroby: 2009-2015
  • 💡 Motor: 1.2 TSI (77kW/105k, 63kW/86k)
  • 🔐 Označení: J623 = Řídicí jednotka motoru

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC (9-16V)
Provozní odběr 3-8 A
Procesor Infineon TriCore TC1767
Frekvence 150 MHz
Flash paměť 2 MB
RAM 144 KB
EEPROM 32 KB
Konektory 3x (94+60+60 pinů)

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití:

Škoda:

  • Fabia II (5J) (2010-2014)
    • 1.2 TSI 77kW/105k
    • 1.2 TSI 63kW/86k
  • Roomster (5J) (2010-2015)
    • 1.2 TSI 77kW/105k
  • Rapid (NH) (2012-2019)
    • 1.2 TSI 77kW/105k

Volkswagen:

  • Polo V (6R) (2009-2014)
    • 1.2 TSI 77kW/105k
    • 1.2 TSI 63kW/86k
  • Golf VI (5K) (2009-2012)
    • 1.2 TSI 77kW/105k

SEAT:

  • Ibiza IV (6J) (2009-2015)
    • 1.2 TSI všechny verze
  • Leon II (1P) (2010-2012)
    • 1.2 TSI 77kW/105k

 KOMPONENTY SYSTÉMU

Hlavní součásti:

1. Řídicí jednotka (03E 906 033):

  • 🔹 Umístění: Motorový prostor (u baterie)
  • 🔹 Funkce: Řízení motoru, turba, vstřikování
  • 🔹 Verze: Různé suffixe dle výkonu

2. Řízené systémy:

Systém Funkce Typ
Vstřikování Přímé FSI Vysokotlaké 150 bar
Zapalování Jednotlivé cívky 4x cívka na svíčce
Turbodmychadlo Wastegate Elektricky řízený
Škrticí klapka E-Gas Elektronická
Variabilní časování Sací vačka Hydraulické
Lambda regulace Širokopásmová LSU 4.9

3. Senzory motoru:

  • Klikový senzor (G28)
  • Vačkový senzor (G40)
  • MAP senzor (G31/G71)
  • Teplota nasávaného vzduchu
  • Teplota chladicí kapaliny (G62)
  • Klepací senzory (G61/G66)

🔄 VERZE SYSTÉMU 03E 906 033

 Vývojové stupně:

Verze Motor Výkon Vlastnosti
03E 906 033 CBZA 77kW Základní verze
03E 906 033 A CBZB 63kW Nižší výkon
03E 906 033 C CBZA 77kW Euro 5
03E 906 033 E CBZA 77kW Optimalizace
03E 906 033 M CBZB 63kW Finální verze

🔧 Rozdíly mezi verzemi:

Parametr 77kW verze 63kW verze
Max. otáčky 5500 ot/min 5000 ot/min
Plnicí tlak 1.6 bar 1.2 bar
Vstřikovací tlak 150 bar 120 bar
Předstih Agresivnější Konzervativní
Limitery Vyšší Nižší

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS - kompletní diagnostika
  • ✅ ODIS - dealerský systém
  • ✅ VAS 5052 - profesionální
  • ✅ OBDeleven - základní funkce

Adresace v diagnostice:

  • 🎯 01 - Motor - hlavní adresa
  • 🎯 02 - Převodovka (pokud DSG)
  • 🎯 03 - ABS
  • 🎯 08 - Klimatizace

Měřené bloky:

Blok Hodnota Význam
001 Otáčky/teplota 800±50/90°C
002 Zatížení/vstřik XX%/X.X ms
003 MAF/plnicí tlak XX g/s/XXXXmbar
004 Předstih X.X°
032 Lambda adaptace ±10%

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém Příznaky Řešení
🔴 P0299 - Podplnění Ztráta výkonu Kontrola turba/wastegate
🔴 P0011 - Časování Hrubý chod Napínák řetězu
🔴 P0171 - Chudá směs Kolísavé otáčky Čištění vstřiků
🔴 P0300 - Vynechávání Třesení motoru Zapalovací cívky
🔴 P2015 - Sací potrubí Omezený výkon Klapky sání
🔴 P0106 - MAP senzor Špatná odezva Výměna senzoru

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s ECU 03E 906 033:

  • VŽDY zálohovat originální software
  • Imobilizér vyžaduje adaptaci
  • Component Protection od 2012
  • Používat kvalitní 95+ benzín
  • Interval výměny oleje 15000km/1rok
  • Řetěz kontrolovat po 90000km
  • Update software doporučen

💡 ADAPTACE A NASTAVENÍ

1. Reset adaptací:

 
Kopírovat
VCDS -> 01-Motor -> Základní nastavení
Skupina 060 - Reset všech adaptací

2. Škrticí klapka:

 
Kopírovat
kladní nastavení -> Skupina 098
Adaptace škrticí klapky

3. Imobilizér:

 
Kopírovat
01-Motor -> Přihlášení
Kód: 13861 (většina)
-> Adaptace -> Kanál 50

4. Readiness testy:

 
Kopírovat
OBD -> Readiness
Všechny testy = Passed

🔧 POSTUP VÝMĚNY ECU

Příprava:

  1. Záloha původní ECU (BDM/OBD)
  2. VIN, PIN imobilizéru
  3. Baterie nabitá 100%
  4. VCDS/ODIS připraven

Demontáž vadné jednotky:

  1. Odpojte baterii - minus pól
  2. Počkejte 5 minut
  3. Uvolněte kryt ECU
  4. Odpojte 3 konektory (páčky)
  5. Vyšroubujte 4x T30
  6. Vyjměte jednotku

Montáž nové jednotky:

  1. Nasaďte novou ECU
  2. Zašroubujte držáky
  3. Připojte konektory (cvaknutí)
  4. Nasaďte kryt
  5. Připojte baterii
  6. Proveďte adaptaci

Programování po výměně:

 
Kopírovat
VCDS -> 01-Motor
-> Přihlášení (13861)
-> Adaptace imobilizéru
-> Reset všech adaptací
-> Readiness testy

📊 SCHÉMA ZAPOJENÍ

Hlavní konektory ECU:

Konektor Piny Funkce
T94a 94 Napájení + hlavní
T60a 60 Senzory motoru
T60b 60 Aktuátory

Důležité piny:

  • Pin 1,2: KL.30 (12V trvale)
  • Pin 3: KL.15 (zapalování)
  • Pin 21,22: CAN-H/L
  • Pin 53: K-Line diagnostika
  • Pin 87,88: Kostra

🚨 NOUZOVÉ POSTUPY

Nouzový režim:

  • Max 3000 ot/min
  • Bez turba
  • Pevný předstih
  • Bohatá směs

Reset ECU:

  1. Odpojit baterii 60 minut
  2. Zkratovat + a - kabely baterie
  3. Připojit baterii
  4. Start motoru
  5. Nechat běžet 5 minut

Immo bypass (servisní):

 
Kopírovat
Pouze pro diagnostiku!
VCDS -> 01 -> Měřené bloky
Blok 091 - status immo

🔍 TUNNING A MODIFIKACE

Chiptuning možnosti:

Úprava Originál Stage 1 Stage 2
Výkon 77kW 95kW 110kW
Točivý moment 175Nm 220Nm 250Nm
Plnicí tlak 1.6 bar 1.9 bar 2.2 bar
Limitery Aktivní Upravené Vypnuté

Hardware úpravy:

  • Výfuk s menším protitlakem
  • Větší intercooler
  • Sportovní vzduchový filtr
  • Upgrade DV ventilu
  • Iridium svíčky

⚠️ Rizika tunningu:

  • Ztráta záruky
  • Vyšší opotřebení
  • Problémy s STK
  • Vyšší spotřeba
  • Nutnost 98+ benzínu

📈 ÚDRŽBA A SERVIS

Pravidelná údržba:

  • Olej 5W-30 VW 504.00
  • Vzduchový filtr 30000km
  • Svíčky 60000km
  • Řetěz kontrola 90000km
  • Carbon cleaning 60000km

Diagnostické kontroly:

  • Adaptace dlouhodobé
  • Korekce vstřiku
  • Tlak paliva
  • Plnicí tlak
  • Teploty (EGT)

Preventivní výměny:

  • DV ventil 60000km
  • N75 ventil 80000km
  • Cívky 100000km
  • Vstřikovače 150000km

🔋 MĚŘENÉ HODNOTY

Důležité parametry:

Parametr Volnoběh Zatížení
Lambda 1.00±0.05 0.75-0.85
MAF 2-4 g/s 100-130 g/s
Tlak paliva 4-6 bar 100-150 bar
Plnicí tlak -300mbar 1600mbar
EGT < 300°C < 950°C

Limitní hodnoty:

  • Korekce vstřiku: ±15%
  • Adaptace lambda: ±10%
  • Úhel klapky: 3-5%
  • Předstih: -5 až 30°

🎯 SPECIÁLNÍ FUNKCE

Servisní módy:

  • Transport mode
  • Dyno mode
  • Catalyst heating
  • Component test
  • Actuator test

Skryté funkce:

  • Launch control (SW)
  • Pop & Bang (SW)
  • Shift light (coding)
  • Sport display (coding)
  • No-lift shift (SW)

🏁 ZNÁMÉ PROBLÉMY EA111

Mechanické:

  • Napínák řetězu (90000km+)
  • Wastegate táhlo
  • Carbon buildup
  • Vodní pumpa
  • PCV ventil

Elektrické:

  • Zapalovací cívky
  • N75/N249 ventily
  • MAP senzor
  • Potenciometr klapky

Software:

  • Adaptace po odpojení
  • Component Protection
  • Readiness testy
  • Update kampane

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola