Řídící jednotka motoru 045 906 019

Kód: 9742
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 045 906 019BM 045906019BM

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE 

Řídící jednotka 045 906 019 je ECU (Engine Control Unit) systému Bosch EDC15P/V určená pro řízení dieselových motorů 1.9 TDI s elektronicky řízeným rotačním čerpadlem VP37 ve vozidlech koncernu VW Group.

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch pro VW Group
  • ⚙️ Typ systému: EDC15P/V (VP37 pump)
  • 📅 Období výroby: 1998-2006
  • 🚗 Funkce: Řízení TDI motoru s VP37

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC
Pracovní teplota -40°C až +85°C
Procesor Motorola 16-bit
Flash paměť 256KB
EEPROM 8KB
Komunikace K-Line ISO9141

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití - Volkswagen:

  • Golf IV 1.9 TDI (1J) 1997-2003
  • Bora 1.9 TDI (1J) 1998-2005
  • Passat B5 1.9 TDI (3B) 1996-2005
  • Polo III 1.9 TDI (6N) 1999-2001
  • Sharan 1.9 TDI (7M) 1995-2010

Použití - Audi:

  • A3 8L 1.9 TDI 1996-2003
  • A4 B5 1.9 TDI 1995-2001
  • A6 C5 1.9 TDI 1997-2005

Použití - Škoda:

  • Octavia I 1.9 TDI (1U) 1996-2010
  • Fabia I 1.9 TDI (6Y) 1999-2007
  • Superb I 1.9 TDI (3U) 2001-2008

Použití - SEAT:

  • Leon I 1.9 TDI (1M) 1999-2006
  • Toledo II 1.9 TDI (1M) 1999-2004
  • Alhambra 1.9 TDI (7V) 1996-2010

Kompatibilní motory:

  • AGR - 66kW/90k
  • ALH - 66kW/90k
  • AHF - 81kW/110k
  • ASV - 81kW/110k
  • AJM - 85kW/115k
  • AUY - 85kW/115k

 FUNKCE MODULU

Hlavní funkce jednotky 045 906 019:

1. Řízení vstřikování VP37:

  • 🔹 Elektronické čerpadlo VP37
  • 🔹 Quantity adjuster (regulátor množství)
  • 🔹 Timing device (časování)
  • 🔹 Start of injection control
  • 🔹 Idle speed regulation

2. Řízení turbodmychadla:

  • 🔹 VNT turbo (Variable Nozzle)
  • 🔹 N75 vakuový ventil
  • 🔹 Boost pressure control
  • 🔹 Overboost protection
  • 🔹 Altitude compensation

3. Emisní systémy:

  • 🔹 EGR ventil řízení
  • 🔹 Žhavicí svíčky
  • 🔹 Euro 3/4 compliance
  • 🔹 OBD2 diagnostika
  • 🔹 Exhaust flap (pokud je)

4. Další systémy:

  • 🔹 Imobilizér II/III
  • 🔹 Klimatizace kompenzace
  • 🔹 Cruise control
  • 🔹 Glow plug control
  • 🔹 Fuel shut-off valve

🔄 VERZE SYSTÉMU

 Varianty jednotky 045 906 019:

Verze Suffix Motor Výkon Poznámka
019 - AGR 90k Základní
019 A A ALH 90k Update
019 B B AHF 110k Vyšší výkon
019 C C ASV 110k PD ready
019 AG AG AJM 115k 6-speed
019 AN AN AUY 115k Euro 3

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VCDS/VAG-COM - plná podpora
  • ✅ VAG K+CAN Commander - programování
  • ✅ KWP2000+ - tuning
  • ✅ MPPS - čtení/zápis

Diagnostické adresy:

  • 🎯 Adresa 01 - Motor
  • 🎯 Adresa 02 - Převodovka (pokud auto)
  • 🎯 Adresa 25 - Imobilizér

Měřené bloky (VCDS):

Blok Skupina Hodnota Význam
000 1-10 Různé Základní hodnoty
001 1-4 RPM/IQ/Temp/Timing Hlavní
002 1-4 Speed/Load/Fuel Jízda
003 1-4 MAF/EGR/Boost Plnění
004 1-4 Timing/SOI Vstřik
011 1-4 Boost control Turbo

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém DTC kód Příčina Řešení
🔴 Ztráta výkonu 00575/00576 MAF senzor Čištění/výměna MAF
🔴 Černý kouř 00668 EGR ventil Čištění/výměna EGR
🔴 Špatný start 00268 Quantity adjuster Seřízení/výměna
🔴 Turbo podtlak 00575 N75 ventil Výměna N75
🔴 Imobilizér 01176 Klíč neadaptován Adaptace klíče

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s jednotkou 045 906 019:

  • KRITICKÉ: Login kód 01283 pro 90k
  • 12233 pro 110k/115k verze
  • Po výměně nutná základní nastavení
  • Minimální napětí baterie 12V
  • POZOR: Imobilizér vyžaduje SKC kód

💡 INSTALACE A PROGRAMOVÁNÍ

Postup výměny jednotky:

  1. Příprava:

    • Nabíječka připojena
    • VCDS/VAG-COM ready
    • Login kód připraven
    • SKC kód k dispozici
  2. Demontáž:

    • ECU v motorovém prostoru
    • Vlevo u přepážky
    • Odpojit 2 konektory (81 pinů)
    • Vyšroubovat držák
  3. Montáž nové jednotky:

    • Zkontrolovat číslo dílu 045 906 019
    • Namontovat jednotku
    • Připojit konektory (A + B)
    • Zajistit kabeláž
  4. Programování VCDS:

     
    Kopírovat
    1. Connect → 01 Engine
    2. Login → 01283 (nebo 12233)
    3. Coding → WSC/Importer/Equipment
    4. Basic Settings → Group 000
    5. Clear fault codes
    

Kódování - struktura:

 
Kopírovat
WSC: 00000 - Workshop code
Importer: 444 - VW AG
Equipment: 00031 - Standard
           00032 - Automatic
           00033 - 4WD

Adaptační kanály EDC15:

Kanál Funkce Hodnota Jednotka
00 Reset all 00000 -
01 Quantity adjuster ±2.5 mg/stroke
02 Idle speed 900±50 RPM
03 EGR adaptation Auto -
04 Start of injection ±2.5 °KW
05 Starting quantity 5-7 mg/stroke

Základní nastavení - procedury:

  1. Quantity Adjuster (IQ):

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 000
    Engine warm (>80°C)
    Wait for completion
    "ADP OK" displayed
    
  2. EGR Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 003
    Engine idling
    Takes 2-3 minutes
    
  3. Timing Check:

     
    Kopírovat
    Measuring Blocks → Group 004
    Field 2: -3 to +3° OK
    Field 3: Specified timing
    

Speciální funkce TDI VP37:

MAF Reset:

 
Kopírovat
Adaptation → Channel 01
Value: 32768 (reset)
Clears learned values

Idle Speed Adjustment:

 
Kopírovat
Adaptation → Channel 02
Value: 900 (RPM)
Range: 850-950

EGR Disable (diagnostic):

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 003
Field 3 shows EGR %
0% = closed/disabled

Diagnostické hodnoty TDI:

Parametr Volnoběh 3000 RPM Jednotka
IQ 2.5-5.0 25-35 mg/stroke
MAF 230-370 600-850 mg/H
Boost 900-1050 1850-2150 mbar
Timing 2-4 BTDC 8-12 BTDC °KW
EGR 60-95 0-30 %

Časté úpravy TDI VP37:

Power Box/Chip:

  • +20-30k výkonu
  • Zvýšení IQ
  • Boost pressure +200mbar
  • Timing advance +2°

EGR Delete:

 
Kopírovat
Mechanické zaslepení
Software úprava nutná
DTC 00668 disable

Známé problémy VP37:

Závada Projev Řešení Prevence
VP37 pump wear Špatný start Renovace čerpadla Kvalitní nafta
Timing mechanism Ztráta výkonu Seřízení/výměna Pravidelný servis
N75 failure Turbo lag Výměna N75 Čištění vakua
MAF contamination Kouř, výkon Čištění/výměna Kvalitní filtr

Test vstřikovacího čerpadla:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 013
Field 1: Quantity adjuster
Field 2: Quantity deviation
Max deviation: ±2.5 mg/stroke

Turbo Actuator Test:

 
Kopírovat
Output Tests → Test Sequence
N75 duty cycle 0-95%
Monitor boost gauge
Smooth movement required

Imobilizér procedury:

Adaptace klíče:

 
Kopírovat
25 Immobilizer → Login (SKC)
Adaptation → Channel 01
Number of keys
Channel 21 → Add key

ECU výměna:

 
Kopírovat
Nutné přiřazení k imobilizéru
SKC kód z dealera/výpočet
Login → Adaptation

Měření komprese:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 015
Starter test mode
Min 25 bar
Max rozdíl 5 bar

Servisní intervaly:

 
Kopírovat
02 Service → Reset
OIL: 15000 km / 1 rok
INSP: 30000 km / 2 roky

Údržba systému:

  • Čištění EGR každých 60tkm
  • Výměna palivového filtru 30tkm
  • Kontrola vakuových hadic 40tkm
  • MAF čištění 40tkm
  • Seřízení ventilů 90tkm

Náhradní díly OEM:

  • 045906019 - ECU jednotka
  • 028906283F - Quantity adjuster
  • 1H0906627A - N75 ventil
  • 038906051C - MAF senzor
  • 038131501AN - EGR ventil

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola