Řídicí jednotka motoru 047906033 - Bosch EDC16U1/U31 pro VW/Audi/Seat/Škoda 2.0 TDI PD (2003-2010)

Kód: 25629
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru 047 906 033 D 047906033D

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

Jednotka 047906033 je řídicí jednotka motoru ECU (Engine Control Unit) typu Bosch EDC16U1/U31 používaná ve vozidlech koncernu Volkswagen Group s dieselovými motory 2.0 TDI PD (Pumpe-Düse) o výkonu 140-170 HP od roku 2003. Tato jednotka řídí vstřikovací systém PD, turbodmychadlo s variabilní geometrií, EGR ventil, DPF filtr (některé verze), předehřev, imobilizér a komunikuje přes CAN-Bus. EDC16 představuje nejmodernější generaci řízení PD motorů.

Klíčové údaje:

 🏭 Výrobce: Robert Bosch GmbH
 ⚙️ Typ jednotky: EDC16U1/U31 (Electronic Diesel Control)
 📅 Období výroby: 2003-2010
 💡 Generace: EDC16 pro PD systém
 🔐 Označení: ECU/Motorsteuergerät
 📍 Umístění: Motorový prostor (ECU box)
 🔧 Komunikace: CAN-Bus (UDS protokol)
 🚗 Motor: 2.0 TDI PD 140-170 HP


 VERZE A VARIANTY

Specifikace 047906033:

Parametr Hodnota Poznámka
VW číslo 047906033 + suffix Různé verze
Bosch číslo 0281011xxx/0281012xxx Dle verze
Hardware EDC16U1/U31 Dvě hlavní verze
Software Různé verze 1037xxx
Napětí 12V 9-16V rozsah
Procesor Infineon TriCore 32-bit, 150 MHz
Paměť 1.5 MB Flash + 128 KB RAM
Počet pinů 94 2 konektory

Přehled verzí 047906033:

Číslo dílu Suffix Motor Výkon Roky Emisní norma
047906033A A AZV 136 HP 2003-2005 Euro 3
047906033B B BKD 140 HP 2003-2006 Euro 3
047906033C C BKD 140 HP 2005-2008 Euro 4
047906033F F BMN 170 HP 2005-2008 Euro 4
047906033G G BMM 140 HP 2005-2009 Euro 4 + DPF
047906033H H BMA 136 HP 2006-2010 Euro 4
047906033L L CBAB 140 HP 2007-2010 Euro 4 + DPF
047906033M M CBBB 170 HP 2008-2010 Euro 4 + DPF

Kompatibilní motory 2.0 TDI PD:

Kód motoru Objem Výkon Moment Technologie
AZV 1968 cm³ 136 HP @ 4000 320 Nm @ 1750 PD, VNT17
BKD 1968 cm³ 140 HP @ 4000 320 Nm @ 1750 PD, VNT17
BMM 1968 cm³ 140 HP @ 4000 320 Nm @ 1750 PD, DPF, VNT17
BMN 1968 cm³ 170 HP @ 4200 350 Nm @ 1800 PD, VNT17
BMA 1968 cm³ 136 HP @ 4000 320 Nm @ 1750 PD, DPF, VNT17
CBAB 1968 cm³ 140 HP @ 4200 320 Nm @ 1750 PD, DPF, VNT17
CBBB 1968 cm³ 170 HP @ 4200 350 Nm @ 1800 PD, DPF, VNT17

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA - DETAILNÍ SEZNAM

Volkswagen:

Golf V (2003-2008):  2.0 TDI 136 HP - AZV (2003-2005)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2003-2008)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2005-2008) - GTI/GT Sport
 Výbavy: Trendline, Comfortline, Sportline, GTI

Golf VI (2008-2012):  2.0 TDI 140 HP - CBAB (2008-2010)
 2.0 TDI 170 HP - CBBB (2008-2010)
 Pouze do přechodu na Common Rail

Passat B6 (2005-2010):  2.0 TDI 136 HP - BMA (2005-2008)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2005-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN/CBBB (2005-2010)
 Sedan/Variant - obě karoserie

Touran I (2003-2010):  2.0 TDI 136 HP - AZV/BMA (2003-2010)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2003-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2005-2010)
 7 míst - rodinné MPV

Jetta V (2005-2010):  2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2005-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2006-2010)
 US verze - specifické kódování

Tiguan I (2007-2016):  2.0 TDI 140 HP - CBAB (2007-2010)
 2.0 TDI 170 HP - CBBB (2008-2010)
 4Motion - dostupné

Audi:

A3 8P (2003-2012):  2.0 TDI 136 HP - AZV (2003-2005)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2003-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2006-2010)
 Sportback - od 2004

A4 B7 (2004-2008):  2.0 TDI 140 HP - BKD/BPW (2004-2008)
 2.0 TDI 170 HP - BRD (2006-2008)
 Sedan/Avant - obě karoserie

A6 C6 (2004-2011):  2.0 TDI 136 HP - BNA (2005-2008)
 2.0 TDI 140 HP - BRE (2004-2008)
 Základní motorizace

Škoda:

Octavia II (2004-2013):  2.0 TDI 136 HP - AZV/BMA (2004-2010)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2004-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2005-2010) - RS
 Liftback/Combi - obě karoserie

Superb II (2008-2015):  2.0 TDI 140 HP - CBAB (2008-2010)
 2.0 TDI 170 HP - CBBB (2008-2010)
 Luxusní sedan/combi

Yeti (2009-2017):  2.0 TDI 140 HP - CBAB (2009-2010)
 2.0 TDI 170 HP - CBBB (2009-2010)
 4x4 - dostupné

Seat:

Leon II (2005-2012):  2.0 TDI 136 HP - AZV (2005-2006)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2005-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2006-2010) - FR
 Cupra - ne pro TDI

Altea/Altea XL (2004-2015):  2.0 TDI 136 HP - AZV/BMA (2004-2010)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2004-2010)
 2.0 TDI 170 HP - BMN (2006-2010)
 Freetrack - 4WD verze

Toledo III (2004-2009):  2.0 TDI 136 HP - AZV (2004-2006)
 2.0 TDI 140 HP - BKD/BMM (2004-2009)
 Liftback karoserie


🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Elektrické parametry:

 Napájecí napětí: 12V DC (9-16V)
 Klidový odběr: < 1 mA
 Provozní odběr: 5-25A
 Pracovní teplota: -40°C až +85°C
 Maximální otáčky: 5500 RPM
 Vstřikovací tlak: až 2050 bar (PD)
 Předehřev: až 11V/15s

Hardware specifikace EDC16:

Verze Procesor Frekvence Flash RAM EEPROM
EDC16U1 Infineon TriCore TC1766 80 MHz 1.5 MB 128 KB 32 KB
EDC16U31 Infineon TriCore TC1796 150 MHz 1.5 MB 128 KB 64 KB

Konektory jednotky:

 Konektor A (60-pin): Senzory a napájení
 Konektor B (34-pin): Aktuátory a CAN
 Celkem: 94 pinů

Vstupní signály:

Senzor Typ Rozsah Funkce
Otáčky motoru (G28) Induktivní 0-6000 RPM Řízení motoru
Poloha vačky (G40) Hallův Digital Fáze motoru
Pedál plynu (G79/G185) 2x potenciometr 0-100% Požadavek řidiče
MAF senzor (G70) Hot-film 0-1000 kg/h Hmotnost vzduchu
MAP senzor (G71) Piezorezistivní 0-3 bar Plnicí tlak
Teplota motoru (G62) NTC -40 až +150°C Chlazení
Teplota paliva (G81) NTC -40 až +100°C Korekce vstřiku
Teplota vzduchu (G42) NTC -40 až +120°C Korekce
Tlak DPF (G450/G451) Diferenční 0-500 mbar DPF monitoring
Teplota DPF (G506/G507) Termočlánek 0-900°C Regenerace

Výstupní signály:

Aktuátor Typ Parametry Funkce
PD jednotky 1-4 Piezoelektrické/mag. 12V/20A peak Vstřik paliva
N75 ventil PWM 12V/1A Turbo řízení
N18 EGR ventil PWM/motor 12V/2A Recirkulace
N240/N241/N242 Klapky sání 12V/1A Vířivé klapky
Předehřev (J179) Relé 12V/80A Žhavící svíčky
Lambda žhavení PWM 12V/2A Ohřev sond
DPF regenerace Dovstřik Software Vypalování

 FUNKCE SYSTÉMU

1. Řízení PD systému:

Pumpe-Düse vstřikování:  Piezoelektrické vstřikovače - některé verze
 Elektromagnetické vstřikovače - starší verze
 Tlak vstřiku: až 2050 bar
 Vícenásobný vstřik: až 5x za cyklus
 Předvstřik: 1-3x pilot injection
 Hlavní vstřik: main injection
 Dovstřik: post injection (DPF regenerace)

IQ/IMA korekce:  Individuální korekce válců
 Adaptace množství paliva
 Kompenzace opotřebení
 Smooth running - vyrovnání chodu

2. Řízení turbodmychadla:

VNT turbo (Garrett GT1749V):  Variabilní geometrie - nastavitelné lopatky
 N75 ventil - vakuová/elektrická regulace
 Boost pressure: 0.9-1.8 bar
 Overboost: krátkodobě 2.0 bar
 Closed loop - zpětná vazba MAP senzoru

3. Emisní systémy:

EGR systém:  Chlazený EGR - výměník tepla
 EGR rate: až 50%
 N18 ventil - elektromotorický
 Closed loop - MAF kontrola
 Teplotní management

DPF filtr (BMM, CBAB, CBBB):  Pasivní regenerace: 350-500°C
 Aktivní regenerace: 600-650°C
 Dovstřiky - zvýšení teploty
 Diferenční tlak - monitoring ucpání
 Service regenerace - VCDS

Vířivé klapky:  N240/N241/N242 - elektromotory
 Zlepšení plnění - nízké otáčky
 Snížení emisí - studený start

4. Diagnostické funkce:

OBD-II/EOBD:  UDS protokol - Unified Diagnostic Services
 CAN 500 kbit/s - rychlá komunikace
 DTC paměť: až 100 kódů
 Freeze frame: 10 snímků
 Readiness: 11 monitorů

Adaptační hodnoty:  IMA/IQ - korekce vstřikovačů
 Boost adaptation - turbo charakteristika
 EGR adaptation - poloha ventilu
 DPF saturation - zanesení filtru
 Throttle adaptation - škrticí klapka

5. Imobilizér:

Immo 4:  Transponder - kryptovaný
 CAN gateway - přístrojovka
 Component protection - párování dílů
 Challenge-response - 128-bit šifrování
 Online coding - od 2008


🛠️ DIAGNOSTIKA A KÓDOVÁNÍ

VAG-COM/VCDS diagnostika:

 
Kopírovat
VCDS DIAGNOSTIKA EDC16:

Připojení:
- OBD-II port (16-pin)
- Adresa 01 - Engine
- CAN 500 kbit/s
- UDS protokol

Identifikace:
01-Engine →
Control Module: 047 906 033 F
Component: 2.0l R4 TDI   0000SG
Coding: 0000178
Shop #: WSC 00066
VCID: 3F4D5E6F7G8H9I

Fault Codes:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
        P2015 - 002 - Implausible Signal
16618 - Boost Pressure Regulation
        P0234 - 002 - Limit Exceeded (Overboost)
18619 - Particle Filter Bank 1
        P2002 - 002 - Efficiency Below Threshold
01314 - Engine Control Module
        004 - No Signal/Communication - Intermittent

Measuring Blocks:
Block 001: Engine Speed / IQ / Coolant / MAF
- 900 RPM / 5.0 mg/str / 85°C / 280 mg/h

Block 003: EGR / Boost / Atmos / Intake Temp
- 35% / 1010 mbar / 1010 mbar / 25°C

Block 011: Engine Speed / IQ Demand / Actual / Boost
- 900 RPM / 5.0 mg/str / 5.0 mg/str / 1010 mbar

Block 013: Injector Quantity Deviation Cyl 1-4
- -0.5 / +0.8 / -0.3 / +0.2 mg/str

Block 075: DPF Status
- 45% / 280°C / 25 mbar / Regen OFF

Kódování jednotky:

 
Kopírovat
KÓDOVÁNÍ EDC16:

STANDARDNÍ KÓDY:

0000178 - Manual, no DPF, EU
0001178 - Manual, with DPF, EU
0000278 - DSG, no DPF, EU
0001278 - DSG, with DPF, EU
0000179 - Manual, no DPF, USA
0001179 - Manual, with DPF, USA

LONG CODING (19 bajtů):
Byte 0: Země/region
Byte 1: Výrobce
Byte 2: Model vozidla
Byte 3: Motor
Byte 4: Převodovka
Byte 5: ABS/ESP
Byte 6: Airbag
Byte 7: Klimatizace
Byte 8: DPF
Byte 9: Přídavné topení
Byte 10-18: Různé funkce

POSTUP:
1. VCDS01-Engine
2. Long Coding-07
3. Coding Helper
4. Nastavit hodnoty
5. Do It!
6. Restart motoru

DPF regenerace:

 
Kopírovat
DPF SERVISNÍ REGENERACE:

PODMÍNKY:
- Motor zahřátý >70°C
- Palivo >1/4 nádrže
- Žádné kritické chyby
- Baterie nabitá

POSTUP VCDS:
1. VCDS → 01-Engine
2. Basic Settings-04
3. Group 070 nebo 075
4. Activate regeneration
5. Motor na volnoběh
6. Otáčky stoupnou na 1400
7. Trvá 15-30 minut
8. Automatické ukončení

RUČNÍ REGENERACE:
1. Zahřát motor
2. Jízda konstantně:
   - 60+ km/h
   - 2500+ RPM
   - 15-20 minut
3. Kontrola Block 075

RESET SOOT MASS:
1. Adaptation-10
2. Channel 142
3. Stored value → 0
4. Test → Save

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY

Typické problémy 047906033:

Závada Kód Příznaky Příčina Řešení Cena opravy
Vířivé klapky P2015 Ztráta výkonu Klapky zadřené/rozbité Výměna/odstranění 3.000-10.000 Kč
DPF ucpaný P2002/P242F Regenerace často Městský provoz Vyčištění/výměna 5.000-30.000 Kč
Turbo boost P0234/P0299 Ztráta výkonu N75/turbo/hadice Diagnostika/výměna 2.000-25.000 Kč
PD jednotky P0263-P0272 Klepání, kouř Vstřikovače vadné Výměna PD 10.000-20.000 Kč
EGR ventil P0401/P0403 Škubání, kouř EGR ucpaný/vadný Čištění/výměna 3.000-8.000 Kč
MAF sensor P0101/P0103 Špatný výkon MAF znečištěný Čištění/výměna 500-5.000 Kč
Žhavení P0670-P0674 Studený start Modul/svíčky vadné Výměna modulu 3.000-8.000 Kč

Specifické problémy EDC16:

 
Kopírovat
ZNÁMÉ PROBLÉMY:

1. VÍŘIVÉ KLAPKY:
- P2015/P2014
- Plastové táhlo prasklé
- Klapky zadřené karbonem
- Řešení: Výměna/delete
- Cena: 3.000-10.000 Kč

2. DPF PROBLÉMY:
- Rychlé zanášení
- Městský provoz
- Časté regenerace
- Oil dilution
- Řešení: Čištění/DPF OFF

3. TURBO GEOMETRIE:
- Zadření lopatek
- N75 ventil vadný
- Vakuové hadice prasklé
- P0234/P0299
- Kontrola každých 60tkm

4. PD VSTŘIKOVAČE:
- Hlučnost/klepání
- Nerovnoměrný chod
- Černý kouř
- IMA hodnoty mimo
- Repase 10.000 Kč/sada

5. EGR CHLADIČ:
- Praskliny
- Únik chladicí kapaliny
- Míchání voda/výfuk
- Výměna 8.000-15.000 Kč

6. DUAL MASS FLYWHEEL:
- Rachocení
- Vibrace
- 150.000 km životnost
- Výměna 15.000-25.000 Kč

💡 POSTUPY OPRAV

Výměna ECU jednotky:

 
Kopírovat
VÝMĚNA EDC16:

⚠️ DŮLEŽITÉ:
- Component protection!
- Online coding nutné (2008+)
- Imobilizér adaptace
- VCDS + internet

DEMONTÁŽ:
1. Baterie odpojit (-)
2. Čekat 5 minut
3. ECU box lokace:
   - Různé dle modelu
   - Obvykle vlevo vzadu
4. Konektory:
   - 2x konektor (60+34 pin)
   - Páčky odjistit
   - Opatrně vytáhnout
5. ECU vyjmout:
   - 3x šroub/matice

MONTÁŽ NOVÉ:
1. ECU mechanicky instalovat
2. Konektory připojit:
   - Správné pořadí!
   - Click = zajištěno
3. Baterie připojit

ADAPTACE:
1. VCDS → 01-Engine
2. Security Access-16
3. Login code 12233
4. Adaptation-10
5. Channels:
   - 50: Immo adapt
   - 91: VIN learn
   - 99: Transport mode
6. Long coding
7. Basic Settings reset

ONLINE CODING (2008+):
1. SVM kód potřeba
2. Online připojení
3. Automatic coding
4. Component protection

Oprava vířivých klapek:

 
Kopírovat
VÍŘIVÉ KLAPKY ŘEŠENÍ:

DIAGNOSTIKA:
1. Kód P2015/P2014
2. Vizuální kontrola:
   - Táhlo prasklé?
   - Motor klapek?
3. VCDS test:
   - Output test N240

MECHANICKÁ OPRAVA:
1. Sací potrubí demontáž
2. Klapky přístup:
   - 6x šroub Torx
3. Kontrola:
   - Táhlo plastové
   - Často prasklé
4. Výměna:
   - Celé potrubí
   - Nebo repair kit

SOFTWARE DELETE:
1. Klapky zablokovat:
   - Otevřená pozice
   - Nebo odstranit
2. Software úprava:
   - Profesionální chip
   - DTC deaktivace
3. Výhody:
   - Žádné problémy
   - Lepší průtok

CENA:
- Nové potrubí: 8.000-12.000 Kč
- Repair kit: 1.500-3.000 Kč
- Software delete: 3.000-5.000 Kč

DPF čištění/regenerace:

 
Kopírovat
DPF ŘEŠENÍ:

MECHANICKÉ ČIŠTĚNÍ:
1. DPF demontáž:
   - Výfuk rozpojit
   - Senzory odpojit
   - DPF vyjmout
2. Čištění:
   - Speciální pec
   - Chemické čištění
   - Tlakové profukování
3. Montáž zpět:
   - Nová těsnění
   - Senzory připojit

CHEMICKÁ REGENERACE:
1. Aditiva do nádrže
2. Čistič DPF:
   - Před katalyzátor
   - Přes lambda otvor
3. Servisní regenerace
4. Test jízda

SOFTWARE ODSTRANĚNÍ:
1. DPF mechanicky:
   - Vyklepat vnitřek
   - Nebo náhrada trubkou
2. Software:
   - DPF OFF maps
   - DTC deaktivace
   - Lambda úprava
3. Nevýhody:
   - Nelegální
   - Emisní kontrola
   - Zápach/kouř

CENY:
- Čištění: 5.000-10.000 Kč
- Nový DPF: 20.000-40.000 Kč
- DPF OFF: 5.000-10.000 Kč

📊 TESTOVÁNÍ

Komplexní test EDC16:

 
Kopírovat
TEST PROTOKOL:

1. STUDENÝ START:
□ Předehřev 5-10s
□ Start do 2 sekund
□ Mírný kouř OK
□ Stabilní volnoběh

2. ZAHŘÁTÝ MOTOR:
□ Volnoběh 900 RPM ±50
□ IQ 4.5-6.0 mg/str
□ Teplota 85-95°C
□ MAF 250-350 mg/h

3. AKCELERACE:
□ Plynulý nárůst
□ Boost 1700-1900 mbar
□ Žádný černý kouř
□ Max moment 1800 RPM

4. DPF STATUS:
□ Soot load < 50%
□ Tlak < 50 mbar
□ Teplota OK
□ Regenerace funkční

5. MĚŘÍCÍ BLOKY:
□ Block 001: OK
□ Block 003: OK
□ Block 011: OK
□ Block 013: ±1.5
□ Block 075: OK

6. EMISNÍ TEST:
□ Opacity < 1.5 m⁻¹
□ CO < 0.3%
□ NOx v normě

VÝSLEDEK: PASS/FAIL

📈 CENY A DOSTUPNOST (2024)

Ceny jednotky 047906033:

Stav Cena Záruka Dostupnost
Použitá originál 4.000-8.000 Kč 3 měsíce Běžně dostupné
Repasovaná 8.000-15.000 Kč 12 měsíců Dostupné
Programovaná IMMO OFF 10.000-18.000 Kč 6 měsíců Na objednávku
Nová aftermarket 18.000-30.000 Kč 24 měsíců Vzácné
Nová OEM Bosch 35.000-55.000 Kč 24 měsíců Na objednávku

Servisní náklady:

Služba Cena Čas
Diagnostika VCDS 500-1.000 Kč 30 minut
Výměna ECU 2.000-3.500 Kč 1.5 hodiny
Online coding 2.000-4.000 Kč 1 hodina
DPF regenerace 1.000-2.000 Kč 45 minut
IMA kalibrace 1.000-1.500 Kč 30 minut
Chiptuning 8.000-15.000 Kč 2 hodiny

Související komponenty:

Díl OEM číslo Cena
PD jednotka 038130073AL 10.000-15.000 Kč/ks
N75 ventil 1K0906627B 2.000-3.000 Kč
MAF senzor 038906461C 3.500-5.000 Kč
EGR ventil 038131501AT 5.000-9.000 Kč
DPF filtr 1K0254700PX 25.000-40.000 Kč
Vířivé klapky 03L129711E 8.000-12.000 Kč
Modul žhavení 038907281D 3.000-5.000 Kč

🔍 IDENTIFIKACE

Jak poznat správnou jednotku:

Umístění: • V motorovém prostoru
• Plastový ECU box
• Různé pozice dle modelu
• 2 konektory (60+34 pin)

Štítek jednotky:

 
Kopírovat
BOSCH
0 281 011 xxx
047 906 033 F
EDC16U31
VW AG
Made in Germany

Kontrola kompatibility:  Podle motoru - kód motoru rozhodující
 Podle VIN - PR kódy důležité
 DPF/non-DPF - různé verze
 VCDS verifikace - automatická detekce

Důležité rozdíly:  EDC16U1 - starší, 2003-2006
 EDC16U31 - novější, 2006-2010
 DPF verze - jiný software
 Component protection - od 2008


🛡️ VÝHODY A NEVÝHODY

Výhody EDC16:

• ✅ Výkon - 140-170 HP z 2.0
• ✅ Spotřeba - 5-7 l/100km
• ✅ Diagnostika - plná VCDS
• ✅ Tuning - velký potenciál
• ✅ Dokumentace - dobře známé
• ✅ Díly - stále dostupné

Nevýhody EDC16:

• ❌ DPF - problémy s ucpáním
• ❌ Vířivé klapky - časté závady
• ❌ PD jednotky - drahé opravy
• ❌ EGR chladič - praskliny
• ❌ Složitost - hodně senzorů
• ❌ Component protection - od 2008


🎯 ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Celkový verdikt:

Řídicí jednotka Bosch EDC16U1/U31 (047906033) je pokročilý systém pro VW Group 2.0 TDI PD motory s výkonem 140-170 HP. Hlavními problémy jsou vířivé klapky a DPF filtr při městském provozu. Jednotka nabízí výborný výkon a spotřebu, má vynikající diagnostickou podporu přes VCDS. Pro majitele vozidel s 2.0 TDI PD jde o výkonný, ale náročnější systém na údržbu.

Hodnocení:

⭐⭐⭐⭐ 7.5/10 • Funkčnost: 8/10
• Spolehlivost: 7/10
• Cena oprav: 6/10
• Dostupnost: 8/10
• Diagnostika: 9/10


📝 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY

Tipy pro majitele:

 Pravidelné dálniční jízdy - prevence DPF
 Kvalitní motorový olej - Low SAPS pro DPF
 Servisní intervaly - max 15.000 km
 Kontrola vířivých klapek - každých 60.000 km
 N75 preventivně - každých 100.000 km
 DPF servisní regenerace - každých 50.000 km

Preventivní údržba:

 Každých 15.000 km: Výměna oleje + filtrů
 Každých 30.000 km: Čištění EGR
 Každých 50.000 km: DPF regenerace
 Každých 60.000 km: Kontrola turba
 Každých 90.000 km: Test PD jednotek
 Každých 120.000 km: Výměna rozvodů

Varovné signály:

• Časté DPF regenerace
• Ztráta výkonu (limp mode)
• Černý kouř při akceleraci
• Klepání motoru (PD jednotky)
• Vysoká spotřeba oleje
• MIL kontrolka svítí

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola