Řídící jednotka motoru 4D0 907 401 G

Kód: 20118
1 210 Kč 1 000 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Řídící jednotka motoru Audi 4D0 907 401 G Řídící jednotka motoru Audi 4D0907401G

Detailní informace

Zkusenosti
10 let zkušeností
se službami v automobilovém odvětví.
2_Odtah
Odtah zdarma
Zajistíme odtah vozidla zdarma.
3_Zakaznici
Spokojení zákazníci
Máme stovky spokojených zákazníků.
4_Bonus
BONUS AŽ 10.000Kč
na nákup vozu u našich partnerů.

Detailní popis produktu

📋 ZÁKLADNÍ INFORMACE

 Řídící jednotka 4D0 907 401 G je vysoce sofistikovaná ECU (Engine Control Unit) systému Bosch Motronic ME7.1 určená pro řízení osmiválcových motorů v luxusních vozidlech Audi A8 první generace (D2).

Klíčové údaje:

  • 🏭 Výrobce: Bosch pro Audi AG
  • ⚙️ Typ systému: Motronic ME7.1
  • 📅 Období výroby: 1997-2002
  • 🚗 Funkce: Komplexní řízení V8 motoru

🔧 TECHNICKÉ PARAMETRY

Parametr Hodnota
Napájecí napětí 12V DC
Pracovní teplota -40°C až +125°C
Procesor Infineon C167 32-bit
Flash paměť 1MB
EEPROM 32KB
Komunikace K-Line/CAN-Bus

🚗 KOMPATIBILNÍ VOZIDLA

Primární použití - Audi:

  • A8 D2 3.7 V8 (AEW/AKJ) 1995-1998
  • A8 D2 4.2 V8 (ABZ/AKG) 1998-2002
  • A8 D2 Quattro 3.7/4.2 V8
  • S8 D2 4.2 V8 (AKH/AVP) 1996-2002

Kompatibilní motory V8:

  • AEW - 3.7L 169kW/230k
  • AKJ - 3.7L 169kW/230k
  • ABZ - 4.2L 220kW/300k
  • AKG - 4.2L 220kW/300k
  • AKH - 4.2L 250kW/340k (S8)
  • AVP - 4.2L 265kW/360k (S8)

 FUNKCE MODULU

Hlavní funkce jednotky 4D0 907 401 G:

1. Řízení vstřikování:

  • 🔹 Sekvenční vstřikování MPI
  • 🔹 8 vstřikovačů - individuální řízení
  • 🔹 Lambda regulace (4x O2 senzor)
  • 🔹 Adaptivní korekce paliva
  • 🔹 Hot-start enrichment

2. Řízení zapalování:

  • 🔹 8 individuálních zapalovacích cívek
  • 🔹 Adaptivní předstih
  • 🔹 Knock control (2 snímače)
  • 🔹 Cylinder selective knock
  • 🔹 Ionization detection

3. Variabilní časování:

  • 🔹 Kontinuální VVT (až 42°)
  • 🔹 Nezávislé řízení sání/výfuk
  • 🔹 Camshaft adjustment
  • 🔹 Optimalizace točivého momentu
  • 🔹 Emissions optimization

4. Speciální funkce:

  • 🔹 Drive-by-wire (E-Gas)
  • 🔹 Cruise control integrace
  • 🔹 Tiptronic komunikace
  • 🔹 ASR/ESP koordinace
  • 🔹 Cylinder deactivation ready

🔄 VERZE SYSTÉMU

 Varianty jednotky 4D0 907 401 G:

Verze Software Motor Výkon Poznámka
401 D 0001-0260 AEW 230k Raná verze
401 E 0261-0360 AKJ 230k Update
401 F 0361-0460 ABZ 300k 4.2L
401 G 0461-0560 AKG 300k Finální
401 H 0561+ AKH 340k S8

🛠️ DIAGNOSTIKA A SERVIS

Diagnostické nástroje:

  • ✅ VAG-COM/VCDS - plná podpora
  • ✅ VAS 5051/5052 - dealer tool
  • ✅ ODIS Engineering - pokročilé
  • ✅ Audi Factory Tool - speciální funkce

Diagnostické adresy:

  • 🎯 Adresa 01 - Motor elektronika
  • 🎯 Adresa 02 - Převodovka
  • 🎯 Adresa 03 - ABS/ESP

Měřené bloky (VCDS):

Blok Skupina Hodnota Význam
001 1-4 RPM/Load/Temp/Timing Základní
002 1-4 Fuel/Lambda/Adapt Palivo
003 1-4 MAF/Throttle/O2 Vzduch
020 1-4 Knock cyl 1-4 Klepání
021 1-4 Knock cyl 5-8 Klepání
091 1-4 Camshaft actual VVT pozice
094 1-4 Camshaft target VVT cíl

⚠️ ČASTÉ ZÁVADY A ŘEŠENÍ

Problém DTC kód Příčina Řešení
🔴 Nestabilní volnoběh P1136/P1138 Lambda adaptace Reset adaptací, výměna O2
🔴 Ztráta výkonu P1545/P1559 Škrticí klapka Adaptace, výměna
🔴 Klepání motoru P1327-P1334 Knock senzory Výměna senzorů
🔴 Camshaft timing P1338/P1340 VVT solenoid Čištění/výměna
🔴 Immo problém 17978 Klíč neadaptován Login 13861

📌 DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ

 Při práci s jednotkou 4D0 907 401 G:

  • KRITICKÉ: Nutný správný login kód
  • Imobilizér: Login 13861 pro A8 D2
  • Po výměně nutná adaptace E-Gas
  • Minimální napětí 12.8V při programování
  • POZOR: Různé verze pro FWD/Quattro

💡 INSTALACE A PROGRAMOVÁNÍ

Postup výměny jednotky:

  1. Příprava:

    • Nabíječka 70A+ připojena
    • VCDS/VAS připraven
    • Login kód 13861
    • Backup adaptací
  2. Demontáž:

    • ECU v plenum chamber
    • Odstranit kryt motoru
    • Odpojit 5 konektorů (X1-X5)
    • Vyšroubovat 4x Torx T30
  3. Montáž nové jednotky:

    • Zkontrolovat číslo dílu 4D0 907 401 G
    • Aplikovat tepelnou pastu
    • Namontovat jednotku
    • Připojit konektory (121 pinů celkem)
  4. Programování VCDS:

     
    Kopírovat
    1. Connect → 01 Engine
    2. Login → 13861
    3. Coding → 06262 (Quattro) / 06260 (FWD)
    4. Adaptation → Channel 00 (Reset)
    5. Basic Settings → Group 060 (Throttle)
    6. Basic Settings → Group 098 (VVT adapt)
    

Kódování - struktura:

 
Kopírovat
06262 - Standard Quattro AT
06260 - Standard FWD AT
06263 - Quattro MT (manuál)
06261 - FWD MT (manuál)
06266 - S8 Quattro AT

Adaptační kanály ME7.1:

Kanál Funkce Hodnota Jednotka
00 Reset all adaptations 00000 -
01 Fuel adaptation bank 1 -10 až +10 %
02 Fuel adaptation bank 2 -10 až +10 %
03 Throttle adaptation Automatic -
06 Kick-down adaptation Learn -
10 VVT offset bank 1 -5 až +5 °KW
11 VVT offset bank 2 -5 až +5 °KW
91 Octane learning 95/98 RON

Základní nastavení - procedury:

  1. Throttle Body Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 060
    Wait for "ADP OK"
    Takes 30-60 seconds
    
  2. VVT Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 098
    Engine must be running
    Oil temp > 80°C
    Wait for completion
    
  3. Lambda Adaptation:

     
    Kopírovat
    Basic Settings → Group 034
    Drive cycle required
    Highway + city
    

Speciální funkce V8:

Cylinder Balance Test:

 
Kopírovat
Output Tests → Selective cylinder
Test each cylinder individually
Monitor RPM drop
Max deviation 50 RPM

Camshaft Position Check:

Bank Intake target Exhaust target Tolerance
1 0° base 0° base ±5°
2 0° base 0° base ±5°
Full advance 42° 25° ±3°

Performance Optimization:

Sport Mode Activation:

 
Kopírovat
Channel 81 → Value 1
Sharper throttle response
Modified shift points (AT)

Launch Control (S8):

 
Kopírovat
Channel 82 → Value 1
ESP sport mode required
3500 RPM launch

Diagnostické procedury V8:

Compression Test Mode:

 
Kopírovat
Basic Settings → Group 094
Disables fuel injection
Full throttle cranking

Fuel Pressure Test:

 
Kopírovat
Measuring Blocks → Group 140
Should be 3.8-4.2 bar
Check both fuel pumps

MAF Sensor Verification:

 
Kopírovat
Group 003 → Field 1
Idle: 3-5 g/s per bank
WOT: 150+ g/s per bank

Časté problémy Audi A8 V8:

Problém Příčina Řešení Náklady
Carbon buildup Direct injection Walnut blasting Vysoké
Timing chain Opotřebení Výměna řetězů Velmi vysoké
VVT solenoids Ucpání Čištění/výměna Střední
Coil packs Stáří Výměna všech 8 Střední
O2 sensors Degradace Výměna 4x Vysoké

Tuning možnosti:

Software remapping:

  • +30-50k výkonu
  • Optimalizace map
  • Odstranění limitů
  • Vyžaduje 98 oktanů

Hardware upgrade:

  • Větší škrticí klapka
  • Performance vzduchový filtr
  • Sport výfuk
  • Upgraded intercooler (turbo verze)

Imobilizér - důležité:

Login kódy:

  • 13861 - Standard A8
  • 13851 - S8
  • 12361 - Service mode

Adaptace klíčů:

 
Kopírovat
Login 13861 → Adaptation
Channel 01 → počet klíčů
Channel 21 → reset
Učení nových klíčů

Údržba systému:

  • Čištění škrticí klapky každých 30tkm
  • Výměna zapalovacích cívek 60tkm
  • Carbon cleaning 80tkm
  • VVT solenoid čištění 100tkm
  • Software update dle TSB

Náhradní díly OEM:

  • 4D0907401G - ECU jednotka
  • 078133471E - Škrticí klapka
  • 077905115C - Zapalovací cívka
  • 077109088C - VVT solenoid
  • 077906265A - Lambda sonda

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola